تقسيم تونل چيست؟

۸۷ بازديد

تقسيم تونل چيست؟

در اين مقاله ما به طور كامل تونل زني تقسيم شده را توضيح داده ايم.

از آنجا كه كار از خانه به دليل همه گيري COVID-19 به صورت روزمره در مي آيد ، نياز به دسترسي مطمئن به منابع شركتي همچنان در حال افزايش است و تقاضا براي VPN را افزايش مي دهد.

 

بر اساس مطالعه Top10VPN.com ، يك شركت تحقيق و آزمايش VPN مستقر در انگلستان ، براي مثال تقاضاي VPN در ايالات متحده بين 13 مارس و 23 مارس 41 درصد افزايش يافته است. بازار VPN تا سال 2026 به 70 ميليارد دلار مي رسد. AT&T در يك پست وبلاگي در ماه آوريل ، افزايش 700 درصدي اتصال به سرويس VPN مبتني بر ابر مبتني بر شبكه استاتيك SD-WAN (ANIRA) را گزارش داد.

 

اين افزايش ترافيك فشار بيشتري را به زيرساخت VPN شركت وارد مي كند ، اما يكي از موثرترين راه ها براي كاهش فشار ، تونل زني جداگانه است.

 

در حقيقت ، تونل زني تقسيم شده ويژگي است كه به مشتريان اجازه مي دهد ترافيك مخصوص شركت را براي ارسال از طريق تونل VPN شركت انتخاب كنند. همه كاربران مي توانند بدون عبور از تونل به اينترنت مستقيم دسترسي داشته باشند. در غير اين صورت ، تمام ترافيك ، حتي ترافيك به سايت هاي اينترنتي ، از طريق VPN ، اقدامات امنيتي سازماني هدايت مي شوند و سپس به اينترنت برمي گردند. ايده اين است كه زيرساخت VPN نياز به مديريت ترافيك كمتري دارد تا عملكرد بهتري داشته باشد.

 

تونل زني تقسيم ناخواسته همچنين مي تواند زماني اتفاق بيفتد كه مراكز VPN سازماني از IPv6 پشتيباني نمي كنند ، بنابراين تمام ترافيك IPv6 از كاربران از راه دور مستقيماً به اينترنت هدايت مي شود و از كنترل امنيت شركت جلوگيري مي كند ، وضعيتي كه به عنوان خرابي VPN IPV6 شناخته مي شود.

 

درك ترافيكي كه مي تواند از جريان VPN خارج شود مي تواند چالشي باشد كه سيسكو سعي دارد با يك محصول نسبتاً جديد به آن بپردازد. اين داده هاي دورسنجي توسط مشتريان Cisco AnyConnect VPN با توليد گزارش هاي بي درنگ و فناوري داشبورد از Splunk جمع آوري مي شود. اين به عنوان Cisco Endpoint Security Analytics (CESA) شناخته مي شود و بخشي از ماژول ديد شبكه AnyConnect Network (NVM) است. سيسكو مي گويد كه از اول ژوئيه سال 2020 ، مجوزهاي آزمايشي CESA به مدت 90 روز به صورت رايگان در دسترس است تا به سازمان هاي فناوري اطلاعات در افزايش دوركاري كمك كند.

AnyConnect NVM اطلاعات امنيتي مانند شناسه منحصر به فرد دستگاه ، نام دستگاه ، نام فرآيند / كانتينر ، فرآيندهاي چاپ ، تغييرات رتبه بندي ، دامنه هاي منبع / مقصد ، اطلاعات DNS و رابط هاي شبكه را جمع آوري مي كند كه مي تواند به مشتريان منتقل شود. شناسايي نشت داده ها ، برنامه هاي تأييد نشده يا خدمات SaaS ، به امنيت كمك كنيد. به گفته اسكات پوپ ، مدير ، مديريت محصول و توسعه تجارت ، اكوسيستم Cisco Security Security Alliance يك اولويت اصلي است.

AnyConnect از قابليت ديگري به نام Dynamic Split Tunneling پشتيباني مي كند ، جايي كه مي توانيد به راحتي ترافيك تونل را با نام دامنه هدايت كنيد (به عنوان مثال ، تمام ترافيك "* webex * .cisco.com" در Put split tunneling). Dynamic Split Tunneling Analytics همچنين در CESA پشتيباني مي شود.

