لزوم استفاده از رك در پروژه هاي دوربين مداربسته

۶۱ بازديد

لزوم استفاده از رك در پروژه هاي دوربين مداربسته

در اين مقاله به مزاياي استفاده از رك در پروژه هاي دوربين مداربسته ميپردازيم .
همانطور كه ميدانيد ، سيستم هاي مداربسته كاربرد كنترلي و امنيتي دارند . همچنين دستگاه ضبط و كنترل آنها از اهميت بالايي برخوردار است.

رك چيست ؟

براي حفظ امنيت دستگاه ضبط كه به دليل جلوگيري از دسترسي افراد غير مجاز و خرابكاري يا دخل و تصرف در تصاوير ضبط شده ، دستگاه ها را در محفظه اي كابينت شكل با درب  شيشه اي يا فلزي و يا تركيبي از اين دو قرار ميدهند. اين محفظه هاي كابينت شكل رك نام دارد.

رك ها در انواع و اندازه هاي مختلف در بازار موجود ميباشد .
بعضي از دوستان و همكاران بر اين عقيده اند كه رك صرفا براي سيستم هاي شبكه و سوئيچينگ استفاده مي شود ، در صورتي كه اين موضوع صحيح نيست .

استفاده از رك براي سيستم دوربين مداربسته

طبق توضيحات داده شده ، بزرگترين توجيح استفاده از رك در سيستم هاي مداربسته حفظ امنيت دستگاه ميباشد .

نكته بعدي كه حائز اهميت است ، فيش ها و اتصالات كابل هاي دوربين به دستگاه مي باشد كه در اكثر موارد شاهد بوده ايم كه بعد از گذشت زمان با كوچك ترين حركت و لرزش دستگاه ، تصاوير قطع مي شود . علت آن جابه جا كردن دستگاه به دلايل مختلف مثل نظافت و گردگيري و يا جابجايي محل استقرار دستگاه به دليل تغيير دكوراسيون است .

 

فيش هاي BNC ، هر چقدر هم استاندارد لحيم يا پيچ و يا پرس شده باشند ، به مرور زمان و بعد از تكان خوردن هاي متوالي از جاي خود خارج شده يا اتصال آنها ضعيف ميشود كه اين موضوع باعث قطع شدن تصاوير مي شود. حال اگر اين دستگاه و متعلقات داخل رك قرار داده شوند ديگر نياز به نظافت نداشته و لزومي براي جابجايي آن نيست .

دليل ديگر براي استفاده از رك در سيستم مداربسته اين است كه گاهي در پروژه ها از آداپتور مركزي به عنوان منبع تغذيه استفاده مي شود و تنها جايي كه براي اين قطعه از متعلقات سيستم  ،امن و مطمئن است جايي جز رك نخواهد بود . دليل اطمينان از امنيتمنبع تغذيه مركزي ، اين است كه با آسيب ديدن آداپتور يا قطع برق220 و يا با جدا شدن يكي از كابلهاي خروجي 12 ولت همه تصاوير به كلي قطع خواهد شد.

 

برق رك

ركهاي استاندارد اغلب داراي يك يا دو فن ( هواكش و خنك كننده ) هستند و نياز به برق دارند ، همچنين برق دستگاه و منبع تغذيه مركزي از برق رك تامين خواهد شد .

 

سعي كنيد حدالامكان از نزديكي رك و از پشت پريز ها برق تهيه كنيد كه قابل قطع كردن نباشد و يا استاندارد ترين حالت براي تامين برق رك ، تهيه برق از كنتور اصلي مي باشد ، به طوري كه براي برق رك يك فيوز مينياتوري به صورت جداگانه تهيه شود .

چه نوع رك براي كار ما مناسب است ؟

عموما رك ها در ابعاد و سايز هاي مختلف در بازار عرضه مي شوند.

شما ميتوانيد بسته به ابعاد دستگاه و تعداد آن و نيز متعلقاتي كه بايد در كنار دستگاه قرار بگيرد مثل منبع تغذيه و در برخي از موارد مانيتور ، از رك هاي مختلف و با تعداد سيني مورد نياز خود ، استفاده كنيد.

پيشنهاد ميشود از كوچكترين رك كه براي قرار دادن حداقل يك دستگاه و آداپتور ميخواهيد استفاده كنيد ، از اندازه 6 يونيت كوچكتر نباشد.

  1. خريد دوربين مدار بسته
  2. نصب دوربين مداربسته
  3. هايك ويژن
  4. دوربين مداربسته هايك ويژن

هوش مصنوعي در دوربين مداربسته

۵۷ بازديد

هوش مصنوعي در دوربين مداربسته

 

لزوم مديريت داده هاي تصويري در سيستم هاي مداربسته از جمله مسائل مهم در صنعت حفاظتي و نظارت تصويري است. به همين منظور اين صنايع همواره در تلاش براي گسترش دستگاه ها يا سيستم ذخيره سازي از طريق توسعه نرم افزارها، توليد محصولات ابداعي و جديد و ...هستند.
در سالهاي اخير تكنولوژي آنچنان به سرعت گسترش يافته به طوري كه پيشرفت هايي كه در 40 سال اخير صورت گرفته قابل مقايسه با چند صده گذشته نيست. يكي از مسائل پيشرو در فناوري هاي جديد استفاده از هوش مصنوعي در محصولات الكترونيكي است كه دوربين هاي مداربسته نيز از اين قاعده مستثني نيستند. در اين مقاله قصد داريم درباره كاربرد هوش مصنوعي در محصولات بپردازيم.

