The playing time! Story for kids

۸۷ بازديد

The playing time! Story for kids

 

 

Billy was bored! He couldn’t wait till 5 O’ clock! 5 O’ clock is his video game time! He is only allowed to play with his video games 5 to 6 in the evening. Just one hour. And he has to do his homework before this time, otherwise, his parents wouldn’t let him to play!

That day, he was excited to play with his new brand game! His dad was in his room and his mom hadn’t come back from work yet! His dad worked from home! He always sat behind his desk and drew many many maps! Billy looked at the clock! OMG! It was one hour left to the video game time! He looked at his dad who was still working! He had an idea!

He could do something to make time run faster!

So he opened the clock and pushed the clock’s hand! Yes! That’s it! Now it’s almost 5 O’ clock! Billy wanted to say:

Daddy! come! it’s 5 O’ clock!

But he remembered that daddy has a clock on his desk! He looked at daddy’s room! OH! lucky for Billy, his dad went to the bathroom! Billy ran into dad’s room and changed that clock to! then he remembered that his parents have a clock in their bedroom too! He went and changed that one too very quick!

Suddenly he remembered that his dad has a watch too! he ran into dad’s room again and changed that one too! He had to change the kitchen’s clock too! He stood on a chair and changed the kitchen’s clock but just when he wanted to come down, daddy came out from the bathroom!

Billy got scared and jumped down! Living room’s clock was showing 5 O’ clock! But dad brought out his cell phone from his pocket and looked at it with wonder!

What’s wrong with the this clock? He asked.

Then he walked calmly toward the clock and pushed it’s hands backward. Billy was embarrassed! He didn’t want daddy to find out about what he did. So he ran to fix other clocks before dad finds out about them!

He fixed his dad’s clock first and then he ran to his patents’ bedroom!

Res: The playing time! Story for kids

Moonzia

 

https://www.merchantcircle.com/blogs/faheem-new-york-ny/2023/3/Dinocity-SuperDino-saves-DimDim-Story-for-kids/2413603

https://penzu.com/p/a003948e

https://writeupcafe.com/fishs-soccer-story-for-kids/

https://all4webs.com/faheemkhatri4/fgdhfhduf12.htm?46383=31425

https://squareblogs.net/jiyvez49ah

https://webyourself.eu/blogs/86084/turtles-trip-Story

http://faheemkhatri4.bloggersdelight.dk/2023/03/06/turtles-trip-story/

https://biiut.com/read-blog/53048

https://theomnibuzz.com/the-little-rock-story-for-kids/

https://www.click4r.com/posts/g/8372739/the-little-rock-story-for-kids

https://blogfreely.net/faheemkhatri4/the-little-rock-story-for-kids

http://budtrader.com/arcade/members/vigetir4/activity/1435767/

https://zb3.org/ih0ow4g62s

 

مزایای جکوزی آماده

۶۵ بازديد

مزایای جکوزی آماده

امروزه وان جکوزی دیگر یک وسیله لوکس نیست که در دسترس عموم مردم نباشد. با رشد  تکنولوژی و تولید انواع جکوزی آماده، این محصولات در دسترس همگان قرار گرفته و آرامش بخش خانه و یا باغ و  ویلای آنان گردیده است.

در گذشته در بسیاری از منازل و هتل‌های مجلل اقدام به طراحی و نصب وان جکوزی می‌شد که معمولا قبل از ساخت، در طراحی ها، تاسیسات لازمه پیش بینی می‌شد. اما اکثراً نیاز به تاسیساتی دائمی داشته و برای نصب آن نیاز به زمین مناسب، کفی با دوام، نصب لوله‌های آب و فضایی مناسب داشتند. اما با گسترش فناوری، جکوزی‌هایی آماده نصب شده‌اند که نیازی به تاسیسات دائمی ندارند و شما می‌توانید این وسیله را در هرجایی که می‌خواهید نصب کنید. در ادامه به مزایای جکوزی آماده بدون نیاز به تاسیسات دائمی خواهیم پرداخت.

یکی از مزایای استفاده از جکوزی آماده، سهولت نصب آن است. جکوزی آماده به راحتی می‌تواند در هرجایی که دوست دارید نصب شود. برای نصب آن، شما نیازی به زمین مناسب، نصب لوله‌های آب و فضایی مناسب ندارید. شما می‌توانید جکوزی آماده را در حیاط، بالکن، تراس، یا حتی داخل آپارتمان خود نصب کنید.