 

در پست اخير وبلاگ ، Papa نوشت كه با استفاده از داده هاي CESA ، مشتريان مي توانند از آن استفاده كنند:

 

براي كاهش محدوديت هاي ظرفيت VPN بدون به خطر انداختن امنيت ، تونل سازي VPN را انجام دهيد.

 

كنترل و بهينه سازي پيمايش تونل اسپليت موجود.

 

رفتار امنيتي نقاط پاياني از راه دور ، كاربران VPN و بلندگوهاي برتر را تجزيه و تحليل كنيد. اين به ويژه براي نقاط انتهايي از راه دور كه سريعتر با سختي كمتري نسبت به يك تست انطباق طبيعي كار مي كنند ، بسيار مفيد است.

 

پاپا گفت: "ايده اين است كه با CESA ، مشتريان مي توانند به سرعت بفهمند چه چيزي را مي توان با خيال راحت در يك تونل خرد شده قرار داد ، كه با افزايش بارهاي VPN كه بسياري از شركت ها با آن روبرو مي شوند ، از اهميت بيشتري برخوردار است." "" برخي از ميوه ها با ميوه هاي زياد مي توانند به اينترنت ارسال شوند ، اما برنامه هاي مبتني بر ابر و ساير ترافيك ها وجود دارد كه ممكن است خيلي واضح نباشد و اين ترافيك را بدون دانستن اينكه از طريق تونل چه اتفاقي مي افتد جدا كنيد. سخت است. "

 

CESA اطلاعات مربوط به ترافيك VPN را براي رديابي ميزان ترافيك در تونل خرد شده و همچنين شناسايي ترافيكي كه بايد به تونل شركتي هدايت شود ، فراهم مي كند. پاپ برعكس گفت.

 

CESA مي تواند تونل هاي شركتي را كنترل كند تا ترافيكي را كه مي توان با خيال راحت براي تقسيم تونل ها هدايت كرد شناسايي كند. علاوه بر اين ، CESA ميزان ترافيك را با استفاده از يك برنامه ، پروتكل ، پورت ، فرآيند نرم افزار ، دامنه ، منبع / مقصد و موارد ديگر رديابي مي كند. "اين به سازمان اجازه مي دهد تا حجم زيادي از برنامه ها و منابع داده را شناسايي و ابتدا آنها را به يك تونل تقسيم شده منتقل كند تا با حداقل تلاش و پيكربندي عملكرد VPN را به حداكثر برساند."

پاپا گفت: "در موارد اضطراري ، سازمان هاي IT اغلب قادر به توليد تعداد زيادي كارگر از راه دور هستند."

 

وي گفت: "بسته به شرايط ، براي سرعت بخشيدن به راه اندازي مجدد ، از اعتبار طبيعي نظارت امنيتي براي اين كاربران چشم پوشي مي شود." اين ممكن است به اين معني باشد كه نقاط پاياني كاربر در ايجاد استاندارد IT نيست. يا از حفاظت نقطه پاياني معمول كه براي كارگران از راه دور استفاده مي شود ، ندارند. وضعيت هرچه باشد ، سرعت عمل از راه دور معمولاً از امنيت كامل كمتر است و كاربر داراي فاصله / نقطه پايان و ديد كافي است. "

 

 

 

CESA با استفاده از تجزيه و تحليل رفتاري ، گام بعدي را در شناسايي تهديدهايي مانند خودي هاي مخرب ، بدافزار ، بدافزار و ساير فعاليت هايي برمي دارد كه با شناسايي يك پرونده هش قابل شناسايي نيست. پاپا گفت: "CESA مي تواند براي نظارت بر نقاط انتهايي در زمان و آفلاين بودن پيكربندي شود."

 

امنيت بزرگترين چالش هنگام استفاده از تونل زني است ، زيرا داده هاي خارج از VPN هنوز هم بايد محافظت و نظارت شوند. اين موردي است كه ما مي دانيم اين ترافيك چيست و چگونه مي توان امنيت را در اين ترافيك افزايش داد.

منبع اين مقاله سايت چيتا وي پي ان سات

بزرگترين مزيت سقف وافل چيست؟

۸۵ بازديد

1.بزرگترين مزيت سقف وافل چيست؟

سقف وافل مزاياي زيادي نسبت به ساير روش هاي اجرايي دارد اما در رابطه با بزرگترين و مهمترين آنها ميتوان به صرفه ي اقتصادي و مدت زمان اجراي كمتر و مقاومت و ايمني بيشتر آن اشاره كرد.