پشتيباني هايك ويژن  hikvision

نارسايي هاي موجود در الگوريتم هاي هوشمند قديمي

مسئله اي كه در اينجا مطرح است برآورد تقاضاي مشتري است كه روز بروز ابعاد گسترده تري پيدا مي كند. در گذشته در سيستم هاي مداربسته قابليت هايي به شكل امروزي وجود نداشت اما رفته رفته با آمدن فناوري هاي جديدتر اين مسئله نيز برطرف شده به طوري كه هم اكنون شاهد طيف وسيعي از قابليت هاي پردازش تصويري اعم از جستجوي سوژه در تصاوير، تعقيب و رديابي هوشمند و ... هستيم.
اما موضوعي كه در حال حاضر مطرح است بسيار فراتر از قابليت هاي تصويري مذكور است. و با اينكه سيستم هاي نظارت تصويري هوشمند سال هاست كه در دسترس بوده و مورد استفاده قرار مي گيرند، اما، هنوز نتايج حاصل از آنها در حد ايده آل نيست.
يكي از شركت هاي پيشرو در زمينه ادغام هوش مصنووعي با سيستم هاي مداربسته، شركت هايك ويژن است كه نام فناوري ابداعي خود را Deep learning گذاشته است. در اين فناوري سعي شده است با بكارگيري هوش مصنوعي در محصولات بسياري از نارسايي هاي سيستم هاي هوشمند قديمي در تجزيه و تحليل داده ها برطرف گردد.

پكيج دوربين مداربسته 
از دلايل عمده افزايش محبوبيت Deep Learning در سال هاي اخير مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • توانايي پردازش داده ها در مقياس زياد
  • قدرت محاسباتي فوق العاده
  • ساختار شبكه اي


فرآيند تشخيص چهره در دوربين مداربسته يكي از قابليت هاي مهم و كارآمد است كه داراي الگوريتم هاي مختلف و پيچيده اي است. اين فرآيند داراي دو مرحله كليدي است:

  • ارزيابي سوژه و بدست آوردن اطلاعات لازم از آن
  • دسته بندي اطلاعات به دست آمده

 

ارزيابي سوژه و بدست آوردن اطلاعات لازم از آن

درجه دقت در اين مرحله فاكتور بسيار مهمي است كه مستقيما بر روي دقت الگوريتم تاثير مي گذارد. بيشتر كارهاي پردازشي و محاسباتي مربوط به اين بخش است. در دوربين هاي هوشمند قديمي طراحي الگوريتم ها توسط متخصصين نرم افزار انجام مي شد كه اساسا بر اساس شاخصه هاي ذهني بود. به همين دليل تعريف بسياري از ويژگي هاي انتزاعي به طرزي كه براي انسان قابل درك باشد بسيار سخت بود و ناچارا از بين مي رفت. در اين دسته از دوربين ها با قابليت تشخيص چهره بسياري از فاكتورهاي محيطي اعم از مكان نصب دوربين، زاويه ديد، ميزان نور در محيط بر روي كارايي اين قابليت تاثير گذار هستند كه اين يك نكته منفي در آن محسوب مي گردد. در الگوريتم هايي كه بر اساس هوش مصنوعي طراحي شده اند اما سعي شده تا به نكات ظريف و جزئي دقت شود. نصب دوربين مداربسته

دسته بندي اطلاعات به دست آمده

سوژه هاي مختلف اعم از وسايل نقليه، اشيا مختلف، افراد، حيوانات و ... داراي ويژگي هاي ظاهري مختلفي هستند و تشخيص هر كدام بر اساس الگوريتم هاي تعريف شده متفاوتي است. از آنجايي كه ويژگي هاي ظاهري يك وسيله نقليه پيچيدگي خاصي نداشته و نهايتا شامل شاخصه هايي نظير نوع آرم، ابعاد، رنگ و ...است، دوربين هاي هوشمند قديمي در تشخيص اشيا و وسايل نقليه بسيار موفق عمل مي كردند.
اما در مورد كاراكترهاي ظاهري انسان به دليل آنكه اغلب به دليل تنوع بالا و پيچيدگي زياد دچار خطا مي شدند. و بازده خوبي ندارند به همين دليل افزايش درك عمقي بواسطه طراحي الگوريتم هاي پيچيده تر در هوش مصنوعي به شدت لازمه كاركرد بهتر قابليت تشخيص چهره در دوربين هاي مداربسته است.