یکی دیگر از مزایای جکوزی آماده، کاربری آن است. شما می‌توانید در هر زمانی که دوست دارید از جکوزی آماده خود استفاده کنید. برخلاف جکوزی‌هایی که نیاز به تاسیسات دائمی دارند، شما می‌توانید جکوزی آماده را به صورت فصلی نصب کنید و در زمان استفاده از آن، بعد از پایان فصل، آن را به راحتی بسته و به سایر مناطق منتقل کنید.

https://mub.me/BRhU

https://t.ly/GGX6X

http://s.ecmaps.de/8BlBd

جکوزی آماده در درمان و تمرینات آبی

با داشتن یک جکوزی آماده، شما می‌توانید از مزایای درمانی آن به سرعت و سهولت بهره‌مند شوید. بسیاری از بیماریهای جسمی مانند دیسک کمر، آرتروز، ضعف عضلانی و… با استفاده از جکوزی قابل درمان هستند که در این خصوص مقالاتی در وبلاگ لادر جکوزی منتشر شده است که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه نمائید.

تمرین در جکوزی آماده، یکی از مزایای دیگر است. شما می‌توانید در هر زمانی که دوست دارید، از این وسیله برای تمرین ورزشی استفاده کنید. با ورود به جکوزی آماده، شما می‌توانید تمریناتی مانند شنا، استراحت، آموزش یوگا و تمرینات تنفسی را انجام دهید.

از زاویه مشکلات روحی، جکوزی آماده باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود. با شنا کردن در آب گرم، شما می‌توانید احساس آرامش کنید. همچنین، استفاده از جکوزی آماده می‌تواند برای بهبود سلامت روانی و روحی شما مفید باشد.

جکوزی آماده همچنین می‌تواند به شما در کاهش درد و التهاب عضلانی کمک کند. با شنا در آب گرم، عضلات شما باز می‌شوند و به گونه‌ای تحریک می‌شوند که بهبود گردش خون و کاهش درد و التهاب موثر خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از جکوزیهای آماده، استفاده از آن در دوران بارداری برای بانوان است. در این خصوص یک مقاله کامل در وبسایت لادر جکوزی منتشر شده است که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه نمائید.

 

منبع :

 

https://www.quora.com/profile/Maria-Fiona-8

https://www.twitch.tv/mariafiona3

https://www.openstreetmap.org/user/MariaFiona3

https://www.tripadvisor.com/Profile/mariafX8305MB

https://www.4shared.com/u/ZmIhkmsS/MariaFiona3.html

https://www.zillow.com/profile/MariaFiona3

https://www.indiegogo.com/individuals/31637827

https://www.mixcloud.com/MariaFiona3/

https://www.reverbnation.com/artist/mariafiona3

https://hubpages.com/@mariafiona

https://unsplash.com/@mariafiona3

https://www.evernote.com/shard/s404/sh/1b0c5387-d2e5-e8f4-6c65-536d6fbb1989/84ba8b572c01857aec4511ea9ebaa31c

https://www.liveinternet.ru/stat/ladorco.com/

 

 

تفریحات مناسب در سر کدامند ؟

۶۵ بازديد

تفریحات مناسب در سر کدامند ؟

تمامی افراد برای داشتن اوقات شاد و تفریح در سفر به مسافرت می روند. داشتن تفریح در سفر بسیار مهم است و اصلا فکر نکنید که این تفریح ها، باید تفریح های لوکس و لاکچری در سفر باشند بلکه می توانید با انجام چند کار ساده روز خود را متفاوت بسازید.

سفر در جوانی یا پیری؟

انرژی و انگیزه ای که انسان در جوانی دارد با گذشت زمان و کهولت سن و به تدریج تحلیل می رود و کم و کمتر می‌شود. بنابراین، باید این مساله را مد نظر داشت که نیرویی که ما در جوانی برای سفر و گشت و گذار داریم را در پیری، کهن سالی و به قولی در دوران بازنشستگی ندارنخواهیم داشتیم.

کنار اندوختن سرمایه و برنامه ریزی برای آینده، باید به تفریح و سفر هم اهمیت داد و آن را قسمت مهمی از دیگر مسائل زندگی دانست که باید به آن پرداخت.

