پلاستیک‌ها با زایمان زودرس ارتباط دارند

۹ بازديد

پلاستیک‌ها با زایمان زودرس ارتباط دارند

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از «یو اس ای تودی»، این مطالعه بیانگر آن است که این نوزادان زودرس در طول زندگی خود میلیاردها دلار هزینه درمانی دارند. محققان مسئول این مطالعه منتشر شده، تماس روزانه با فتالات و مواد شیمیایی مصنوعی مورد استفاده در اقلام روزانه را با استفاده از داده‌های مربوط به ۵ هزار مادر بررسی کردند. این مطالعه افزایش خطر زایمان زودرس را نشان داد که این مساله در آمریکا نیز افزایش یافته است.

 

فتالات‌ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که برای انعطاف‌پذیری پلاستیک و شکستن آن استفاده می‌شود. آن‌ها اغلب نرم‌کننده نامیده می‌شوند. بعضی از فتالات ها به عنوان حلال (مواد حل‌کننده) برای مواد دیگر استفاده می‌شوند. از آن‌ها در صدها محصول مانند کف وینیل، چسب‌ها، مواد شوینده، روغن‌های روان کننده، پلاستیک‌های اتومبیل، لباس‌های پلاستیکی (بارانی) و محصولات مراقبت شخصی (صابون‌ها، شامپوها، اسپری‌های مو و لاک‌های ناخن) استفاده می‌شود.

 

از فتالات به طور گسترده‌ای در پلاستیک‌های پلی وینیل کلراید استفاده می‌شود که برای تولید محصولاتی مانند فیلم و ورق بسته‌بندی پلاستیک، شیلنگ‌های باغ، اسباب‌بازی‌های بادی، ظروف ذخیره‌سازی خون، لوله‌های پزشکی و برخی از اسباب‌بازی‌های کودکان استفاده می‌شود.

 

میلیونها تن فتالات هر ساله در آمریکا تولید می شود و این کشور یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی در جهان به شمار می رود. این مواد در اقلام متداول خانگی و حتی در صنایع غذایی به کار می روند. این مطالعه جدید به شواهد و مدارک قبلی درباره زیان‌های این محصولات می‌افزاید. هر چند تولید مواد شیمیایی دارای قوانین خاصی است، اما شرکت های شیمیایی به سمت تولید مواد شیمیایی جایگزین روی آورده‌اند که به گفته کارشناسان مطالعات زیادی درباره آنها انجام نشده است. این مطالعه جدید ظاهرا نشان داده است که این مواد جایگزین نیز به همان اندازه زیان‌بار هستند.

http://gg.gg/1923l4

https://did.li/azegT

دکتر لئوناردو تراساندی مولف اصلی این تحقیق گفت: ما در ارتباط با محافظت از جامعه در برابر پلاستیکها نه تنها راه حل نداده‌ایم بلکه یک مشکل بزرگتر ایجاد کرده ایم. وی خاطرنشان کرد که این مطالعه تاکیدی بر لزوم پایان دادن به آلودگی پلاستیکی جهانی است. یک مطالعه دیگر انجام شده توسط همین محققان در ماه ژانویه نشان داده بود که تماس با پلاستیکها در سال ۲۰۱۸ در حدود ۲۴۹ میلیارد دلار هزینه برای درمان بیماری‌ها بر جا گذاشته است.

 

این نکته حائز اهمیت است که این مطالعه جدید مشاهداتی است و لزوما یک تاثیر علت و معلولی پلاستیک ها بر زایمان پیش از موعد را ثابت نمی‌کند. با این حال دانشمندان می گویند این تحقیق از شواهد و مدارک مشخص شده استفاده کرده و یافته‌های جدیدی درباره مواد جایگزین شیمیایی ارائه می کند.

منبع : سیستم همکاری در فروش آنلاین بازارباز

 

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/Tomo%20Rivas

https://www.openstreetmap.org/user/Tomo%20Rivas

https://bazaar77.wordpress.com/2024/01/16/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d9%85%d9%86-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86/

https://old.reddit.com/r/business/comments/1988knh/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85_%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4_%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2/?

https://new.express.adobe.com/webpage/IxrZ2zYwnvh3K

https://www.pinterest.com/tomorivas/

https://active.popsugar.com/@TomoRivas4/profile

https://www.behance.net/tomorivas

https://www.evernote.com/shard/s570/sh/214542a6-6ecc-32b0-0d06-b7df75788125/aKZiJVbvJAARMFSn5xpaMOWCwvT7S9XyknRTPCD8PQIdj9AUF-sFCOVHzg

https://disqus.com/by/tomorivas/about/

چرا تنبیه بدنی کودکان ممنوع است و تاثیری هم ندارد؟

۱۲ بازديد

 



برای توضیحات بیشتر بر روی عنوان زیر کلیک کنید

چرا تنبیه بدنی کودکان ممنوع است و تاثیری هم ندارد؟

پارچه پلی استر نگاه نزدیک به مزایا و معایب آن

۱۴ بازديد

پارچه پلی استر نگاه نزدیک به مزایا و معایب آن

 

در عصر حاضر پارچه‌های متفاوتی مانند پارچه‌های پلی ‌استر، کرب، پنبه‌ای، ابریشمی، پوپلین، تریکو و غیره در بازار موجود هستند که هر یکی تاریخچه، خصوصیات و کاربردهای مخصوص خود را دارند. اغلب پارچه‌ها به دو گروه طبیعی و غیرطبیعی تقسیم‌بندی می‌گردند. پارچه پلی استر از الیاف مصنوعی و غیرطبیعی توسط انسان بافته شده است که به‌خاطر دوام بالا و قیمت کم بسیار محل توجه شده است. با ما در ادامه این مطلب همراه گردید تا به شناخت پارچه پلی‌ استر، موارد مصرف، محاسن و معایب آن توجه کنیم.