آشنايي با مزاياي DEEP Learning و مقايسه الگوريتم هاي آن

تكنولوژي هوش مصنوعي در هايك ويژن كه آن را با نام Deep learning مي شناسيم بر اساس پارامتر ها و الگوريتم هايي براي تشخيص المان هاي ظاهري پيچيده طراحي شده است. اين بدين معني است كه طراحي ها ديگر توسط افراد انجام نشده و مي توان آن را بر عهده ماشين ها گذاشت.
نكته جالب توجه اينكه طراحي اين تكنولوژي بر اساس عملكرد سيستم عصبي مغز انسان انجام شده و همانطور كه مغز توانايي يادگيري موضوعات و دسته بندي آنها را در لايه و سطوح مختلف خود دارد Deep learning نيز مي تواند كاراكترهاي متنوع را درك و دسته بندي كرده و اقدام لازم را در مورد آنها انجام دهد. كارايي اين سيستم در جايي بارز و مشخص مي گردد كه مي تواند اطلاعات اضافي و كم اهميت را نيز تشخيص داده و در صورت لزوم حذف كند(object abstraction) و يا اينكه اطلاعات جديدي خلق يا بازيابي(recreation) نمايد. در زير به برخي از راهكارهاي مفيد ارائه شده در Deep learning مي پردازيم:

تبديل الگوريتم هاي سطحي به عميق

مدل هاي الگوريتمي در Deep learning برخلاف انواع قديمي تر كه داراي ساختاري دو يا سه لايه بودند داراي صد ها لايه متعدد است. به همين سبب اين سيستم ها قادرند تا حجم وسيعي از اطلاعات را پردازش و دسته بندي كنند. همانطور كه گفتيم مدل Deep learning منشا گرفته از سيستم يادگيري در مغز انسان است و از فرآيند انتزاعي لايه لايه تبعيت مي كند.
هر لايه داراي شاخص و حجم پردازشي متفاوتي است و هر چه شاخص بالاتري داشته باشد مولفه هاي تعريف شده براي آن اختصاصي تر خواهند بود. مثال فرآيند يادگيري در اين غالب بدين گونه است كه يك پيام خارجي به محض دريافت از لايه هاي مختلف عبور كرده و پس از پردازش به صورت يك مفهوم و درك عميق از سوژه مورد نظر براي انسان به صورت قابل دركي نمايش داده خواهد شد.

حركت از الگوريتم هاي مشخص مصنوعي تا شناخت ويژگي ها

در مدل هوش مصنوعي Deep learning هيچگونه دخالت دستي انسان وجود ندارد و تمامي عملكردها به صورت كامپيوتري انجام مي شود. اين مدل قابليت اين را دارد كه حجم بسيار زيادي از اطلاعات را مورد پردازش قرار دهد. طبقه بندي اطلاعات در آن به اين صورت است كه هرچه سوژه مورد نظر داراي جزئيات بيشتري باشد به صورت خيلي دقيق تري براي دستگاه قابل تشخيص خواهد بود. در زير به بخشي از مزاياي اين مدل اشاره شده است:

  • دقت تشخيص بالا در تشخيص سوژه كه مي تواند با قدرت مغز انسان برابري كرده و حتي در مواردي عملكرد بهتري نيز داشته باشد.
  • قابليت تشخيص دقيق سوژه هاي مختلف از يكديگر
  • قابليت تشخيص و دسته بندي هزاران ويژگي از سوژه هاي مختلف

 

كاربردهاي محصولات مبتني بر Deep Learning

به دليل رشد و پيشرفت تكنولوژي هاي صوتي تصويري اهميت ابداع مدل هايي مانند Deep Learning بسيار افزايش مي يابد. با استفاده از اين الگو در قابليت هاي هوشمند مانند تشخيص چهره، تشخيص نفوذ، رديابي و تعقيب سوژه و ... مي توان به طور كامل انتظارات و نياز هاي كاربران را برآورده ساخت. در زير به بسياري از كاربردهاي اين مدل در سيستم هاي نظارت تصويري اشاره شده است:

  • تشخيص چهره
  • شناسايي چهره
  • تشخيص وسيله نقليه مختلف اعم از موتوردار يا بدون موتور (دوچرخه و …)
  • تشخيص آرم تجاري وسيله نقليه
  • تشخيص عابر پياده
  • تشخيص ويژگي هاي بدن انسان
  • تشخيص ويژگي هاي غير طبيعي صورت
  • تجزيه و تحليل رفتاري جمعيت، رديابي چند هدف
  • و

ويژگي هاي اصلي خريد ملك در استانبول

۶۳ بازديد

ويژگي هاي اصلي خريد ملك در استانبول

  • بالكن
  • كافه
  • گرمايش مركزي
  • پنجر? دوجداره
  • امكانات
  • آشپزخان? مجهز
  • باشگاه
  • آسانسور
  • سطوح كاري مرمر
  • اتاق جلسات

توضيحات ملك براي خريد در كارتال استانبول

ترك گشت مفتخر است كه پروژ? آپارتمان هاي لاكچري با ويوي دريا را در استانبول پيش فروش نمايد. اين پروژه در خريد آپارتمان در كارتال استانبول ، يكي از محبوب ترين مناطق در قسمت آسيايي شهر، قرار دارد.

كارتال در سواحل درياي مرمره، نزديك به 19 كيلومتري شرق كاديكوي واقع شده كه مركز آناتوليايي شهر محسوب مي شود. همچنين اين محل نزديك به آتاشهير، منطق? آسيايي و مالي شلوغ شهر و بسيار نزديك به پنديك و مالتپه است.

قيمت اجاره آپارتمان در استانبول كارتال در قديم يك دهد? ماهيگيري بوده و منطقه اي ساكت و آرام است كه خانواده هاي جوان به دليل رفت و آمد كاري سريع به شهر و مركز مالي آن را براي زندگي انتخاب مي كنند. همچنين اين منطقه محلي ايده آل براي سرمايه گذاري در استانبول است، زيرا محل آن تقريباً در ميان? راه بين مركز شهر و فرودگاه صبيحا گوكچن قرار دارد و با آن تنها 20 دقيقه فاصله دارد.