 

2.بيشترين كاربرد سقف وافل كجاست؟

بيشترين كاربرد سقف وافل معمولا در ساخت سقف هاي با دهانه ي بيش از 12 متر و همچنين مكان هايي كه وزن زيادي به سقف وارد نمي شود مانند فرودگاه ها ، ايستگاه هاي مترو و سالن ها و ....

 

3.قيمت سقف وافل به چه شكل محاسبه مي شود؟

قيمت اجراي سقف وافل وابسته به مواد و مصالحي است كه درآن به كار مي رود به عنوان مثال قالب هاي وافل ، بتن مصرفي ، ميلگرد و ديگر مصالح از موارد تاثير گذار در اين زمينه هستند .

 

معرفي سقف وافل

 

4.سرعت اجراي سقف وافل چگونه است؟

در مقايسه با سقف هاي يوبوت و كوبياكس خيلي سريع تر اجرا مي شود چراكه به دليل وزن كمتر با تعداد جك كمتري قابل اجراست و ميتوان مستقيما وافل ها را به روي زيرسازي اجرا كرد و همچنين ميلگرد گذاري و آماتوربندي دريك مرحله انجام ميشود.

 

5.شركت شما در كدام شهرها نمايندگي فروش و اجرا دارد؟

شركت مهندسي آبا در شهرهاي آذربايجان غربي ، خراسان ، گلستان و كردستان نمايندگي هاي فعال دارد .

 

6.متريال به كار رفته در سقف وافل چيست؟

از مهمترين متريال به كار رفته در اجراي سقف وافل مي توان به جك ها و پايه هاي اطمينان ، قالب هاي وافل ، ميلگرد ها براي ميلگردگذاري و بتن اشاره كرد .

 

 

7.سقف وافل تخت چيست؟

در واقع سقف وافل تخت يك روش اجرايي در سقف وافل است كه در مقابل ان روش اجراي مدولار وجود دارد و از مزاياي روش تخت ميتوان تسريع در زمان اجرا ، ايمني كارگران ، چيدمان بهتر قالب ها و كيفيت بيشتر بتن ريزي اشاره كرد.

 

8.سقف وافل لانه زنبوري چيست و چه مزيتي دارد؟

سقف لانه زنبوري در واقع همان سقف وافل است كه از مزيت هاي زيادي برخوردار است كه ازمهم ترينشان مي توان به صرفه ي اقتصادي ، ايمني و استحكام بيشتر ، سرعت اجراي كمتر اشاره كرد .

 

9.رابطه ي ضخامت سقف وافل و كيفيت چيست؟

ضخامت سقف وافل از 30 سانتي متر تا 50 سانتي متر بسته به نوع سازه متغير است . دال هاي كاربردي در سقف وافل در برابر جمع شدگي مقاومت بسيار خوب و مناسبي دارند و از لحاظ كيفيت امتياز برتري نسبت به ساير سقف ها دارد .

 

 

10.استفاده از سقف وافل فلزي مرسوم است؟

در شرايطي كه به جاي استفاده از قاب خمشي براي باربري جانبي از ديوار برشي استفاده كنيد مي توانيد اين روش را به كار ببريد . ديوارهاي برشي در اين روش بسيار بهتر عمل مي كنند .

 

11.آيا امكان نورپردازي در سقف وافل وجود دارد؟

فضاي خالي كه در قسمت زيرين قالب ها وجود دارد امكان نورپردازي و جلوه هاي زيبايي را براي شما فراهم مي كند و دست طراحان براي انواع طرح ها و نورپردازي ها باز است .

 

12.آيا اين محصول به مرور دچار ترك و فرسودگي مي شود؟

به دليل وجود يك سري ضعف هاي مقاومتي ممكن است كه هنگام تردد كارگران و يا به هنگام خارج سازي قالب ها درصورتي كه براي اين كار از نيروي متخصص استفاده نشود قالب ها دچار ترك خوردگي و شكست مي شوند.

 

ليست آخرين قيمت هاي قالب سقف وافل

09120030884-5

سقف وافل چيست ؟

معرفي سقف وافل

كاربرد سقف وافل

قالب سقف وافل

ويژه گي هاي سقف وافل

مزايا سقف وافل

معايب سقف وافل

زيبايي در سقف وافل

سقف وافل چيست؟

در معماري نوين امروزي روش‌هاي متعددي براي اجراي سقف ها استفاده مي‌شود. از جمله اين روش هاي اجرا مي توان سقف تيرچه بلوك ، عرشه فولادي ،سقف كامپوزيت، دال بتن آرمه را نام برد. كه بسته به نوع شرايط آب و هوايي ، اقليمي و بافت آن منطقه انتخاب و مورد استفاده قرار مي گيرند . سقف وافل يك نمونه از روش هاي اجراي سقف بتني مي‌باشد , كه به علت ظاهر مشبك و مربعي شكل آن به نام سقف وافل شناخته مي شود. اين نوع سقف براي سطوحي كه دهانه هاي بلندي دارند و به دليل  بار مرده كم وسختي مناسب مورد استفاده قرار مي گيرند .