اولین کاری که برای هر سفری باید داشته باشید داشتن برنامه ریزی برای سفر است. اقامت خود و وسایل حمل و نقل را چک کنید و از مسیر خیالتان راحت باشد. اگر اهل ریسک نیست و یا با خانواده و فرزندان خود سفر می روید و یا حتی قصد کمپینگ دارید برنامه ریزی سفر را  نباید فراموش کنید بد نیست در این موارد از مجله سرگرمی هم کمک بگیرید.

به طور مثال چه ساعتی باید حرکت کنید که دور از ترافیک باشد، برای اقامت در محل کمپ چه مکانی را انتخاب می کنید. تمامی این موارد اگر چه شاید به چشم نیاد اما از ضروری‌ترین بخش سفر است که موجب می شود شما در مراحل بعد تفریح در سفر داشته باشید و از آن لذت ببرید.

در سفرهای داخلی به کجا بریم ؟

ترامپولین و شترسواری

گردشگری در ایران که جای خود را دارد و اگر از علاقمندان ورزش ترامپولین هستید؛ این ورزش جذاب را می‌توانید در کیش انجام دهید. ترامپولین کیش از جمله تفریحات ورزشی‌ است که با قیمت مناسب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته. برای رفتن به ترامپولین کیش باید به مجموعه سافاری کیش بروید.

معنی سافاری یعنی گردش اکتشافی و هدف گردشگران هم عکس و فیلم از حیوانات عظیم‌الجثه است. اما اینجا سافاری یعنی تور گردشی که می‌توان با ماشین یا چهارپایان جاهای دیدنی را گشت. سافاری کیش هم همچین امکاناتی دارد.

شهربازی پارک ملت مشهد

 

شهر مشهد به جز اهمیت زیارتی و مذهبی که دارد برای تفریح و سرگرمی هم مناسب است. در این میان مکان‌هایی هم وجود دارند که به شما امکان می‌دهند موقع تفریح از امکانات ورزشی هم استفاده کنید.

پارک ملت مشهد شاید یکی از بهترین گزینه‌های تفریحی برای مسافرهای مشهد باشد. در این پارک می‌توانید از بزرگترین استخر روباز مشهد و زمین‌های ورزشی شامل زمین چمن فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، پیست اسکی و … استفاده کنید. در یک مجله اینترنتی معتبر موارد و اطلاعات بیشتری را می توانید کسب کنید.

بولینگ در اصفهان

اصفهان از جمله دیدنی‌ترین شهرهای ایران است. معماری باشکوه و زیبای صفوی در کنار زاینده رود زیبا، این شهر را به یکی از مناسب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل کرده است. اما امکانات تفریحی ورزشی این شهر هم امکانات خوبی برای تفریح به حساب می‌آیند.

مرکز بولینگ اصفهان با ده خط بازی مجهز به تجهیزات و امکانات کاملا پیشرفته، هر روز پاتوق کسانی‌ست که دوست دارند ورزش و نشاط را با هم و در محیط به یادماندنی تجربه کنند.

بیشتر بخوانید : مد و فشن ایرانی

و اما سفرهای خارج از کشور

ایتالیا

ایتالیا یکی از زیباترین و مشهور ترین مکان‌ها برای سفر در هر دوره ای از زندگی است. برای افراد بازنشسته که اکثرا دوست دارند به مکان‌های خوش منظره و دنج سفر کنند، کشور ایتالیا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد .پایتخت ایتالیا شهر رم یکی از شهرهایی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

https://did.li/YKRNf

  https://mub.me/0L6N

این شهر پیاده روهای جذاب ، فروشگاه‌ها و خانه‌هایی رنگارنگ وزیبایی دارد. بافت قدیمی و زیبای شهر، دل  هر بیننده ای را می رباید.  رم  به دلیل حفط آثار قدیمی (کلیسا، کاخ، آمفی تئاتر،معبد، تئاتر،موزه و....) و معماری بی نظیر شهر، می تواند یکی از بهترین مقاصد برای سفر و تفریح باشد.

سوئیس

سوئیس هم یکی دیگر از کشورهای مسیحی مذهب قاره ی اروپا است.  آب و هوای کشور سوئیس معتدل و مدیترانه ای است.  این کشور با داشتن دریاها، دریاچه‌ها و کوهستان‌های سرسبز و دلپذیر یکی از مکان های دوست داشتنی برای توریست ها، مخصوصا توریست‌های باز نشسته محسوب می‌شود.