با پيشرفت هاي بزرگي كه در خارج از شهر و زيرساخت هاي آن در حال انجام است، اين منطقه هم هنوز در حال توسعه است و ساختمان هاي مسكوني مدرن، طيف وسيعي از امكانات رفاهي و سيستم حمل و نقل عمومي در آن ساخته مي شود.خريد آپارتمان در استانبول تركيه همچنين در شما منطق? كارتال جنگل هاي زيباي آيدوس قرار دارد كه محل تفريحي بسيار عالي براي آخرهفته محسوب مي شود و خط ساحلي بي نظير آن در مقابل جزاير فوق العاده زيباي پرينسس قرار دارد.

m10_tzw0.jpg

محل پروژه و جزئيات خريد آپارتمان در كارتال استانبول

قيمت خريد خانه در استانبول تركيه اين آپارتمان هاي درحال ساخت در كارتال بر روي يكي از هفت تپ? بلند شهر قرار دارد. 5 دقيقه تا جنوب جنگل هاي بزرگ آيدوس، 10 كيلومتر تا شمال تفرجگاه پنديك، ترمينال كشتي راني و ايستگاه مترو فاصله است. مرتفع بودن محل پروژه سبب شده است تا خانه ها چشم اندازي نفسگير و زيبا و ويويي از جنگل، درياي مرمره، جزاير پرينسس و سرتاسر شهر داشته باشند.

با خريد خانه در شيشلي استانبول در محل پروژه  كه در مرز بين كارتال و پنديك قرار دارد و با ماشين 5 دقيقه تا ايستگاه مترو و بزرگراه اصلي E-5 فاصله است يا ظرف 20 دقيقه مي توانيد به بزرگراه TEM برسيد. همچنين با يك پياده روي كوتاه مي توانيد به ايستگاه هاي اتوبوس و از آنجا به تمام مناطق شهر برويد، حتي مي توانيد از طريق تونل اوراسيا و دو پل بسفروس كه 35 دقيقه تا آنها فاصله است، به قسمت اروپايي شهر برويد. فرودگاه صبيحا گوكچن نيز پروازهاي ورودي و خروجي به كشورهاي ديگر و ساير شهرهاي تركيه دارد كه ظرف 20 دقيقه مي توانيد به آن برسيد.

اين محل امكانات رفاهي بسياري براي زندگي دائمي در كارتال دارد، از قبيل فروشگاه ها و سوپرماركت ها، مدارس، بانك، داروخانه و تعداد زيادي كافه، رستوران، كافي شاپ و غيره و با يك رانندگي 10 تا 20 دقيقه اي مي توانيد به چندين مركز ريد بزرگ، بيمارستان و دانشگاه برسيد.

اين مجموع? مدرن توسط يكي از سازندگان معتبر و معروف استانبول ساخته شده است و داراي چهار بلوك آپارتمان است، سه تاي آنها 22 طبقه و يكي از آنها 9 طبقه است و در كل داراي 360 خان? لاكچري با ويوي عالي است. همچنين يك مركز خريد كوچك با 22 واحد تجاري نيز در مجموعه وجود دارد كه اين امكان را به شما مي دهد تا در محلتان خريد كنيد و به رستوران برويد. سازنده به شما اطمينان مي دهد كه تمام آيين نامه هاي دولتي ساختمان در مورد امنيت و عايق كاري گرما و صدا در زمان تكميل ساختمان در دسامبر 2022 در ساختمان رعايت شده است.

 

مجموعه پس از ساخت ديواركشي شده و گيت براي آن تعبيه مي شود. همچنين ساكنين مي توانند از امكانات موجود در محل نيز استفاده نمايند:

  • دو استخر سرپوشيده
  • 9500 مترمربع باغچ? مشاع
  • محل بازي كودكان
  • يك باشگاه مجهز
  • مسير پياده روي و دوچرخه سواري
  • مهد كودك
  • آلاچيق
  • اتاق جلسات/نشيمن كاري
  • پاركينگ 3 طبقه
  • پاركينگ روباز براي مهمانان
  • سيستم تقويت فشار آب
  • تلويزيون ماهواره اي مركزي
  • ژنراتور برق
  • آسانسور در هم? بلوك ها

اين مجموعه با خدمات امنيتي و دوربين هاي مداربسته محافظت مي شود.