سقف وافل يك نمونه از پرطرفدارترين و در عين حال زيبا ترين سقف هاي اجرا شده توسط معماران از گذشته دور تا به امروز بوده است. اين سقف قابل اجرا و مناسب براي ساختمان هاي با ارتفاع زياد ، انواع اسكلت فلزي و يا بتني مي باشد .

به دليل زيبايي خاص، استحكام بالاتر، وزن تمام شده كمتر، نسبت به دال بتني از لحاظ زيبايي شناسي و هزينه اي و ايمني بيشتر مورد توجه قرار گرفته است و در مصرف بتن و ميلگرد تا 20 درصد صرفه جويي مي شود بر خلاف ديگر سقف ها پس از اجرا، قالب ها قابل جداشدن بوده و مي توان از آن ها براي پروژه هاي ديگر نيز استفاده كرد .

 

 

هزينه هاي نازك كاري  ساختمان با استفاده از سقف وافل به شدت  كاهش مييابد

علت آن ساختار محصول و همچنين سرعت اجراي آن است

 

موارد استفاده :

پاركينگ ها

سالن ها

فرودگاه ها

ساختمان هاي اداري

مجمتع ها

 

معرفي سقف وافل

 

معرفي سقف وافل

طبق بررسي هايي كه باستان شناسان انجام داده اند ;  پيدايش و شكل گيري اين سقف ها به 2500 سال پيش  بر مي‌گردد كه نمونه بارز اين نوع سقف ها را در بناهايي كه در دوران هخامنشيان و بناهاي ساخته شده يونان مشاهده كرد كه با پيشرفت علم و تكنولوژي و رشد صنعت به ظاهر امروزي رسيده است . سقف وافل يك نمونه از اجراي سقف ها مي‌باشد كه به دليل ظاهر مربعي شكل و مشبك آن به اين اسم شناخته مي شود . سقف وافل براي دهانه هاي وسيع و مرتفع حتي ارتفاع بالاتر از 12 متر به كار گرفته مي‌شود و به دليل حداكثر استفاده از فضا و استفاده بهينه در مصرف بتن و كاهش آرماتور اضافي ، بارمرده كمتري دارد و وزن آن از ديگر نمونه ها همچون تيرچه بلوك و عرشه فولادي بسيار كمتر مي‌باشد.

به دليل ساختار قالب بندي متفاوتي كه دارد قالب ها به راحتي پس از اجرا جداشده و قابل استفاده مجدد مي باشند.  به دليل نياز به سقف هايي با سيستم پيچيده و اشكال نامنظم در ارتفاع زياد بهترين انتخاب امروزي استفاده از سقف وافل مي‌باشد . در معماري نوين براي طراحي ساختمان هاي تجاري ، فرودگاه ها ، آمفي تئاتر ها و سالن هاي كنفرانس مدرن و شيك امروزه سقف وافل مشتريان زيادي را به خود جلب كرده و با زيبايي خاص و استحكامي كه دارد حس اطمينان بيشتري را براي ساخت به مهندسان مي دهد.

 

 

 

 

 

انواع سقف وافل

سقف وافل يك طرفه

سقف وافل دو طرفه

سقف وافل يك طرفه

اين نوع از سقف ، بيشتر در دهانه هاي كوتاه كاربرد دارند و قالب هاي مورد استفاده در اين نوع سقف قالب هاي مستطيلي شكل هستند كه به صورت دال يك طرفه عمل مي كنند . از آنجايي كه در اين روش ميلگرد ها فقط در يك جهت تعبيه مي شوند ميزان مصرف ميلگرد در مقايسه با سقف دو طرفه كاهش مي يابد و صرفه ي اقتصادي بيشتري دارد .