پارچه پلی استر چیست

در پاسخ به این سوال که پارچه پلی استر چیست؟ باید گفت که پارچه پلی استر یک جنس نساجی شده مصنوعی است که به‌خاطر مقاوم بودن و ساخت تقریباً ارزانش معروف است. این الیاف توسط دانشمندان انگلیسی ساخته شده است. پلی ‌استر به الیافی با قیمت کم برای دوختن کت‌وشلوار و دیگر انواع پوشاک مطرح گردید.

 

پارچه پلی استر از چه موادی بافته می شود

پارچه پلی استر یک الیاف غیرطبیعی و مصنوعی است که از مشتقات نفت و اسید ترفتالیک تولید می‌شود و برای ساخت آن پلی‌اتیلن ترفتالات را ذوب می‌کنند. سازندگان پارچه PET ذوب شده را با استفاده از یک نخ‌ریس زیر فشار می‌گذارند و الیاف شبیه بلور را به وجود می‌آورند که با مواد شیمیایی مخصوصی ترکیب می‌شوند و در نهایت پارچه پلی‌ استر را تولید می‌نمایند.

پارچه‌های طبیعی مثل پارچه‌های پنبه‌ای، ابریشمی و پشمی به‌خاطر بافت لطیفشان مشهور هستند ولی پارچه پلی ‌استر زیاد نرم نبوده و جنسی زمخت و خشن دارد. اما می‌شود پارچه پلی‌ استر را با الیاف طبیعی مثل پنبه ترکیب نموده و یک الیاف نرم و لطیف را تولید کرد.

مزایا و معایب پارچه پلی ‌استر

بیشتر از نصف لباس‌هایی که در کل دنیا فروخته می‌شوند دارای پلی‌ استر هستند. پلی ‌استر در تمام موارد از پوشاک ورزشی گرفته تا لباس‌های روزانه خودنمایی می‌کند اما مثل تمام مواد برخوردار از نقاط مثبت و منفی است. در ادامه برخی از محاسن و عیوب پلی استر را تحلیل می‌کنیم.

 

دوام بسیار بالا

الیاف پلی ‌استر بسیار مستحکم هستند و مثل پنبه و بقیه الیاف طبیعی به‌آسانی پاره نگردیده یا پرز نمی‌دهند. این توانایی به این مفهوم است که پارچه های پلی استر به‌سادگی می‌توانند از ساییدگی که در اثر شست‌وشوی ماشین لباسشویی است جلوگیری کنند و به مراقبت خاصی نیاز ندارند. علاوه بر این دوام پارچه پلی‌ استر منجر به استفاده از آن در تولید لباس‌های روزمره گردیده است.

 

چروک ‌پذیری پایین

در شرایطی که پارچه‌های تولید شده از پنبه و کتان خیلی سریع چروک می‌گردند و به اتو کردن احتیاج دارند اما الیاف پلی‌ استر در مقابل چروک‌پذیری خیلی مقاوم هستند که باعث مقبولیت هر چه بیشتر آن‌ها به‌جای لباس‌هایی که پی‌درپی نیاز به اتوکشی دارند شده است.

 

عایق بودن در مقابل رطوبت

الیاف پلی ‌استر در برابر آب عایق بوده و رطوبت را جذب نمی‌کنند. به همین خاطر به‌عنوان الیافی مطلوب برای پوشاک و لباس‌های متناسب با طبیعت و مکان‌های باز مثل چادر یا پوشاک صحرایی مورداستفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این با پایداری پلی ‌استر در مقابل رطوبت از بروز لکه بر روی پارچه خودداری می‌شود.

بااین‌وجود این خصوصیت آن را به پارچه‌ای با تنفس کمتر بدل می‌کند. اگر موقع پوشیدن لباسی از جنس پلی‌ استر عرق نمایید پارچه نمناکی بدن را از بین نخواهد برد به همین دلیل احساس گرما و چسبندگی خواهید کرد. به نحوی خاص استفاده از نوعی پلی‌ استر به نام میکروفایبر در گروه لوازم‌خانگی، آشپزخانه و حمام نیز متمایز شده است.

استفاده‌کنندگان به‌خاطر نرمی و توانایی جذب میکروفایبر در لوازمی مثل حوله‌های حمام، حوله‌های صورت و حوله‌های آشپزخانه توجه زیادی قائل هستند. از پلی‌ استر برای تولید وسایل خانگی مثل پتو، پرده، روفرشی و موکت نیز استفاده می‌گردد.

پارچه پلی استر امکان دارد به‌عنوان بالشتک برای صندلی‌ها، مبل‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد و به‌خاطر مقاومت قابل‌توجه در مقابل لکه عده زیادی از مالکان حیوانات خانگی تولیدات پلی ‌استر را در اولویت استفاده قرار می‌دهند.

 

قیمت نسبتا ارزان

مخارج فرآوری پلی ‌استر پایین‌تر از ساخت پشم و پنبه است. الیاف پلی ‌استر را می‌شود با هزینه کمتری در تعداد بسیار بیشتری تولید کرد. به همین خاطر خرج کمتری نیز برای مصرف‌کننده در پی دارد که شاید بتوان گفت اصلی‌ترین مزیت پلی ‌استر محسوب می‌گردد.

d52325_---1-min.jpg 

تجزیه ناپذیری در گذر زمان

خیلی از الیاف طبیعی قابلیت تجزیه را دارند به این معنی که در گذر زمان تجزیه شده و از تولید زباله جلوگیری می‌نمایند. ولی تأثیر الیاف پلی ‌استر بر طبیعت تماماً معکوس است. پلی ‌استر به‌آسانی تجزیه نگردیده و منجر به آلودگی کره زمین می‌شود.