 

واحدهاي فروشي و قيمت خريد آپارتمان در كارتال استانبول

قيمت خريد آپارتمان هاي 1 خوابه 58 تا 84 مترمربع قيمت از 724000 تا 1202000 لير تركيه

قيمت خريد آپارتمان هاي 2 خوابه 93 تا 124 مترمربع قيمت از 1031000 تا 1915000 لير تركيه

قيمت خريد آپارتمان هاي 3 خوابه 152 تا 170 مترمربع قيمت از 1837000 تا 2696000 لير تركيه

لوفت آپارتمان هاي 3 خوابه 285 تا 295 مترمربع قيمت از 4532000 تا 5123000 لير تركيه

نحو? پرداخت براي خريد آپارتمان در كارتال استانبول

خريداراني كه به صورت نقدي خريد مي كنند، از تخفيف 15 درصدي بر روي قيمت هاي بالا برخوردار مي شوند. همچنين شما مي توانيد از بين روش هاي پرداخت زير، يكي را به دلخواه انتخاب نماييد:

  1. 40% پيش پرداخت و 60% بقيه اقساط مساوي 18 ماهه بدون سود
  2. 50% پيش پرداخت و 50% بقيه اقساط مساوي 24 ماهه بدون سود

تمام اسناد آماد? انتقال هستند و سازنده تمامي هزينه هاي انتقال، هزين? دفتر اسناد و ماليات بر ارزش افزوده را تقبل مي كند.

طراحي ملك در كارتال استانبول

هر چهار بلوك آپارتمان مسكوني داراي لابي ورودي امنيتي هستند كه از طريق راه پله و آسانسور به طبقات دسترسي دارد. هر خانه از طريق آيفون تصويري به درهاي ورودي لابي متصل شده است و در ورودي هر واحد از جنس درب فولادي امنيتي است.

 

با خريد خانه در كارتال استانبول آپارتمان هاي 1 و 2 خوابه داراي معماري نشيمن باز هستند و آپارتمان هاي 3 خوابه آشپزخان? بسته دارند. تمام آشپزخانه ها مجهز بوده، داراي كابينت هاي فراوان و سطوح كاري باكيفيت بوده و وسايل توكار سفيدرنگ همچون فر، اجاق گاز، هود و ماشين ظرفشويي در آن نصب مي شود.

تمام اتاق ها داراي نور طبيعي فراوان بوده و پنجره ها و درهاي پاسيو دوجداره هستند. در پاسيو به فضاهاي نشيمن مختلفي باز مي شود: بالكن هاي فرانسوي، بالكن هاي شيشه اي بزرگ و يا تراس هاي بزرگ. همچنين تمام واحدها ويوي دريا، جزيره، جنگل و شهر را دارند.

حمام ها از سقف تا كف با لوازم مدرن پوشيده شده اند. كف آشپزخانه ها از جنس سراميك است و نشيمن/ناهارخوري و فضاي باز نشيمن با لمينيت گرم پوشيده شده است.

با خريد خانه در كارتال استانبول هر خانه مجهز به سيستم گرمايش مركزي گازي است و زيرساخت تهوي? هوا در نشيمن ها و اتاق خواب ها تعبيه شده است.

اين آپارتمان هاي لوكس در استانبول آسيايي تمامي انتظارات شما را برآورده خواهند كرد. براي تفريح، براي سفرهاي كاري و زندگي دائمي با خانواده عالي هستند و انتخابي منحصربه فرد براي سرمايه گذاري در استانبول محسوب مي شوند و اجاره بهاي بالايي دارند. محلي بسيار خوب، دسترسي آسان به شهر و فرودگاه، امكانات رفاهي فراوان، امكان خريد، رفتن به رستوران و امكانات ديگر موجود در محل مجموعه و ويويي بي نظير از دريا، جزيره، شهر و جنگل از مزيت هاي اين پروژه است.

 

براي خريد آپارتمان در كارتال استانبول و دريافت جزئيات بيشتر، گرفتن قيمت و اطلاع از موجودي آپارتمان ها همين امروز با ترك گشت تماس بگيريد. تيم ما متشكل از مشاوران املاك باتجربه، به سؤالات شما در مورد املاك تركيه پاسخ داده و توصيه هاي لازم و ميزان اجاره بها را در اختيار شما قرار مي دهند و در تمامي مراحل خريد ملك در تركيه شما را راهنمايي مي كنند و در خريد لوازم منزل نيز به شما كمك مي كنند.

 

 

چگونه آسانسور را سرويس كنيم؟

۶۷ بازديد

آسانسور به عنوان وسيله مكانيكي كه دائما مورد استفاده افراد در همه سنين قرار مي گيريد بايد هميشه مورد بازبيني قرارگيرد تا بتوان از سلامت كامل آن اطمينان حاصل كرد؛ از اين رو سرويس و نگهداري آسانسور در مركز آسانسور مانا يك امر مهم و حياتي به حساب مي آيد.

حال سوالاتي پيش مي آيد :

  1. چگونه بايد آسانسور خود را سرويس كنيم؟
  2. سرويس آسانسور به مهارت خاصي نياز دارد يا همه مي توانند سرويس آسانسور خود را انجام دهند؟

در پاسخ به اين سوالات مي توان گفت، براي تعمير و نگهداري هر وسيله اي مكانيكي كه در اطراف خود مي بينيم علاوه بر آشنايي كامل با وسيله و مكاهمم كارد آن شما بايد در زمينه تعمير و نگهداري اين وسايل آموزش كافي در زمينه هايي هم چون چگونه سرويس كردن آسانسور، تعمير آسانسور و قطعات آن و آشنايي با تابلو فرمان ديده باشيد در غير اين صورت افراد با تعمير و نگهداري وسايل به صورت خود سرانه باعث آسيب رساندن به وسايل و در بعضي از موارد حتي باعث آسيب رساندن به خودشان مي شوند.