البته ناگفته نماند که سوئیس مکان‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی بی نظیری هم برای کسانی که می خواهند آداب و رسوم و تاریخ و فرهنگ یک کشور را بشناسند، را هم دارد.

و در نهایت

اگر خودتان سفر می روید و با خودروی شخصی هستید جاده را بخشی از سفر بدانید و از ماشین پیاده شوید، هوای تازه را نفس بکشید و از نوشیدنی و خوراکی های خود لذت ببرید و به اطراف جاده نیز نگاه کنید. بسیاری جاده را برای خود امری خسته کننده می دانند و رسیدن به مقصد برایشان مهم است اما یک گردشگر حرفه ای کم شتاب سفر کردن  را ترجیح می دهد و بیشتر زمان خود را به تفریح در سفر می گذارند .

 

https://www.diigo.com/item/note/8rktk/3yr7?k=dc4779b289b8fb61c316c053ce78787e

https://site-5606536-8612-8917.mystrikingly.com/blog/00ddaebe276

https://www.pearltrees.com/lebocod6/articles-only/id61564048/item498011197

https://successful-desert-bca.notion.site/4f2d830a412740d6955b4bf18c785074

https://www.merchantcircle.com/blogs/faheem-new-york-ny/2023/1/-/2387858

https://penzu.com/public/6c0a4664

https://writeupcafe.com/%d8%ac%d8%b0%d8%a7%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%da%86%d9%87%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%af-%d9%88-%d9%81%d8%b4%d9%86 /

https://all4webs.com/faheemkhatri4/sasdadsa5.htm?53165=1448

https://squareblogs.net/u4pjlv1ugo

http://www.fxstat.com/en/user/profile/Faheemkhatri4-278208/blog/37571806 -

http://faheemkhatri4.bloggersdelight.dk/2023/01/29/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%81%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c

اصطلاحات انگلیسی موسیقی

۷۱ بازديد

اصطلاحات انگلیسی موسیقی

حالا که برای یافتن پاسخ موسیقی چیست؟ یا موزیک چیست؟ این راه طولانی را تا اینجا آمده‌ایم، بد نیست که با هم نگاهی به اصطلاحات انگلیسی این موضوع نیز بیاندازیم، تا در صورت برخورد با این اصطلاحات، بدانیم که معادل چه واژه‌ای هستند.

Tune: در معنای اول اشاره دارد به همان آهنگ یا اثر موسیقی که به آن تیون گفته می‌شود. معنای دیگر آن اشاره دارد به کوک کردن ساز، صدای انسان و یا هر صدای دارای فرکانس مشخص.

Ton: درج? بلندی و کوتاهی صدا و آواز؛ طرز؛ گفتار و یا لحن که به آن تون گفته می‌شود.

Note: نشانه‌ای برای بیان صدای موسیقایی است. در زبان انگلیسی این کلمه به معنی صدا نیز کاربرد دارد.

Chord: که در فرانسوی به صورت accord نوشته می‌شود، همان آکورد است که از ترکیب چند نت تشکیل می‌شود.

Movement: موومان (به فرانسوی: mouvement ) به معنای بخش کاملی از یک اثر بزرگ‌ترِ موسیقی است که خود آغاز و انجامی دارد. آثاری مانند سمفونی و کنسرتو و سونات هریک از چند موومان تشکیل می‌شوند. گاه یک موومان از اثری در کنسرت‌ها اجرا می‌شود، ولی اجرای هر اثر موسیقی وقتی کامل است که تمام موومان‌های آن اجرا شود.

Fugue: فوگ واژه‌ای برگرفته از ریشه‌ای لاتین و به معنای فرار و ناپایداری است. مفهومِ فوگ در موسیقی، یک فرم با ساختاری کنترپوانتیک است که در دو یا چند صدا و بر اساسِ یک درونمایه (سوژه) ساخته می‌شود. سوژه در ابتدا به تنهایی و بدون همراهی معرفی می‌گردد، سپس مجدداً در تمامی قطعه با همراهی صداهای دیگر، بارها بازنوازی، تقلید و تکرار می‌شود. این تکرار و توالی هر بار در درجات و گام‌های متفاوتی به اجرا در می‌آید.

