شرایط تحصیل در کانادا + قوانین و نکات مهم

۵۸ بازديد

شرایط تحصیل در کانادا + قوانین و نکات مهم

 

x1_dpqh.jpg

 

بسیاری از دانشجویان با دلایل گوناگون این روز‌ها به فکر مهاجرت تحصیلی هستند. اما باید توجه داشت که کشور مقصد، دانشگاه و نوع اپلای تحصیلی می‌توانند انتخاب‌های تاثیرگذاری باشند. تحصیل در کانادا آرزو و رویای خیلی از دانشجویان و حتی دانش آموزان است که با توجه به سطح علمی بالا و شهریه‌ی دانشگاه‌های این کشور، به نظر دست نیافتنی میرسد اما اگر از راه و روش درست مراحل را پیش ببرید، مهاجرت تحصیلی به کانادا، تبدیل به یک رویای صادقه می‌شود. اگر می‌خواهید مسیر پر پیچ و خم تحصیل در کانادا را شروع کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

آشنایی با کشور کانادا

کانادا کشوری در قاره‌ی آمریکاست که با توجه به شرایطی که در اختیار مهاجران قرار داده، تبدیل به یک گزینه‌ی مناسب و محبوب شده تا بسیاری تلاش کنند به روش‌های مختلف، اقامت دائم و حتی موقت این کشور را اخذ کنند. شرایط ویژه و بسیار خوب فرهنگی، اقتصادی، آب و هوایی و البته سیاسی کانادا، و سطح بالای علمی دانشگاه‌ها باعث شده تا افراد زیادی در مقاطع مختلف، برای تحصیل در کانادا هدف گذاری کنند.

بهترین کشورها برای تحصیل

اگر بخواهیم کشورها را بر اساس مزیت‌هایی که برای دانشجویان ایرانی دارند رتبه‌بندی کنیم، با توجه به معیارهای اقتصادی، علمی و فرهنگی، لیست ما با لیستی که شامل بهترین مقاصد جهان برای تحصیل باشد متفاوت خواهد بود. در ادامه به بررسی مزایای چند کشور که پذیرای دانشجویان بین المللی هستند، می‌پردازیم؛

آمریکا

دانشگاه‌های آمریکا هم از نظر تعداد دانشجویان بین‌المللی و هم سطح علمی آن‌ها، رتبه‌ی اول را در جهان دارد اما نسبت به امکاناتی که ارائه می‌کند، هزینه‌های زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی آن وجود دارد که همین مسئله آمریکا را از لیست اولویت‌های بسیاری از ایرانیان، خارج می‌کند.

پرتغال

پرتغال درست در مقابل آمریکا قرار دارد و بر خلاف سطح آموزشی، مزایا و تسهیلات مناسبی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار میدهد تا فشار اقتصادی کمتری را تحمل کنند؛ عدم نیاز به مدرک زبان و امکان دریافت ویزای همراه، از دیگری مواردی است که پرتغال را به یک مقصد خوب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است.

استرالیا

استرالیا هم از کشورهایی است که میزبان خوبی برای دانشجویان بین المللی و ایرانی می‌باشد. آب و هوای بی نظیر و طبیعت دلنشین این کشور، ارائه‌ی بورسیه‌های تحصیلی گوناگون و رتبه‌ی جهانی قابل قبول بسیاری از دانشگاه‌های استرالیایی، باعث شده تا تحصیل در استرالیا گزینه‌ی جذابی به نظر برسد.

ایتالیا

این کشور با خدود ???? دانشجوی ایرانی تبار، از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان به نظر میرسد. اپلای تحصیلی ایتالیا به سرمایه‌ی زیادی نیاز ندارد؛ چرا که این کشور تسهیلا و وام‌های دانشجویی مختلفی ارائه می‌دهد تا با دغدغه‌ی مالی کمتری در آنجا تحصیل کنید؛ جالب است بدانید ایتالیا ابداع کننده‌ی بسیاری از روش‌های تدریس دانشگاهی است که این موضوع گواهی بر سطح علمی دانشگاه‌های این کشور می‌باشد.

کانادا

و امّا تحصیل در کانادا؛ اپلای در دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان از سر تا سر دنیا، یک هدف مهم محسوب می‌شود. تقریبا همه‌ی دانشگاه‌های این کشور دارای رتبه‌ی جهانی بالا هستند و می‌توان گفت، قوی‌ترین سیستم آموزش را دارند. در عین حال علی رغم کیفیت بالا و امکانات بسیار کاربردی دانشگاه‌ها، شهریه‌های دور از ذهن و عجیب ندارند. یک فاکتور مهم که تحصیل در کانادا را جذابتر می‌کند، این است که به گزارش OCED، دانشجویان بین المللی این کشور سهم زیادی در بالا نگه داشتن سطح علمی دانشگاه‌ها دارند و این به آن معناست که دانشجویان بین المللی دچار تبعیض نمی‌شوند و درست به اندازه‌ی دانشجویان کانادایی امکان رشد و پیشرفت دارند.