 

کاربرد‌های الیاف پلی ‌استر در بافت پارچه

پلی ‌استر در تولید بسیاری از کالاهای مصرفی غیرطبیعی که در زندگی روزمره ما استفاده می‌شود به کار می‌رود. از کاربرد آن در تولید پوشاک می‌توان به‌عنوان جایگزینی خوب برای سایر الیاف طبیعی مثل پشم و ابریشم نیز اسم برد.

اساساً هر چیز درست شده از پنبه را می‌توان با پلی‌ استر نیز تولید نمود. از پیراهن و شلوار روزانه گرفته تا پوشاک شب کاربردهای پارچه پلی استر تمامی ندارد. سازندگان از پارچه پلی‌ استر برای تولید جوراب، کت‌وشلوار، لباس زیر و کم‌وبیش هر پوشاک دیگری که می‌توانید در هر زمانی بپوشید استفاده می‌نمایند.

 

فرق پارچه پلی استر و نایلون

نایلون و پلی ‌استر هر دو پارچه‌های مصنوعی هستند ولی ساخت نایلون گران‌تر تمام می‌شود و به همین خاطر قیمت بیشتری را برای مصرف‌کننده در پی دارد. افزون بر این نایلون از دوام و مقاومت در مقابل آب‌وهوا برخوردار می‌باشد ازاین‌جهت بهره گرفتن از آن در تولید لباس بیشتر می‌باشد. هر دو الیاف امکان اشتعال دارند. نایلون ذوب می‌شود و خیلی سریع می‌سوزد اما پلی ‌استر چون دمای اشتعال بالاتری دارد هم‌زمان ذوب شده و می‌سوزد. همچنین مقدار جذب رطوبت نایلون از پلی ‌استر پایین‌تر است.

 

لباس های دوخته شده از پارچه پلی استر مناسب کدام فصل است

باتوجه‌به این که در روز‌های گرم و نمناک تابستان بدن ما علاقه بسیاری به عرق کردن دارد مناسب است از لباس‌هایی که رطوبت جسم را جذب می‌کنند و قابلیت تنفس دارند استفاده نمایید و از پوشیدن لباس‌هایی از جنس پلی ‌استر بر حذر باشید. چرا که این الیاف علاقه به دفع آب داشته و تعریق بدن را زیاد می‌کنند.

در فصل‌های سرد سال بهره گرفتن از الیاف مصنوعی به‌خاطر عایق و ضد آب بودن در اولویت قرار داده می‌شوند. علاوه بر این بهتر است مقدار پلی ‌استر استفاده شده در بیرونی‌ترین لایه لباستان بیشتر باشد تا به شکل مستقیم با پوست شما در تماس نبوده و آن را تحریک ننماید.

 

نحوه شست‌وشو و نگهداری از لباس‌های پلی ‌استر

هرچند امکان دارد با شنیدن نام پلی ‌استر پوشاک ورزشی در زمان‌های گذشته به ذهنتان بیاید ولی باید بدانید که در عصر حاضر در اغلب لباس‌ها ترکیباتی از الیاف پلی ‌استر استفاده شده است بنابراین باید نحوه شست‌وشو و نگهداری از لباس پلی استر را بیاموزید.

 

از قرار دادن در برابر حرارت زیاد برحذر باشید

به‌خاطر این که پلی ‌استر یک الیاف مصنوعی است حرارت زیاد می‌تواند منجر به شکستن الیاف و صدمه رساندن به پارچه گردد. در نتیجه مناسب‌ترین روش برای شست‌وشوی پارچه پلی استر استفاده از آب ولرم یا سرد است. ولی باید در نظر داشته باشید که آب سرد سبب ازبین‌رفتن لکه‌ها به‌خصوص لکه‌های روغنی نمی‌گردد و مناسب است که به دمای تعیین شده روی لیبل لباس توجه کنید.

اطمینان پیدا کنید که لباس‌هایی با رنگ‌های شبیه یکدیگر را در لباسشویی قرار می‌دهید. انتخاب یک شوینده ملایم لباسشویی که عاری از مواد شیمیایی سخت می‌باشد به بیشتر شدن طول عمر پوشاک کمک می‌کند.

 

لیبل نحوه شست‌وشوی لباس را بررسی کنید

پلی ‌استر به شکلی طراحی شده است که امکان شست‌وشو و خشک‌شویی در دستگاه لباسشویی را داشته باشد. مناسب‌ترین کار برای شست‌وشوی درست پوشاک پلی ‌استر دنبال‌کردن دستورالعمل‌های موجود در برچسب نگهداری از لباس است. با دنباله‌روی از این دستورالعمل‌ها ظاهر و زیبایی لباس‌های پلی ‌استر خود را برای زمان بیشتری حفظ خواهید نمود.

 

در دمای بالا لباس ها را خشک نکنید

مثل شست‌وشوی الیاف پلی ‌استر خشک نمودن آن نیز در دمای زیاد مناسب نبوده و به ساختار پارچه صدمه می‌رساند. بهتر است لباس‌هایی که از پلی ‌استر تولید شده‌اند را در دمای کم خشک‌کن با مقدار زمان پایین بگذارید و یا در هوای بیرون از اتاق خشک نمایید.

پارچه پلی استر موقعی که در خشک‌کن قرار داده می‌شود الکتریسیته ساکن تولید می‌کند چرا که به یکدیگر مالیده می‌شود. با اضافه‌کردن نرم‌کننده برای شست‌وشو پارچه می‌توانید این اثر را کمتر کنید.

 

در پایان

پارچه‌های بافته شده از الیاف پلی ‌استر از ویژگی ارتجاعی، مقاومت در مقابل چین‌وچروک، حفظ شکل، فرایند شست‌وشوی آسان و دوام خوبی برخوردارند به‌نحوی‌که در انواع پارچه‌های پوشاک استفاده گسترده‌ای دارند.

بااین‌وجود ازآنجایی‌که پارچه پلی استر از لحاظ جذب رطوبت ضعیف است لباس‌هایی که میزان پلی ‌استر بیشتری دارند احساس حرارت و چسبندگی را به شخص می‌دهند و به‌آسانی الکتریسیته ساکن تولید می‌نمایند که منجر به گرفتن گردوغبار و جذب لباس به بدن می‌گردند.