سقف وافل دو طرفه

 

اين نوع از سقف كاربرد بيشتري در ساختمان هاي داراي دهانه ي بلند دارد . قالب هاي مورد استفاده در اين روش قالب هاي مربعي شكل هستند كه به صورت دال دوطرفه عمل مي كند . ميلگرد ها در دو جهت متعامد بسته مي شوند هرچند كه ميزان مصرف ميلگرد در اين روش بيشتر است و قيمت تمام شده ي بيشتري در مقايسه با سقف وافل يك طرفه دارد اما در نهايت مقاومت و استحكام و ايمني بيشتري نسبت به سقف وافل يك طرفه دارد .

 

كاربرد سقف وافل

سقف وافل به علت قابليت بالا در استحكام ، ايستايي و سرعت اجراي آن در ساختمان هاي فلزي و بتني در ارتفاع زياد و اشكال منظم و نامنظم تا دهانه بيش از 12 متر قابل اجرا مي باشد .به دليل حداكثر استفاده از فضا ، كاهش بتن و آرماتور مصرفي ، صرفه جويي هزينه بيشتر اين نوع سقف مناسب تر از ديگر روش هاي اجرا مي باشد.

 

استفاده از سرعت بالاي سيستم وافل در پروژه هاي عمراني مي تواند گام مهمي در برنامه زمان بندي پروژه باشد كه اكثر دست اندركاران صنعت ساخت و ساز به اين موضوع واقف هستند.

 

امروزه در بسياري از بناهاي بزرگ و مرتفع سقف وافل مورد استفاده قرار مي گيرد براي نمونه مي توان سالن ها ، فرودگاه ها ، پاركينگ ها ، مجتمع ها و ... را نام برد.

 

از جمله كاربرد هاي ديگر اين نوع سقف ها  , جانمايي ستون هاي پاركينگ ها است .

 

علت آن :

 

شكل ظاهري آن مي باشد زيرا در اين نوع سقف به دليل وزن سبك از ستون هاي با حجم بالا استفاده مي شود و اين خود باعث بيشتر شدن فضا مي شود و در اين نوع سقف هزينه اجراي سقف كاذب و نازك كاري هاي غير ضروري را نداريم .

 

 .در ايران نيز يكي از نمونه هاي مشهور اجرا شده سقف وافل كتابخانه ملي ايران مي باشد كه سازندگان آن به دليل مقاومت بالا سقف وافل در برابر لرزش و خمش و استحكام بالاتر و همچنين زيبايي خاصي كه دارد انتخاب كرده اند.

 

 

قالب سقف وافل

انتخاب نوع قالب سقف وافل نيز يكي از مواردي است كه بايد مورد بررسي قرار بگيرد . قالب سقف وافل يك قطعه اي است كه بسته به نوع جنس آن مي تواند پلاستيكي و يا كامپوزيتي باشد كه در ابعاد و اشكال مختلفي ساخته مي شود .

 

به دليل حذف بتن اضافي ,

 

انتخاب نوع قالب سقف وافل بسيار حساس بوده زيرا در نحوه اجرا و خروجي كار، نقش بسزايي دارد.

 

مهمترين فاكتور ساخت قالب هاي سقف وافل شكل نهايي بتن ، استحكام آن ، سطح صاف و صيقلي پس از اجرا مي باشد.

 

بهترين گزينه براي ساخت قالب سقف وافل ، استفاده از قالب هاي كامپوزيتي به علت سهولت اجرا و جدا شدن كارامد تر بوده و به دليل صرفه جويي بيشتر در منابع و كاهش آلودگي هاي زيست محيطي ساخت اين نوع قالب هاي كامپوزيتي در كشور و خارج از كشور در دستور كار قرار گرفته است .

 

 

قالب هاي سقف وافل در دو نوع يك طرفه و دو طرفه ساخته مي شوند كه از جمله مزاياي قالب يك طرفه مي توان به كاهش بتن و آرماتور مصرفي و به طبع كاهش هزينه مي باشد . امروزه قالب هاي دو طرفه به علت ايمني و استحكام بالاتر ، سطح صاف و يكپارچه و سرعت اجراي بالاتر، بيشتر مورد استفاده سازندگان قرار مي گيرند.