 

نظام آموزشی کانادا

نظام آموزشی کانادا از نظر ساختاری شباهت فراوانی به ایران دارد اما یک سری تفاوتهای جزئی نیز دارد. به این صورت که با دوره پیش دبستانی آغاز میشود و جز دو ایالت در سایر مناطق، اختیاری است. دوره دبستان 6 سال طول میکشد و بعد از آن وارد راهنمایی (2 ساله) و دبیرستان ( 4 ساله) می‌شوند. البته تعداد سالهایی که در پرانتز ذکر شد به ایالت هم بستگی دارد مثلا در ایالت کبک، دانش آموزان پس از گذراندن سال 11ام، وارد دوره‌‌ی دو ساله پیش دانشگاهی میشوند.

پس از اخذ دیپلم، کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند وارد کالج یا دانشگاه می‌شوند که در ادامه به مقاطع مختلف آن اشاره کرده ایم.

 

مقاطع تحصیلی مختلف در کانادا

شما میتوانید در هر مقطعی از تحصیلات، برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید اما برخی آسانتر و کم هزینه تر و برخی گرانتر و پیچیده‌تر هستند. در این بخش سعی کردیم تمامی مراحلی که میتوانید برای اپلای تحصیلی در آنها اقدام کنیم را توضیح دهیم.

دوره کالج

این دوره، کمی از فضای آکادمیک فاصله داشته و بیشتر برای ورود به بازار کار و تقویت مهارت‌های گوناگون مناسب است. برای گذراندن این دوره، ارائه‌ی رزومه‌ی تحصیلی و مدرک زبان الزامی است امّا اپلای برای این مقطع تحصیلی به علت ریسک عدم پذیرش بالا، شاید بهترین روش مهاجرت تحصیلی به کانادا نباشد.

پری مستر یا دوره‌ی مقدماتی لیسانس

 این دوره با عنوان آماده سازی علمی فعالیت می‌کند و مناسب افرادیست که از لحاظ سطح علمی و زبان، موفق به اخذ پذیرش دانشگاه برای دوران لیسانس یا فوق لیسانس نشده‌اند.

 

دوره لیسانس

 تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا، تنها نیاز به مدرک پیش‌دانشگاهی دارد. مزیت این مقطع آن است که می‌توانید با میانگین درآمد ?? دلار روزانه، کار دانشجویی داشته باشید. لازم به ذکر است که امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس، نزدیک به صفر است.

 

دوره فوق لیسانس

 مهاجرت تحصیلی به کانادا در این مقطع تحصیلی بسیار رایج‌تر از مقطع لیسانس است. تفاوت دوره‌ی فوق لیسانس در کانادا با ایران، در روش‌های متفاوت گذراندن آن است. به طوریکه شما می‌توانید جدای از حالت ترکیبی مرسوم در ایران، تنها با ارائه‌ی ریسرچ و پروژه و یا فقط با گذراندن واحدهای درسی، مقطع فوق لیسانس را بگذرانید. برای اپلای، به آیلتس حداقل ? و معدل لیسانس ?? نیاز خواهید داشت.

 

دوره‌ی دکترا

 اکثر دانشجویان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی، در مقطع دکترا اقدام می‌کنند. چرا که گرفتن فاند و کمک هزینه‌ی تحصیلی در این دوره راحتتر از مقاطع پایینتر است. جهت اپلای برای دوره دکترا، باید جدای از آیلتس ?.? و معدل بالای ?? لیسانس و فوق لیسانس، یک رزومه‌ی علمی-پژوهشی قابل قبول نیز داشته باشید.