منبع: اصیل بخرید

 

 

آموزش صداگیری درب سرویس بهداشتی چوبی

۱۲ بازديد

آموزش صداگیری درب سرویس بهداشتی چوبی

 

 

 

سروصدای مزاحم، یکی از مشکلات زندگی شهری و آپارتمان‌نشینی است. برای کاهش این سر و صداها، از عایق‌ها استفاده می‌شود. عایق‌ها می‌توانند صدا را از بین ببرند یا از انتقال آن جلوگیری کنند.

 

یکی از مکان‌هایی که می‌توان از عایق‌ها برای کاهش صدا استفاده کرد، سرویس بهداشتی است. درب سرویس بهداشتی، یکی از منافذ اصلی ورود و خروج صدا به داخل و خارج سرویس بهداشتی است. بنابراین، عایق‌بندی درب سرویس بهداشتی، می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش صدا داشته باشد.

 

در این مقاله، به آموزش صداگیری درب سرویس بهداشتی چوبی می‌پردازیم. در این مقاله، چهار روش برای صداگیری درب سرویس بهداشتی چوبی ارائه می‌شود.

 

 استفاده از نوار درزگیر

 

نوار درزگیر، یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های صداگیری درب سرویس بهداشتی چوبی است. این نوار، از جنس‌های مختلفی مانند فوم، لاستیک و پلی اورتان ساخته می‌شود.

 

برای استفاده از نوار درزگیر، ابتدا باید درب سرویس بهداشتی را تمیز کنید. سپس، نوار درزگیر را به اندازه درزهای درب برش دهید. در نهایت، نوار درزگیر را در درزهای درب بچسبانید.

 

نوار درزگیر، می‌تواند صداهای ناشی از برخورد درب با چارچوب را کاهش دهد. همچنین، می‌تواند از ورود و خروج هوا از طریق درزهای درب جلوگیری کند.

http://gg.gg/180w25

https://mub.me/aXEj

 

 استفاده از عایق صوتی

 

عایق صوتی، یکی از روش‌های موثر برای صداگیری درب سرویس بهداشتی چوبی است. عایق‌های صوتی، از جنس‌های مختلفی مانند پشم سنگ، پشم شیشه، پلی اورتان و فوم پلی استایرن ساخته می‌شوند.

 

برای استفاده از عایق صوتی، ابتدا باید درب سرویس بهداشتی را از چارچوب آن جدا کنید. سپس، عایق صوتی را به اندازه داخل درب برش دهید. در نهایت، عایق صوتی را در داخل درب قرار دهید و درب را دوباره در چارچوب قرار دهید.

 

عایق صوتی، می‌تواند صداهای ناشی از برخورد درب با چارچوب، صدای صحبت کردن، صدای تلویزیون و سایر صداها را کاهش دهد.

 

 استفاده از درزگیر درب

 

درزگیر درب، یکی دیگر از روش‌های موثر برای صداگیری درب سرویس بهداشتی چوبی است. درزگیر درب، از جنس‌های مختلفی مانند فوم، لاستیک و پلی اورتان ساخته می‌شود.

 

برای استفاده از درزگیر درب، ابتدا باید درب سرویس بهداشتی را تمیز کنید. سپس، درزگیر درب را به اندازه درزهای درب برش دهید. در نهایت، درزگیر درب را در درزهای درب بچسبانید.

 

درزگیر درب، می‌تواند صداهای ناشی از برخورد درب با چارچوب را کاهش دهد. همچنین، می‌تواند از ورود و خروج هوا از طریق درزهای درب جلوگیری کند.

 

 تعویض درب سرویس بهداشتی

 

اگر درب سرویس بهداشتی شما قدیمی و فرسوده شده باشد، صداگیری آن ممکن است چندان موثر نباشد. در این صورت، بهترین راه، تعویض درب سرویس بهداشتی است.

 

هنگام تعویض درب سرویس بهداشتی، باید به جنس و کیفیت درب توجه کنید. درب‌های چوبی، عایق صوتی خوبی هستند. بنابراین، می‌توانید از درب‌های چوبی با کیفیت برای سرویس بهداشتی استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری:

 

با استفاده از روش‌های ذکر شده در این مقاله، می‌توانید درب سرویس بهداشتی چوبی خود را صداگیری کنید. این کار، می‌تواند به ایجاد فضایی آرام و ساکت در سرویس بهداشتی کمک کند.

 

نکات کلیدی برای صداگیری درب سرویس بهداشتی چوبی:

 

 قبل از شروع کار، درب سرویس بهداشتی را تمیز کنید.

 از مواد و مصالح باکیفیت استفاده کنید.

 کار را به دقت انجام دهید.

 

با رعایت این نکات، می‌توانید درب سرویس بهداشتی خود را به طور موثری صداگیری کنید.

منبع : پارتیشن اداری پرچین

 

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/DavidMcguir4

https://www.pinterest.com/pin/1152780835861816010

https://new.express.adobe.com/webpage/tnMeVGoDdhvjg

https://sites.google.com/view/partitionparchi/home

https://instafollowir.wordpress.com/2023/10/21/partitionparchin/

https://www.tumblr.com/davidmcguir4

https://myspace.com/davidmcguir4

https://disqus.com/by/davidmcguir4/about/

https://www.ted.com/profiles/45350258

https://www.behance.net/davidmcguir

https://davidmcguir4.livejournal.com/profile

https://www.quora.com/profile/David-Mcguir

https://issuu.com/davidmcguir4

https://www.twitch.tv/davidmcguir4

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.partitionparchin.com

 http://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fpartitionparchin.com

چگونه مثل آب خوردن ناخن‌های خود را فرنچ کنیم؟

۱۶ بازديد

چگونه مثل آب خوردن ناخن‌های خود را فرنچ کنیم؟

تاریخچه محبوبیت فرنچ ناخن در صنعت مد به سال 1920 میلادی بر‌می‌گردد. آن زمان که داشتن ناخن‌های آراسته و شیک، به کشیدن خطوط ظریف و سفید رنگ فرنچ وابسته بود. اگر بخواهیم کلاسیک‌ترین و شیک‌ترین هنر دیزاین ناخن را در تمام دوران‌ها انتخاب کنیم، فرنچ ناخن اولین چیزی است که به ذهن اکثر ما می‌رسد.