عواقب ناشي از عدم سرويس دوره اي

  • خرابي در «رزيستور» هاي تابلو فرمان باعث خرابي «درايو» تابلو فرمان مي شود؛ «درايو» يكي از گران قيمت ترين قطعات آسانسور است.
  • كم شدن روغن «موتور گيريبكس» كه تنها با اضافه كردن روغن در سرويس دوره اي مي توان آن را برطرف كرد، باعث خرد شدن كل «موتور گيريبكس» و از از ميان رفتن آن مي شود. هزينه روغن موتور گيربكس كجا هزينه موتور گيربكس كجا!
  • تنظيم نبودن «فنر گاورنر» كه تنها با يك بازرسي و تنظيم مجدد قابل حل است، باعث «پاراشوت» كردن آسانسور و از ميان رفتن «ريل»هاي آسانسور مي شود.
  • كثيف بودن و يا وجود گرد و غبار روي «لقمه هاي پاراشوت»-كه تنها با تميز كردن لقمه ها به صورت منظم در هر بازديد سرويس و نگهداري انجام مي شود- باعث «پاراشوت» كردن آسانسور و از ميان رفتن «ريل»هاي آسانسور مي شود.
  • بازييني نكردن «سيم بكسل» باعث مي شود كه افراد متوجه خوردگي «سيم بكسل» نشوند؛ خوردگي «سيم بكسل» باعث ليز خوردن «سيم بكسل» و در آخر سقوط آسانسور مي شود.

چگونه مي توان از مناسب بودن خدمات سرويس و نگهداري آسانسور مطمئن شد؟

سرويس نگهداري آسانسور بايد توسط افرادي صورت گيرد كه در زمان ايجاد خسارت براي آسانسور و يا رخ دادن حادثه پاسخگو باشند، با توجه به اين موضوع مي توان گفت سپردن سرويس نگهداري آسانسور به اشخاصي كه به طور مستقل كار مي كنند يا به اصطلاح سرويسكاران موتوري كاري اشتباه است.

چون تنها راه ارتباط و درسترسي به اين افراد يك شماره همراه است كه با قطع شدن اين شماره دسترسي شما به سرويسكار هم قطع مي شود، سرويس نگهداري آسانسور بايد توسط شركت هاي آسانسوري معتبر و با عقد قرارداد سرويس و نگهداري آسانسور https://asansormana.com/   صورت گيرد.

در غير اين صورت در زمان بروز حوادث همه مسئوليت هاي مالي و حقوقي حادثه بر عهده مدير ساختمان خواهد بود، اين عمر حتي در صورت برخورداري آسانسور شما از خدمات بيمه آسانسور هم صادق است چون هيچ يك از شركت هاي بيمه هيچ غرامتي براي آسانسور هايي كه فاقد قرارداد سرويس و نگهداري مي باشند نمي پردازد.

نتيجه گيري

انجام سرويس و نگهداري آسانسور به طور ماهيانه امري مهم و غير قابل انكار است؛ اما اگر سرويس و نگهداري آسانسور توسط ساكنين ساختمان و يا افراد غير متخصص صورت گيرد مي تواند حوادث غير قابل جبراني را به وجود آورد كه جبران خسارت مالي اين حوادث بر عهده ساكنين و مدير ساختمان است. همين حالا براي سرويس آسانسور خود با آسانسور مانا   https://asansormana.com/   تماس بگيريد

زيبايي و تنوع درب فلزي فرفورژه

۷۱ بازديد

زيبايي و تنوع درب فلزي فرفورژه

معمولا درب فلزي فرفورژه بايد زيبايي و تنوع در ساخت داشته باشد. بيشتر افرادي كه ميخواهند درب فلزي فرفورژه را خريداري كنند در كنار عملكرد آن، بيشتر به ويژگي هاي نماي زيباي آن اهميت مي دهند. اين درب ها در واقع تردد شما را به ويلا ممكن مي سازند و به همين دليل هم بهتر است كه علاوه بر زيبايي به كيفيت آن نيز توجه شود .

معمولا اينطور گفته مي شود كه خريد درب فلزي فرفورژه نسبت به خريد درب هاي ديگر سخت تر است. شما بعضا ميخواهيد براي خانه خود اين درب ها را خريداري كنيد و شايد بخواهيد ويلاي خود را با دربي زيبا مزين كنيد. در اين حال بايد دقت داشته باشيد كه خريد اين نوع درب ها به شما اجازه مي دهند كه همزمان با زيبايي امنيت را نيز براي خانه خود ايجاد كنيد پس بهترين راه اين است كه هر دو مورد را در نظر داشته باشيد.

به طور كل اما تنوع درب فلزي فرفورژه بسيار بيشتر از تنوع درب هاي معمولي است. اين نوع درب ها با اينكه در جنس هاي مختلفي مثل چوبي و همچنين آهني ساخته مي شوند اما به شما اجازه خواهند داد كه همچنان هم زيبايي و هم تنوع خانه خود را حفظ كنيد.

دوام درب فلزي فرفورژه

شايد تصور كنيد كه تنها انواعي از درب فلزي فرفورژه امنيت را براي شما ايجاد خواهد كرد كه آهني است و نوع چوبي آن شما را دچار مشكل خواهد كرد. در اين حال نكته اي كه بايد در نظر بگيريد اين است كه اين نوع درب ها اگر از نوع چوبي باشند باز هم براي شما ايمن خواهند بود  و هيچ تفاوت خاصي از نظر امنيتي ندارند. اينكه شما بتوانيد دربي را خريداري كنيد كه دوام بالايي دارد در عين اينكه كار شما را براي سال هاي بعد راحت تر خواهد كرد، به شما اجازه مي دهد كه امنيت و ايمني را نيز فراهم كنيد.