Texture: همان بافت موسیقی است که به معنی لایه‌های صوتی همزمان و ارتباط بین آن‌ها در یک قطع? موسیقی است.

Color: رنگ، طنین یا تَمبِر (به انگلیسی و فرانسوی: timbre، به ایتالیایی: timbro)، اما رنگ در موسیقی چیست؟ رنگ در موسیقی، عبارتی است برای توصیف کیفیت صدایی که از ساز موسیقی مخصوصی، به وجود می‌آید. به عبارت ساده‌تر، کیفیت احساس شنوایی تولیدشده توسط تُن یک موج صوتی.

Tempo: تندا یا تمپو (به ایتالیایی: Tempo )، معیاری از سرعت اجرای قطعه‌های موسیقی است. سرعت اهمیت زیادی در اجرای موسیقی دارد و بر احساس ناشی از موسیقی تأثیر می‌گذارد. تمپوی قطعات موسیقی اروپایی تا پیش از دوره کلاسیک، بسته به نوع قطعه، کمابیش ثابت و معلوم بود.

Articulation: جمله‌بندی یا آرتیکولاسیون (فرانسوی: Articulation ‎) در تئوری موسیقی، بیانگر شیوه‌ای از نت‌نویسی برای تکنیک‌های اجرایی موسیقی است.

Dynamics: شدت که با عنوان «داینامیک» نیز شناخته می‌شود، به بلندی صدای نت‌ها در موسیقی گفته می‌شود؛ مثلاً بسته به میزان محکم بودنِ ضربات مضراب سنتور یا شستی‌های پیانو، شدت صدا فرق می‌کند. نوانس‌ها را در زیرِ نُت‌ها، آکوردها یا یک جمله? موسیقایی می‌نویسند تا مشخص شود با چه شدتی اجرا شوند.

Beat: بع معنای ضرب است، اما ضرب در موزیک چیست؟ در واقع ،ضرب در موسیقی عبارت است از واحد های زمانی، که شنوندگان معمولاً در حال شنیدنِ موسیقی با حرکاتِ موزون و هماهنگ بدن یا به وسیله ی دست زدن یا پا زدن با آن همراهی میکنند. رهبر ارکستر با حرکات دست در فضا آن ها را مشخص می کند. ضرب ، واحد اندازه گیریِ ضربان های ریتمی در موسیقی است.

Bar: میزان یا ترازه یا ترازک در موسیقی، نشانه‌هایی است که برای مشخص کردن دوره‌ها و تعداد ضرب در هر دوره، و تشخیص همه? نکته‌های وابسته وضع شده‌است. هر دوره به‌وسیله? خطی عمودی، که حامل را قطع می‌کند، از دوره‌های پس و پیشِ خود جدا می‌شود. محتوای میان هر دو خط عمودی را میزان و خط‌های عمودی را خط میزان می‌نامند.

 
 

مهندسی بافت چیست؟ تعریف، تاریخچه و کاربرد

۶۰ بازديد

مهندسی بافت چیست؟ تعریف، تاریخچه و کاربرد

 

مهندسی بافت | Tissue Engineering مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای تولید یا بازسازی بافت است که هدف آن در درجه اول، ترمیم یا بهبود عملکرد بافت‌های بدن انسان است. از دیگر اهداف رشته مهندسی بافت می‌توان به غربالگری داروها و تولید گوشت مصنوعی نیز اشاره کرد. محصولات مهندسی بافت با ایمپلنت‌های پزشکی، که دستگاه‌های فنی ساخته شده از مواد مصنوعی و بدون بخش‌های بافت زنده هستند، متفاوت می‌باشند.

مهندسی بافت، اصول مواد و پیوند سلولی را برای توسعه بافت‌های جایگزین و یا ترویج بازسازی درون‌زا ترکیب می‌کند. این رویکرد در ابتدا برای رسیدگی به شکاف حیاتی بین تعداد فزاینده بیماران در لیست انتظار برای پیوند عضو به دلیل نارسایی در مرحله پایانی و تعداد محدود اعضای اهدایی موجود، طراحی شد.

تاریخچه مهندسی بافت

 

اولین کار­های تحقیقاتی در زمینه‌ی مهندسی بافت توسط دکتر لانگر انجام شد که به عنوان بنیان‌گذار و پدر رشته مهندســی بافــت شناخته می‌شود.