فرنچ ناخن چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

بیشتر ما همیشه به دنبال خلق طرح و رنگ‌های جدیدی از طراحی ناخن هستیم. اما فرنچ با ظاهر کلاسیک و مینیمالش، انتخابی ابدی و جذاب برای همه موقعیت‌هاست. از قرارهای رسمی و کاری تا مهمانی‌های مجلل و باشکوه، فرنچ ناخن، انتخابی هوشمندانه و فوق‌العاده است.

 

شاید در وهله اول رسم خطوط فرنچ در لبه ناخن‌ها کار سختی به نظر برسد. اما نگران نباشید، در تمام این سالها، روش‌های بسیار راحت و دردسترسی برای فرنچ ناخن به وجود آمده است. حتی نخستین تلاش‌های شما برای فرنچ ناخن‌هایتان ممکن است با شکست روبرو شود. اما تسلیم نشوید. با چند بار تکرار و تمرین روش مخصوص فرنچ ناخن‌هایتان را کشف می‌کنید. برای آشنایی با اصول اولیه فرنچ ناخن و ترفندهای راحت آن، در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

اصول اولیه فرنچ ناخن

 

ناخن‌ها به خودی خود آماده پذیرش مواد لاک و طراحی ناخن نیستند. به همین دلیل، قبل از اقدام به استفاده از هرگونه لاک و مواد طراحی بر سطح ناخن‌ها، باید آنها را تمیز و آماده کنید.

https://clck.ru/38Audn

https://shorturl.at/gFORT

https://urlis.net/732rq6bi

فرنچ ناخن

ناخن‌هایتان را تمیز کنید

 

قبل از هرکاری برای فرنچ ناخن هایتان، لازم است آنها را تمیز کنید. برای این کار لاک قبلی خود را کاملا پاک کنید. با مواد شوینده دستانتان را بشویید.

در آخرین مرحله با استفاده از پد الکی، سطح ناخن‌ها را از چربی و آلودگی احتمالی تمیز کنید. وجود چربی بر سطح ناخن‌ها، باعث کاهش عمر لاک و لب پر شدن آنها می‌شود.

به ناخن‌هایتان شکل دهید

 

فرنچ، برای هر شکل و حالتی از ناخن زیبایی خاصی به دنبال دارد. حتی بلند و کوتاه بودن ناخن هم نمی‌تواند مانعی برای فرنچ کردن آنها باشد.

با استفاده از سوهان مخصوص، ناخن‌هایتان را حالت دهید و به شکل دلخواه در آورید. در آخر لبه‌های ناخن را کاملا صاف کنید تا خطوط فرنچ شما مرتب و یکدست شوند.

 

اگر می‌خواهید تمام اصول فرنچ ناخن را رعایت کنید، خوب است بدانید شکل اصولی و کلاسیک فرنچ، ناخن‌هایی با بلندی متوسط و سر مربعی شکل است.

سطح ناخن‌هایتان را بخراشید

 

خراش دادن سطح ناخن با استفاده از سوهان بافت درشت، یکی از ترفندهای مهم داشتن لاک با دوام است. برای این کار، سوهان را به آرامی روی سطح ناخن‌ها بکشید تا بافت روی ناخن محو شود.

کوتیکول ناخن را عقب بزنید

 

برای شروع، ناخن‌هایتان را در ظرفی از آب ولرم قرار دهید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید. سپس دستانتان را خارج کرده و خشک کنید. مقداری کرم مرطوب کننده و آبرسان به دستتان بمالید و روی ناخن‌ها ماساژ دهید.

این کار باعث نرم شدن کوتیکول‌های ناخن می‌شود و کار شما را راحت‌تر می‌کند. حالا با استفاده از عقب زن یا سر سوهان، کوتیکول‌ها را به سمت عقب هدایت کنید.

 

آموزش فرنچ ناخن

از بیس لاک استفاده کنید

 

بعد از عقب زدن کوتیکول‌ها، یکبار دیگر دستانتان را بشویید. سپس با استفاده از پد الکی چربی اضافه سطح ناخن را تمیز کنید. براش لاک را به مواد بیس لاک آغشته کنید و از قسمت پایین ناخن، به صورت یکدست، براش را به سمت بالا هدایت کنید. در این مرحله دقت کنید که تمام سطح ناخن را به بیس لاک آغشته کنید.

 

وجود بیس لاک به عنوان پایه، باعث یکدست شدن سطح ناهموار ناخن‌ها می‌شود. همچنین طول عمر لاک را روی سطح ناخن افزایش داده و از زرد شدن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. خوب است بدانید بیس لاک تعداد دفعات ترمیم دیزاین ناخن را به حداقل می‌رساند.

 

 

 

بیس لاک دبورا، بدون نیاز به لامپ UV روی ناخن‌ها خشک می‌شود و برای پاک کردن آن نیز دچار مشکل نمی‌شوید. این بیس لاک غلظت تنظیم شده و فوق‌العاده‌ای دارد و با یک حرکت براش، تمام سطح ناخن را پوشش می‌دهد. همین ویژگی، باعث ایجاد سطوح هموار و یکدستی بر سطح ناخن می‌شود. استفاده از این محصول ضمن درخشش بی‌نظیری که به ناخن‌هایتان می‌بخشد، ماندگاری لاک‌ها را تا بیش از 10 روز افزایش می‌دهد.