 

آشنايي با انواع درب ويلايي فرفورژه آهني (جنوبي)

درب ويلايي فرفورژه آهني (جنوبي) امروزه از انواع مختلفي در ها استفاده مي شود كه شايد مهم ترين استفاده از آن ها در درب هاي ويلاها باشد.

آيا شما هم با انواع درب ويلايي فرفورژه آهني (جنوبي) آشنايي داريد و مي دانيد كه از چه جنس هايي ساخته مي شوند؟

درب ويلايي فرفورژه آهني (جنوبي) هم ميتواند از جنس آهن باشد و هم از جنس چارچوب هاي چدني و يا فرفورژه.در اين بخش با ما همراه شويد تا شما را با انواع درب ويلايي فرفورژه آهني (جنوبي) آشنا كنيم.
درب هاي حياطي فرفورژه از چارچوب هايي ساخته شده اند.كه شكل ظاهري آن ها را برخلاف انواع درب هاي مدرن پيچيده تر مي كند.البته اين نوع درب ها معمولا براي ساختمان ها استفاده دارند و متفاوت از درب هاي پاركينگ هستند.

انواع درب ويلايي فرفورژه آهني (جنوبي)

همانطور كه ميدانيد، صنعت نرده سازي در ايران پيشرفت بسيار زيادي داشته است.و به يك صنعت مجزا تبديل شده است كه به صنعت توليد گل نرده و همچنين درب هاي فرفورژه ويلايي معروف است.اين صنعت در ايران پيشينه اي قديمي دارد.در زماني هاي قديم با ريخته گري و همچنين شكل دادن به آهن انواع درب ها از جمله درب هاي ويلايي ساخته مي شد.اما امروزه اين كار توسط كارگاه ها و كارخانه هاي بزرگ صنعتي انجام مي شود.در زمان هاي گذشته براي اينكه بتوانند درب هاي حياطي فرفورژه را بسازند ابتدا ميله هاي آهن را در كوره هاي بزرگي قرار مي دادند تا آب شوند و گداخته شوند.اين كار براي ساخت درب هاي ويلايي هم انجام مي شود.

انواع درب ويلايي فرفورژه (ورودي)

شما ميتوانيد هم از درب هاي چوبي و هم از درب هاي فلزي به عنوان درب ويلايي فرفورژه آهني (جنوبي) استفاده كنيد.البته دقت داشته باشيد كه استفاده از برخي از آن ها در برخي از نقاط كشور مجاز نيست.چرا كه ممكن است امنيت خانه و ساختمان شما را با مشكل روبرو كنند.

دوام درب ويلايي فرفورژه آهني (جنوبي)

شايد تصور كنيد كه تنها انواعي از درب ويلايي فرفورژه آهني (جنوبي) امنيت را براي شما ايجاد خواهد كرد .كه آهني است و نوع چوبي آن شما را دچار مشكل خواهد كرد.در اين حال نكته اي كه بايد بدانيد اين است كه اين نوع درب ها اگر از نوع چوبي باشند باز هم براي شما ايمن خواهند.

براي مشاوره با كارشناسان حفاظ سازه در تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري آفتاب

 

خط افقي و عمودي در تلويزيون سوني، الجي و سامسونگ

۶۰ بازديد

خط افقي و عمودي در تلويزيون سوني، الجي و سامسونگ

وقتي خطوط افقي يا عمودي روي صفحه تلويزيون ظاهر مي شوند، با آزمايش تصوير تلويزيون، بررسي اتصالات كابل ها و بررسي عملكرد صحيح تلويزيون هاي خارجي، دليل اصلي را شناسايي كنيد. بررسي كنيد كه خطوط افقي يا عمودي روي صفحه تلويزيون متحرك مي باشند يا دائمي؟

اگر خطوط متزلزل مي شوند، منبع ورودي كابل اتصال را بررسي كنيد تا ببينيد كه به درستي وصل شده اند. كابل ها را جدا كرده و دوباره وصل كرده و تصوير را بررسي كنيد.

كانال هاي مختلف تلويزيون را بررسي كرده و ببينيد كه خطوط عمودي يا افقي روي همه كانال ها وجود دارد. اگر اين اين بود، ورودي هاي مختلف تلويزيون را هم امتحان كنيد تا مطمئن شويد كه خطوط در همه آن ها ديده مي شوند يا خير.

اگر خطوط در همه ورودي ها وجود دارد، يك بررسي تصوير را اجرا كنيد.

نحوه بررسي تصوير تلويزيون سامسونگ

براي بررسي تصوير در تلويزيون سامسونگ گزينه HOME يا MENU را روي ريموت كنترل فشار دهيد، بعد از منوي ظاهر شده مسير زير را انتخاب كنيد.