 

ويژگي هاي سقف وافل

قالب بندي هاي مختلف در اشكال مختلف و برشكاري هاي اضافي قالب نياز نمي باشد

به دليل حداكثر استفاده از فضا در نهايت ضخامت آن كمتر از دال بتني مي باشد

كاهش فاصله آرماتور ها

امكان اجراي سقف هايي با دهانه بلند و شكل نامنظم

استحكام بالا تر در برابر خمش هاي ناگهاني

كاهش لرزش هاي ناگهاني به دليل استفاده از ميلگرد هاي دوطرفه

به دليل شكل كاسه اي قالب بيشترين صرفه جويي در مصالح را دارد كه باعث كاهش وزن كلي سقف نسبت به ديگر روش ها مي باشد

به دليل عدم استفاده از آرماتور هاي تقويتي سرعت اجراي آن از ديگر روش ها بالا تر مي باشد

به دليل اجراي ساده تر آن كمتر به نيروهاي متخصص جهت اجرا نياز دارد كه سبب صرفه جويي هزينه در منابع انساني نيز مي شود

نحوه اجراي سقف وافل

اولين گام براي اجراي سقف وافل اسكافلد گذاري ( شمع بندي ) مي باشد . پس از آن شاسي كشي سقف اجرا مي شود و در اين روش نياز به تخته كشي زير سقف نمي باشد و به دليل ساختاري كه دارد قالب ها خود نقش نگهدارنده بتن را انجام مي دهند كه خود باعث صرفه جويي در زمان اجراي سقف مي شود.

پس از آن قالب ها روي قوطي ها قرار گرفته و آرماتور گذاري سقف اجرا مي شود. بنابر ليستوفر طراحي شده ميلگرد هاي مخصوص برش خورده و اجرا مي شوند و نوبت به بتن ريزي مي رسد كه معمولا براي بتن ريزي در ارتفاع بالا به پمپ بتن نياز داريم .پس از مدتي كه بتن ريزي انجام شد و بتن به استحكام كافي رسيد طبق ايين نامه قالب ها باز شده و اجراي سقف به پايان مي رسد . قالب هاي باز شده را مي توان مجددا براي پروژه هاي ديگر استفاده كرد و اين يكي از مزاياي قالب هاي سقف وافل مي باشد.

 

 

 

مزاياي استفاده از سقف وافل

حذف مصالح از پيش ساخته شده و جلوگيري از هزينه هاي اضافي بايت خريد آن ها

صرفه جويي كلي در مصرف سيمان و به طبع بتن مصرفي

امكان اجرا بر روي اسكلت فلزي و اسكلت بتني

كاهش هزينه تمام شده

عدم نياز به تخته ريزي زير شاسي و امكان اجرا توسط نيروهاي عمومي و كاهش هزينه نيروي انساني

مقاومت بالا در برابر لرزش

مقاوم در برابر آتش سوزي

امكان استفاده چند باره از قالب ها پس از پايان كار

افزايش مقاومت برشي

عايق مناسب براي صدا و حرارت و ايمني بالاي آن

عدم نياز به اجراي آرماتور هاي تقويتي و صرفه جويي در زمان اجرا

 

معايب استفاده از سقف وافل

براي سقوف شيبدار با توجه به عملكرد فني مد نظر مناسب نيست

هزينه كناف يا سقف كاذب به پروژه تحميل خواهد شد

با توجه به جديد بودن تكنولوژي اجراي سقف، اكيپ تخصصي مانند تيرچه به وفور يافت نخواهد شد

از لحاظ آكوستيك صدا بودن چون فضاي زير وافل خالي است مناسب نيست ( در صورت عدم استفاده از كناف)

زيبايي و نماي سقف وافل

به دليل اشكال هندسي زيبا در اجراي سقف ، ارتفاع زياد ، شكل مشبك آن و امكان پياده كردن هاي نقش و نگار هاي زيبا روي آن استفاده از سقف هاي وافل در پروژه هاي معماري مدرن جهاني بالا بسيار مورد توجه معماران قرار گرفته است. به دليل دهانه بلند ايجاد شده آن چشم ها را به سمت بالا مي كشاند و در نتيجه فضا بسيار بزرگتر به نظر مي رسد . به دليل زيبايي سقف و شكل منظم آن حس اطمينان بيشتر را به بيننده مي دهد و براي نورپردازي فضاي داخلي بسيار پر كاربرد تر مي باشد . سقف وافل را مي توان بسيار سريع اجرا كرد و از لحاظ زيبايي و هزينه اي مناسب تر از ديگر سقف ها مي باشد.

روش هاي مصرف زعفران و خواص آن

۸۶ بازديد

روش هاي مصرف زعفران و خواص آن

 

?زعفران گياه اعجاب انگيز با خواص بي نظير است كه احتمالا در مورد اهميت آن و تاثيري كه روي سلامت شما دارد بسيار شنيده ايد و اين كه نمونه مرغوب و با كيفيت آن در بازار كشورمان به مراتب كم تر پيدا مي شود.