منبع : مگ دی

http://maps.google.com/url?q=https://magday.ir/

http://clients1.google.de/url?sa=t&url=https://magday.ir/

http://clients1.google.co.jp/url?sa=t&url=https://magday.ir/

http://clients1.google.es/url?sa=t&url=https://magday.ir/

http://google.com.br/url?q=https://magday.ir/

http://google.co.uk/url?q=https://magday.ir/

 

 https://trpd.granicusideas.com/ideas/miami-mold-specialist-1?page=52

https://www.mysportsgo.com/forums/topic/14789/e-sports-betting-the-rise-of-competitive-gaming-wagers/view/post_id/603022/page/1#siteforum_post_603022

https://heber-ut.granicusideas.com/ideas/stream-hd-movies-from-soap2day?page=109

http://bluerevolutioncrowdfunding.crowdfundhq.com/blog/global-challenges-prize-2017-a-new-shape

https://irakyat.my/forums/topic/38171/valid-microsoft-dp-201-exam-dumps-questions-pdf/view/post_id/19417

https://myworldgo.com/forums/topic/105513/how-thera-calm-cbd-gummies-relief-from-anxiety/view/post_id/1161543/page/1#siteforum_post_1161543

https://www.printsunglasses.com/blog/post/index/id/27/

https://developers.oxwall.com/forum/topic/70998?page=28#post-363433

https://www.video-global.biites.com/north-sails-go-beyond-plastic

6 تا از جدیدترین خودروهای چینی بازار ایران

۱۴ بازديد

6 تا از جدیدترین خودروهای چینی بازار ایران

جدیدترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران را بیشتر برندهای جک، چری، ام وی ام و… در بر می‌گیرند. ماشین چینی مدرن از گزینه‌های مناسب خرید ماشین برای کاربران و مشتریانی می‌باشد که به دنبال خودروهایی با امکانات عالی و قیمت مناسب می‌باشند. خودروهای جدید و مدرن چینی، با طراحی زیبا، کیفیت ساخت مناسب و قیمت به صرفه توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار خودروهای ایران به دست آورند. رابطه‌ی عالی ایران و چین نتایجی چون ورود گسترده‌ی خودروها و لوازم یدکی ماشین چینی به بازار ایران و افتتاح خط تولید و مونتاژ این خودروها در کشور ما را به همراه داشته است. در نتیجه خودروسازان داخلی، ماشین های چینی را با بهترین کیفیت مونتاژ کرده و به بازار خودرو داخلی عرضه می‌کنند.

خودرو لاماری ایما

 

شرکت دانگ فنگ خودرو جدیدی به نام فورتینگ T5 یا T5 EVO روانه‌ی بازار خودروسازی کرده است. شرکت آرین پارس موتور این خودرو را با نام ایما و برند لاماری در بهمن سال 1400 به بازار معرفی کرده است. گیربکس لاماری ایما 7 سرعته اتومات دوکلاچه (تر) بوده و پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ دارد. حجم موتور آن 1.5 لیتر بوده و قدرتی معادل 195 اسب بخار دارد. این شاسی بلند جمع و جور، دارای طول 4565 میلی‌متر، عرض 1860 میلی‌متر و ارتفاع 1690 میلی‌متر می‌باشد.

 

سیستم کمکی راننده این خودرو کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل ایستایی در سرازیری، کنترل کشش و پایداری می‌باشد. همچین امکاناتی همچون سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دی‌لایت، اتولایت، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو با مالتی مدیا، چراغ خوش آمدگویی، فرمان دی کات سه حالته، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی، دوربین عقب، خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان، دوربین ثبت لحظات رانندگی، ایربگ پرده‌ای، تهویه اتومات، دریچه تهویه عقب، سانروف، سقف پانوراما، آینه جانبی با گرمکن، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید دارد.

 

مدرن ترین ماشین چینی

خودرو دیگنیتی

 

شاسی بلند IX5  در سال 2018 توسط کمپانی دانگ فنگ طراحی و تولید شد. شرکت بهمن این خودرو را با نام دیگنیتی در سال 1400 به بازار ایران معرفی کرد. در سال بازار داغی در ایران دارد. دیکنیتی طراحی ظاهری زیبا و اسپرتی دارد. این خودرو دارای گیربکس CVT با حالت زمستانی و اسپرت و حجم موتور 1.5 لیتر می‌باشد. بعلاوه قدرتی معادل 148 اسب بخار داشته و از پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ (SFG15T) برخوردار است.

 

از آپشن‌های سیستم هشدار دهنده، می‌توان به سنسور فاصله جلو و عقب، سنسور باران و سنسور فشار باد تایر اشاره کرد. توزیع نیرو ترمز، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد نیز از آپشن‌های سیستم‌های ترمز این خودرو محسوب می‌شود. بعلاوه امکانات دیگری نظیر کروز کنترل، دی‌لایت، اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، دکمه‌های کنترلی، مانیتور 10.25 اینچی لمسی، دوربین عقب، دوربین شب، دوربین 360 درجه، دوربین فیلمبرداری جلو با ضبط صدا، ورود بدون کلید، کیلس استارتر، سیستم تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه عقب نیز از امتیازات دیگنیتی می‌باشد.

خودرو فیدلیتی

 

بهمن موتور، خودرو جتور X70S را با نام فیدلیتی در سال 1400 به بازار داخلی وارد کرد. فیدلیتی در دو مدل 5 سرنشینه و 7 سرنشینه تولید شده است. رینگ‌های 20 اینچی و لاستیک‌های کویر تایر از زیبایی و جذابیت این خودرو به حساب می‌آید. از ویژگی‌های برجسته‌ی فیدلیتی وجود کروز کنترل، سنسور فاصله جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، ترمز پارک برقی، دی‌لایت، اتولایت، چراغ مه شکن عقب، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی، دوربین عقب، دوربین جانبی، دوربین 360 درجه، کیلس استارت، ورود بدون کلید، دریچه تهویه عقب و سیستم تهویه دیجیتال می‌باشد. فیدلیتی دارای گیربکس اتومات 6 دنده دو کلاچه و حجم موتور 1.5 لیتری می‌باشد. همچنین قدرت 155 اسب بخار و پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ (4T15C) دارد.