پشتيباني> خود بررسي> آزمايش تصوير

Settings> Support> Self Diagnosis> picture test

تلويزيون شما اسكن خود را شروع مي كند. تصوير تستي روي صفحه تلويزيون شما ظاهر مي شود. اگر در تصوير نمايش داده شده شاهد خطوط عمودي روي صفحه تلويزيون سامسونگ و يا خطوط افقي بوديد بايد از يك كارشناس براي بررسي اشكال و تعمير تلويزيون سامسونگ خود كمك بگيريد. سرويس تي وي سال هاست كه تعمير تلويزيون سامسونگ را در سريع ترين زمان ممكن انجام ميدهد و با وجود اينكه نمايندگي تلويزيون سامسونگ ناست توانسته است در سال هاي گذشته به صدها هزار نفر از مشتركين سامسونگ كه ضمانت تلويزيون آن ها به پايان رسيده است خدمات ارائه كند.

نحوه بررسي تصوير تلويزيون ال جي

براي بررسي تصوير در تلويزيون ال جي گزينه HOME يا MENU را روي ريموت كنترل فشار دهيد، بعد از منوي ظاهر شده مسير زير را انتخاب كنيد.

به منوي تنظيمات> تصوير> بررسي تصوير برويد.

Settings > Picture> pictur test

اگر در تصوير نمايش داده شده شاهد خطوط عمودي روي صفحه تلويزيون ال جي و يا خطوط افقي بوديد و ضمانت تلويزيون شما به پايان نرسيده، بايد از نمايندگي تلويزيون ال جي براي تعمير تلويزيون ال جي خود كمك بگيريد و اگر ضمانت تلويزيون شما با پايان رسيده است ميتوانيد از طريق تماس تلفني و يا به صورت آنلاين درخواست خود را در سرويس تي وي ثبت كنيد تا متخصصين ما در سريع ترين زمان ممكن براي هماهنگي با شما تماس بگيرند.

نحوه بررسي تصوير در تلويزيون سوني

دكمه MENU را در ريموت كنترل فشار دهيد؛ بعد به مسير زير برويد:

Apps> Help

در زير Top support solutions گزينه Problem diagnosis را انتخاب كنيد. اگر اين گزينه را نداريد به مرحله بعد برويد.

مسير زير را انتخاب كنيد:

Picture> Sound symptoms

بعد گزينه start را انتخاب كنيد. تلويزيون شما گروه اي از تصاوير و صداها را براي آزمايش صفحه نمايش و صدا پخش مي كند.

براي لغو بررسي تصوير، دكمه Back را در ريموت كنترل فشار دهيد.

در پايان آزمون روي صفحه تلويزيون شما پيامتست تصوير و صدا كامل است!ظاهر مي شود.

گزينه Finish را براي پايان بررسي تصوير تلويزيون سوني انتخاب كنيد.

براي تكرار بررسي تصوير، گزينه Restart the test يا Start again را انتخاب كنيد.

ما در سرويس تي وي سالهاست كه خدمات تلويزيون سوني را به مراجعين تلويزيونات سوني ارائه ميكنيم و اگر براي تعمير تلويزيون سوني خود به كمك نياز داشتيد كافيست به صورت آنلاين و يا تلفني درخواست خود را ثبت كنيد تا متخصصين ما در سريع ترين زمان ممكن براي هماهنگي با شما تماس بگيرند. اگر ضمانت تلويزيون شما به پايان نرسيده ميتوانيد با نمايندگي تلويزيون سوني تماس بگيريد تا بدون دريافت هزينه اشكال تلويزيون شما را حل كنند.

اگر خطوط در همه كانال ها ظاهر مي شوند اما نه در همه ورودي ها و برنامه ها:

در اين حالت، مسئله به احتمال زياد خود تلويزيون است امكان دارد ورودي كابل ها شل يا خراب شده باشند و در نتيجه به احتمال زياد به خدمات تعمير تلويزيون نياز داشته باشد.

قبل از درخواست خدمات تعمير، سعي كنيد تلويزيون را به تنظيمات كارخانه برگردانيد. اين به شما كمك مي كند تا مشخص كنيد اشكال از نرم افزار يا سخت افزار است. براي اين كار به منو زير برويد:

Settings > General

گزينه Reset to Initial Settings را كليك كنيد.

براي ريست تلويزيون، دستورالعمل هاي نمايش داده شده را دنبال كرده و بعد تلويزيون را دوباره راه اندازي كنيد.

توجه: در مراحل رسيت تلويزيون از شما رمز تلويزيون درخواست مي شود. اگر رمز را تغيير نداده باشيد به صورت پيش فرض 0،0،0،0 يا 1،2،3،4 خواهد بود.

خيلي از مواقع دليل خطوط عمودي يا افقي در صفحه تلويزيون، قطع شدن اطلاعات تصوير به علت اشكالات است كه بر اثر كاركرد طولاني مدت تلويزيون و يا عواملي مثل ضربه خوردن به تلويزيون به وجود مي آيند. بعضي از مواقع اشكال ظاهر شدن خطوط افقي و عمودي روي تصوير تلويزيون، قابل تعمير بوده و بعضي از مواقع تنها راه چاره تعويض پنل تلويزيون است كه هزينه زيادي در بر خواهد داشت و گاهي مقرون به صرفه نيست؛ اما در هر صورت كار تعويض پنل تلويزيون بسيار حساس است و بايد حتما توسط تعميركار متخصص و مجرب انجام شود.