زعفران گياه اعجاب انگيز با خواص بي نظير است كه احتمالا در مورد اهميت آن و تاثيري كه روي سلامت شما دارد بسيار شنيده ايد و اين كه نمونه مرغوب و با كيفيت آن در بازار كشورمان به مراتب كم تر پيدا مي شود.

در درجه اول بايد بگوييم كه اين گياه با توجه به كمياب بودن و نحوه رشد قيمت عموما بالايي دارد، اما خريد آن از برخي مراكز با قيمت ايده آل مي تواند گزينه مناسبي باشد.

 

فراموش نكنيد كه زعفران روش هاي مصرف مختلفي دارد و در صورتي كه با يكي از آن ها كنار نمي آييد مي توانيد به شكل ديگر مصرفش  كنيد اما به هر حال فراموش نكنيد كه گياه زعفران بي نظير است و همواره تجربه آن در كنار تغذيه روزانه مي تواند باعث جلوگيري از بروز انواع بيماري هاي سخت شود.

پس همواره زعفران را هر چند اندك در برنامه غذايي خود حذف كنيد.

زعفران را مي توان گياه شفابخش و معجون سلامتي دانست كه در ايران از گذشته تاكنون محبوب بوده است و موجب اتفاقات مثبتي در سيستم بدن و براي كودكان و نوجوانان در سيستم رشد مي گردد.

مهم ترين فوايد گياه زعفران

افزايش سطح و ضريب ايمني بدن در برابر انواع بيماري ها توسط زعفران به بهترين شكل انجام و تقويت مي شود، در واقع مسئله اين است كه زعفران سبب مي شود تمامي درد هاي عضلاني ، بيماري هاي سخت جسماني زود تر و بهتر رفع گردند، بعلاوه اين كه با بهبود وضعيت ويتامين سي بدن مي تواند روند درمان انواع زخم ها را بهبود بخشيده و در نهايت سبب تكثير حداكثري گلبول هاي سفيد مي شود.

منبع تشكيل گلبول هاي سفيد نيز ويتامين C است كه حجم عظيمي از آن در زعفران يافت مي شود و در واقع بهترين منبع آن خواهد بود، امروزه شما امكان خريد اينترنتي زعفران نيز داريد و مي توانيد آن را از فروشگاه هاي معتبر با نماد اعتماد و كسب و كار هاي اينترنتي سفارش دهيد.

تحويل آن نيز در كم ترين زمان ممكن به سرعت انجام مي گردد و به هيچ عنوان نقصي در اين روش هاي خريد وجود ندارد چون مشخصات كتبا به شما اطلاع داده مي شود.

با افزايش گلبول هاي سفيد سيستم ايمني بدن شما به مراتب در چند سطح قوي و قوي تر مي شود.

در اين بين همين طور مي توانيد از زعفران به عنوان يك آنتي بيوتيك استفاده كنيد كه عملكرد خارق العاده اي دارد.

افزايش گردش خون و سلامت قلب با زعفران

اگر بخواهيم در مورد خواص زعفران بگوييم، در موارد ديگري كه بيشتر از زعفران شنيده مي شود مي توان به بهبود جريان گردش خون اشاره كرد كه توسط رگ ها انجام مي شود و در صورت بالا بودن چربي اين كار توسط زعفران به حالت ابتدايي و سلامت و پاكسازي چربي رگ ها بر مي گردد.

 

براي كساني كه دچار گرفتگي مسير قلب شده اند پيشنهاد مي شود كه هر هفته تغذيه اي در كنار زعفران را داشته باشند تا وضعيت آن ها بهبود پيدا كرده و در نهايت حركت خون در مسير رگ ها با سرعت متعادل تري انجام گردد.

جلوگيري از افزايش فشار خون و فشار روي رگ ها نيز توسط زعفران انجام مي شود و در نهايت سلامت قلب را به همراه خواهد داشت، از ياد نبريد كه وقتي سيستم قلب از كار افتاده باشد، جريان خون با سرعت كم تري به حركت در آمده و خطرات زيادي به همراه خواهد داشت.

اگر بخواهيم در مورد خريد اينترنتي زعفران به شما اطلاعات بيشتري شرح دهيم بايد بگوييم كه امكان خريد آن به صورت خالص و با كيفيت بالا و مبدا توليد كننده و فروش معتبر وجود دارد كه البته گاهي توسط سايت هاي سودجو تنها طعم دهنده و عصار ناخالص اين گياه در دسترس قرار مي گيرد. 