خودرو فونیکس FX

 

خودرو OMODA 5 یکی از جدیدترین خودروهای چینی بوده که در سال 2022 تولید و در سال 1401 وارد ایران شد. فونیکس FX با دو تیپ وارد بازار شد. تیپ اول و ارزان‌تر با تولید محدود، اکسلنت و تیپ دوم پریمیوم بود که به تولید انبوده رسید. فونیکس پریمیوم، 7 دنده دو کلاچه تر بوده و پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ دارد. حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر و قدرت آن معادل 197 اسب بخار می‌باشد. سیستم کمکی راننده دارای کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری و سه حالت رانندگی (اکو، اسپرت و نرمال) می‌باشد.

http://gg.gg/18lt4k

 

سیستم هشدار دهنده‌ی این خودرو چری مجهز به سنسور جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، ریموت استارتر، رادار تصادف جلو و عقب می‌باشد. سیستم ترمز آن نیز ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری و اتوهلد دارد. از دیگر ویژگی‌های فونیکس FX می‌توان دی‌لایت، اتولایت، ارتفاع نور خودکار، چراغ مه شکن عقب، نور پردازی 64 رنگ داخلی، فرمان دی‌کات، سیستم صوتی 8 اسپیکره با قابلیت تشخیص صدا، نمایشگر 12.3 اینچی، نویگیشن، دوربین عقب و جانبی، دوربین 360 درجه، استارت دکمه‌یا، سرد کن و گرمکن صندلی جلو، کول باکس، سیستم تهویه اتومات دوگانه، دریچه تهویه عقب و سانروف را نام برد.

خودرو جک کی ام سی T8

 

شرکت کرمان موتور در سال 1399 جک کی ام سی T8 را به بازار ایران عرضه نمود. این خودرو دو دیفرانسیل سه حالته با قفل برقی و گیربکس دستی 6 دنده دارد. از دیگر مشخصات فنی جک کی ام سی T8، قدرت 174 اسب بخار، حجم موتور 2 لیتر و پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ یورو5 می‌باشد. این خودرو پیکاب بزرگ بوده و دارای طول 5325 میلی‌متر، عرض 1880 میلی‌متر و ارتفاع 1830 میلی‌متر می‌باشد. کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور عقب و فشار باد تایر، ترمز ضدقفل و کمکی، دی‌لایت و اتولایت، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، نویگیشن، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه دیجیتال، ایزوفیکس صندلی، آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن از نقاط قوت این خودرو می‌باشد.

خودرو جک کی ام سی K7

 

خودرو جک X7 چینی یا همان خودرو جک کی ام سی K7 مونتاژ داخلی، در سال 1400 توسط کرمان موتور در بازار داخلی به فروش گذاشته شد. گیربکس 6 دنده اتومات دو کلاچه، پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ، موتور 1.5 لیتری و قدرت 171 اسب بخار از مشخصات فنی این خودرو می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های مثبت جک کی ام سی K7 می‌توان کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری، سنسور جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ضدقفل و پارک برقی، دی‌لایت و اتولایت، سیستم صوتی 10 اسپیکره، مانیتور 12.3 لمسی، نویگیشن، دوربین عقب و جانبی، صفحه کیلومتر دیجیتال 12.3 اینیچی، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، دریچه تهویه عقب، ماساژور صندلی راننده، آینه عقب الکتروکرومیک، سانرو، سقف پانوراما، آینه جانبی با گرمکن و تنظیم برقی را نام برد.

 

 

منبع: بازار یدکی

https://www.pinterest.com/pennyreid220084/

https://sites.google.com/view/pennyreid22/home

https://instafollowir.wordpress.com/2024/01/16/bazar-yadaki/

https://www.tumblr.com/pennyreid22

https://myspace.com/pennyreid22

https://coub.com/2889556ad85fcee13df6

https://www.ted.com/profiles/45978465

https://doodleordie.com/profile/pennyreid22

https://pennyreid22.livejournal.com/profile/

https://genius.com/PennyReid22

اهمیت ورزش در تناسب اندام

۲۴ بازديد

اهمیت ورزش در تناسب اندام

ورزش به عنوان یک جنبه اساسی و ضروری در زندگی فعال امروزی، نه تنها به بهبود تناسب اندام و سلامت جسمی کمک می‌کند، بلکه بر تعادل و روانی و شادابی نیز تأثیر مستقیم دارد. فعالیت‌های ورزشی باعث افزایش انرژی، افزایش استقامت و کاهش استرس و اضطراب می‌شود.

برند شیائومی به عنوان یک شرکت فعال در زمینه فناوری، در این ارتباط نیز نقش بسیار مهمی ایفا کرده و محصولاتی را ارائه داده است که به افراد کمک می‌کند تا فعالیت‌های ورزشی خود را بهبود بخشند و سبک زندگی سالمی را پیشه کنند.

 از تجهیزات ورزشی هوشمند گرفته تا محصولاتی که باعث راحتی و کارایی بیشتر در فعالیت‌های ورزشی می‌شوند، شیائومی به دنبال توسعه زندگی سالم برای مشتریان خود می‌باشد.

این پیشروی در فضای ورزشی تنها نشان‌دهنده تعهد شیائومی به بهبود کیفیت زندگی افراد نیست بلکه نمایانگر تلاش این برند برای تحقق اهداف بهبود سلامتی و تناسب اندام در جوامع مدرن است.