کار اولیه در این رشته، هنگامی که این رشته برای عموم مردم و سایر محققان این رشته ناشناخته بود، در آزمایشگاه دکتر لانگر در مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) انجام‌گرفت.

 

در سال 1976، دکتر لانگر، شواهدی را برای رهاسازی کنترل­‌شده­‌ی مولکول‌‎‎­های بزرگ از شبکهها­‎‎‎ی ماتریسی پلیمری سه بعدی ارائه داد و زمینه را برای تحقیقات بیشتر در رهاسازی کنترل‌شده‌ی دارو فراهم کرد. در این پژوهش، چندین ماده بر اساس پاسخ التهابی و بر اساس نتایج ارزیابی شدند و دو ماده، هیدرون-گوگرد و کوپلیمر اتیلن-­وینیل­استات، به­ عنوان حاملان آزاد­سازی کنترل­‌شده مورد آزمایش قرار گرفتند.

پیشرفت و ظهور رشته

 

نکته­‌ی اصلی در تولد این رشته‌­ی نوظهور در اواسط دهه 1980 این بود که دکتر جوزف واکانتی از بیمارستان کودکان به دکتر لانجر از دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا مراجعه کرد تا ایده‌ای را برای رشد و آینده‌­ی این علم ارائه کند. این ایده، ساخت داربست­‌های مناسبی جهت تحویل سلول بود که برخلاف سلول­‌های کاشته شده بر روی داربست­‌های طبیعی، دارای ویژگی‌­های فیزیکی و شیمیایی­ غیرقابل دستکاری بودند.

 

دکتر واکانتی مطالعات گسترده‌­ای را برای تولید معادل بافت عملکردی با استفاده از شبکه انشعاب پلیمرهای زیست سازگار / زیست تخریب پذیر مصنوعی پیکربندی شده به عنوان داربست‌های بذر شده با سلول‌های زنده طراحی و اجرا کرد.

 

رشته مهندسی بافت طی یک دهه‌ی گذشته به­‌طور چشمگیری گسترش یافته است و چندین آزمایشگاه بزرگ تحقیقاتی و مراکز مهندسی بافت در سراسر جهان وجود دارد و همچنین این رشته همواره همراه با مسائل چالش برانگیز، لذت بخش و به یاد ماندنی بوده است.

اجزاء کلیدی مهندسی بافت

 

اجزاء کلیدی فرآیند مهندسـی بافت عبارتند از:

 

سلول‌ها، سیگنال‌ها و داربست های مهندسی بافت

 

یک | بافت یا نمونه سلولی که هسته و نقطه شروع فرآیند را تشکیل می‌دهد.

ثانیاً | داربستی که سلول‌ها را حمل کرده و حمایت می‌کند و رشد بافت را به شکل هندسی و موقعیت مطلوب، هدایت می‌کند.

و جزء سوم، محیطی از مواد سیگنال و تغذیه و غیره است که کشت سلولی در حال رشد یا بذر بافت را به سمت خواص بیولوژیکی مورد نظر، از جمله اندازه و شکل هندسی و ویژگی‌های عملکردی زیستی هدایت می‌کند.

داربست های مهندســی بافــــت باید دارای ویژگی های خاصی از قبیل غیر سمی بودن، زیست سازگاری، زیست تخریب پذیری، متخلخل بودن، آب دوستی و چسبندگی سلولی باشند. شرکت فناوری بن یاخته  https://bonbiotech.ir/

منبع :  https://mub.me/nFUb

https://llk.dk/5zjlly

 

https://www.twitch.tv/tamikahayes2

https://www.openstreetmap.org/user/TamikaHayes2

https://www.tripadvisor.com/Profile/484tamikah

https://www.4shared.com/u/x97BK_WI/TamikaHayes2.html

https://www.zillow.com/profile/TamikaHayes2

https://www.indiegogo.com/individuals/30074769

https://www.mixcloud.com/TamikaHayes2/

https://hubpages.com/@tamikahayes

https://unsplash.com/@tamikahayes2

https://www.evernote.com/shard/s354/sh/38cf241e-285d-631a-d41a-14ff0ebb8c80/edb586a54d159beab765d8f5c8804a2d

https://www.liveinternet.ru/stat/bonbiotech.ir/

https://coub.com/tamikahayes2