كنترل ديابت و قند خون توسط زعفران

ديابت را يكي از سخت ترين و بدترين بيماري ها مي دانند كه انسان ها به آن دچار مي شوند و در واقع اين مشكل زماني رخ مي دهد كه سيستم بدن امكان توليد انسلين كافي را نداشته باشد، اما اگر در مورد خواص جادويي ديگر زعفران نيز به شما عزيزان شرح دهيم بايد بگوييم كه زعفران مي تواند در كنترل قند خون و ديابت نيز به شما كمك ويژه اي كند.

منگنز در زعفران وجود دارد كه به عنوان يك ماده مهم براي بدن مي تواند سريع تر روند كنترل قند خون را بهبود بخشيده و در نهايت موجب تنظيم شدن آن گردد.

اگر بسيار درگير اضطراب هستيد و كل زندگي شما را بر هم زده است ما بايد خواص زعفران را اين بار به صورت ويژه به شما عزيزان شرح دهيم و بگوييم كه مهم ترين مسئله در مورد زعفران شاداب شدن شما پس از استفاده از آن است.

بسياري از ما در زندگي امروزه درگير استرس، اضطراب، ترس و حتي وسواس مي شويم، زعفران هورمون هاي مفيد را در بدن آزاد مي سازد.

روش هاي استفاده از زعفران

شما نبايد به هيچ عنوان زعفران را روي حرارت مستقيم قرار دهيد، در واقع بافت هاي آن آسيب پذير هستند و با دماي كمي كه به آن ها منتقل مي شود در نهايت مي توانيد از زعفران استفاده كنيد.

 

بعلاوه اين كه آسيب كردن آن بر اساس گفته پزشكان بهترين و ايده آل ترين روش است و حتما مي توانيد در كنار برنج، غذاي روزانه، نوشيدني ها از زعفران استفاده كنيد، البته كه ايراني ها به كباب زعفراني علاقه شديدي دارند و هيچ منعي نيز در اين باره وجود ندارد.

اما بهتر است كه حتما زعفران اصل و درجه يك را تهيه كنيد تا به هيچ عنوان هزينه شما هدر نشده و همين طور كيفيت عالي را تجربه كنيد.

بهتر است كه زعفران تحت تاثير دماي بالا قرار نگرفته و تنها از حرارت غذا دور از حرارت مستقيم استفاده گردد تا خواص لازم را رها كرده و شما بتوانيد از آن استفاده كنيد.

مي توانيد از هاون هاي كلاسيك و سنتي و آسيب هاي برقي براي استفاده از زعفران به شكل پودر استفاده كنيد.

حتما زعفران را به اندازه نياز پودر كنيد تا خواص خود را در دراز مدت از دست ندهد.

خواص دارويي بي نظير زعفران

از جمله خواص مهم و كليدي ديگر كه در مورد زعفران مي دانيم، بهبود عملكرد سيستم هاي عصبي و گيرنده هاي بدن است، بخصوص افراد مسني كه با بي حس شدن بدن روبرو مي شوند و مشكل آن ها كمبود ويتامين دي نيست.

در اين شرايط مي توانيم بگوييم كه جلوگيري از سرطان اصلي ترين و كليدي ترين خاصيتي است كه ما مي توانيم در زعفران مشاهده كنيم.

آنتي اكسيدان هاي موجود در زعفران خاصيت جادويي و عملكرد فوق العاده اي را در دراز مدت از خود نشان مي دهند و بدن شما را در برابر چنين آسيب هايي مقاوم مي سازند.

كاهش درد در بيماري هاي عضلاني و مربوط به ماهيچه ها نيز توسط پزشكان اثبات شده است، البته شما نبايد مقدار زيادي از زعفران را در هفته استفاده كنيد كه خطرات خاص خود را بروز مي دهد و به بدن شما آسيب هاي سختي مي زند.

در صورتي كه درگير اختلال سيستم هضم هستيد و مي خواهيد به اين روند كمك نيد بهتر است كه زعفران را به صورت دوره اي و ماهانه حتما در تغذيه خود حفظ كنيد و نوع با كيفيت آن را به صورت مستقيم از فروشگاه هاي معتبر تهيه فرمائيد.

هم چنين محققان دريافته اند كه مصرف زعفران براي درمان افسردگي مي تواند به اندازه هاي داروهاي ضد افسردگي مفيد واقع شود. براي مطالعه بيشتر به مقاله لينك شده مراجعه كنيد.

 

منبع : افكار نيوز