دوچرخه شیائومی

دوچرخه شیائومی با ترکیبی از طراحی مدرن و فناوری نوین، به عنوان یکی از گزینه‌های برجسته در دنیای دوچرخه‌سواری ظاهر شده‌است.

 این دوچرخه‌ها با جنس بدنه مستحکم و سبک، توانسته‌اند تجربه سواری را برای کاربران به یک سطح جدید برسانند.

طراحی زیبا و کارآمد، نظر به جزئیات کیفیت ساخت و استفاده از مواد با دوام،برقی و هوشمند بودن از ویژگی های مهم دوچرخه‌های شیائومی به شمار می رود .

از دوچرخه‌های شهری گرفته تا مدل‌های الکتریکی، شیائومی به راحتی قابلیت تنوع و پاسخگویی به نیازهای گوناگون سواران را فراهم می‌کند. این پیشرفت در دنیای دوچرخه نه تنها نشان‌دهنده نوآوری در زمینه حمل و نقل فردی است بلکه نمایانگر تعهد این برند به ایجاد محصولات با کیفیت و سازگار با محیط زیست می‌باشد.

دوچرخه‌های شیائومی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و طراحی متفاوت، در دنیای دوچرخه‌سواری به یک نماد سبک زندگی فعال و سالم تبدیل شده‌اند. با توجه به نیازهای مختلف کاربران، شیائومی انواع مدل‌های دوچرخه از جمله دوچرخه‌های شهری با طراحی زیبا و قابلیت انطباق با محیط شهری گرفته تا دوچرخه‌های الکتریکی با امکانات پیشرفته مانند سیستم‌های هوشمند و باتری‌های با ظرفیت بالا را عرضه کرده است. کیفیت ساخت بالا، جنس مواد با دوام، و مهندسی دقیق در دوچرخه‌های شیائومی به کاربران اطمینان می‌بخشد که این محصولات نه تنها در سفرهای شهری بلکه در مسافرت‌ها و سفرهای بیرون از شهر نیز می‌توانند عملکرد عالی داشته باشند. همچنین، توجه به نقاط ایمنی و استفاده آسان از ویژگی‌هایی است که شیائومی در تولید دوچرخه‌های خود مدنظر قرار داده است.

تردمیل شیائومی

تردمیل‌ شیائومی به‌عنوان یکی از نخستین انقلاب‌های فناورانه در دنیای ورزش و تناسب اندام شناخته می‌شود. این تجهیزات ورزشی با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های هوشمند، طراحی منحصربه‌فرد، و کیفیت ساخت بالا، تجربه ورزش در خانه را به یک سطح جدید ارتقاء می‌دهند.

با داشتن ویژگی‌هایی همچون موتورهای قدرتمند، سیستم‌های نظارت بر ضربان قلب، و برنامه‌های تمرین هوشمند، تردمیل‌های شیائومی افراد را به تناسب اندام و بهبود استقامت هدایت می‌کنند. ضمناً این تجهیزات دارای طراحی کم‌صدا و قابل انطباق با فضاهای کوچک است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا به راحتی و بدون ایجاد نویز اضافی، فعالیت ورزشی خود را در محیط خانگی ادامه دهند.

یکی از نکات قابل توجه تردمیل‌های شیائومی، طراحی جمع‌وجور و کم‌صدا است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا در هر زمان و مکانی از آنها استفاده کنند بدون اینکه نگران ایجاد نویز یا اختلال در محیط خانگی خود باشند.

ترازو شیائومی

ترازو شیائومی با قطعات پیشرفته و طراحی هوشمند، به‌عنوان یک ابزار دقیق و کارآمد برای پایش و کنترل وزن در زندگی روزمره ساخته شده است.

این ترازوها با داشتن صفحات شیشه‌ای شفاف و نمایشگرهای LED یا LCD با کیفیت بالا، نه تنها اطلاعات دقیقی از وزن فراهم می‌کنند بلکه با طراحی زیبا و باریک، به عنوان یک ابزار مدرن در فضای آشپزخانه یا حمام نیز قرار می گیرند. برخی از مدل‌ها از قابلیت‌های هوشمندانه مانند اتصال به دستگاه‌های موبایل برای ردیابی دقیق‌تر پیشرفته‌ترین داده‌ها و آمارهای بهداشتی بهره می‌برند. این ترازوها با توجه به دقت و دوام خود، به افراد امکان می‌دهند تا به صورت مداوم و کارآمد به پیگیری و مدیریت وزن خود بپردازند، و در نتیجه بهبودی در سلامتی و کیفیت زندگی خود را تجربه کنند.

سخن آخر

در کل، ترازوهای شیائومی با ارتقاء فرآیند اندازه‌گیری وزن به یک تجربه هوشمند و کاربردی تبدیل شده‌اند. این وسایل نه تنها اطلاعات دقیقی از وزن ارائه می‌دهند بلکه با طراحی زیبا و امکانات هوشمند، به افراد امکان می‌دهند بهبودی در سلامت و تناسب اندام خود را دنبال کنند.

 با توجه به اهمیت پیگیری و مدیریت وزن در سلامتی ، ترازوهای شیائومی به عنوان یک همراه قابل اعتماد در این مسیر شناخته می‌شوند.

 از این رو، این تجهیزات نه تنها به افراد اطلاعات دقیقی از پیشرفت خود را ارائه می‌دهند بلکه به آنها انگیزه و ابزاری برای حفظ یک سبک زندگی سالم و فعال فراهم می‌آورند.

 خب حال برای خرید این محصولات داشتن یک آشنایی با یک فروشگاه معتبر بر اصل موضوع می افزاید چون گارانتی و پشتیبانی پس از فروش امر مهمی است.

شیائومی سیتی فروشگاه معتبر و پرسابقه که از نمایندگی های اصلی شیائومی است یک انتخاب درست است.