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

در هر مقطع تحصیلی، مدارک خاصی نیاز است که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید بهتر است از حالا به فکر تنظیم و دریافت آن‌ها باشید. در جدول زیر به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

 

 

مقطع تحصیلی

نمره آیلتس

مدارک مورد نیاز

کالج

تمکن مالی- نامه پذیرش

لیسانس

مدرک فارغ التحصیلی 12 ساله-تمکن مالی- نامه پذیرش

فوق لیسانس

6 الی 6.5

لیسانس با معدل 14-تمکن مالی- نامه پذیرش

دکترا

6 الی 6.5

لیسانس و فوق لیسانس با معدل 14- تمکن مالی- نامه پذیرش

 

 

اعتبار دانشگاه‌های کانادا

اکثر دانشگاه‌های این کشور، رنکینگ جهانی مناسبی داشته و اعتبار مدرک آن‌ها بسیار بالاست. به همین علت است که تحصیل در کانادا، رویای دانشجویان سرتاسر جهان است. در جدول زیر رتبه‌ بندی دانشگاه‌‌های کانادا را از منظر Times و Qs مورد بررسی قرار می‌دهیم که رفرنس خوبی برای تعیین اعتبار دانشگاه‌های کانادا خواهد بود.

 

نام دانشگاه

رتبه Times

رتبه Qs

Toronto

18

26

British Colombia

37

46

McGill

44

27

McMaster

140

140

Montreal

111

111

Alberta

125

126

Ottawa

162

230

Calgary

201-250

235

 

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط مختلفی می‌توانند امکان پذیرش شما در دانشگاه‌های کانادا را کم یا زیاد کنند که در ادامه به شرح برخی از این موارد میپردازیم.

 

شرایط سنی

شرط سنی تحصیل در مقاطع مختلف متفاوت است؛ مثلا در مقطع کارشناسی سن خاصی تعیین نشده اما اگر اختلاف زمانی زیادی از آخرین مدرک تحصیلی شما تا روز اپلای وجود داشته باشد، باید توجیه و توضیح قانع کننده‌ای در این باره ارائه دهید. اگر برای ارشد قصد اپلای دارید، نباید از فارغ التحصیلیتان بیش از ? سال گذشته باشد و در نهایت برای دکترا، محدودیت سنی وجود ندارد.

 

سطح زبان

همانگونه که گفته شد برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیازی به مدرو آیلتس نیست اما برای ارشد و دکترا باید آیلتس حداقل ? داشته باشید. برای برخی رشته‌ها در برخی دانشگاه‌ها هم نیاز به تسلط بر زبان فرانسوی دارید.

 

شرط تمکن مالی

برای اپلای تحصیلی کانادا، باید هزینه‌ی یک سال زندگی که حدود ?? هزار دلار است را در حساب خود داشته باشید. البته این مبلغ کافی نیست و از آنجایی که ایران از کشورهای پرریسک محسوب می‌شود، گردش مالی و دیگر مدارک شما نیز توسط سفارت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که توانایی اقتصادی برای تمکن مالی خود و همراهتان را دارید.

 

اخذ تاییدیه

برای اقدام به مهاجرت تحصیلی به کانادا، باید از یک دانشگاه معتبر تاییدیه بگیریر. از طرفی پیش از اقامت موقت، باید تعهد بدهید که پس از اتمام تحصیل، این کشور را ترک خواهید کرد.

 

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

از آنجایی که هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا بسیار بالاست، اکثر افراد در وهله‌ی اول به دنبال کسب بورسیه هستند البته فاند تحصیلی به هر کسی تعلق نمیگیرد و در هر مقطع دانشگاهی، شرایط خاصی دارد؛

گرفتن بورسیه تحصیلی در کانادا برای لیسانس، در ابتدای امر غیرممکن است و در بهترین حالت، بهتر است به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده و بعد از دو الی سه ترم متوالی با ارائه‌ی نمرات بالا، دانشگاه را برای بورسیه، متقاعد کنید.

تحصیل رایگان در کانادا برای فوق لیسانس، با ارائه‌ی رزومه‌ی تحصیلی قوی ممکن است و البته این بورسیه در قبال فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی که برای دانشگاه انجام می‌دهید به شما اعطا میگردد.

در مقطع دکترا هم شرایط با مقطع قبلی یکسان است اما فعالیتی که باید در قبال بورسیه شدن انجام دهید تدریس به عنوان استادیار (TA) در دانشگاهست. هر چه مقطع بالاتر باشد، مبلغ فاندی که برای بورسیه شدن به شما تعلق می‌گیرد بالاتر است.

 

رشته‌های پرطرفدار کانادا

هر دانشگاه و کشوری، در یک سری رشته‌های تحصیلی پیشرو و زبانزد است و نیا بازارکار به آن‌ها گسترده‌تر می‌باشد. در کانادا به ترتیب رشته‌های زیر از محبوبیت و اعتبار بیشتری برخوردارند؛

  • علوم مدیریتی
  • مهندسی نفت و شیمی
  • اقتصاد
  • روانشناسی
  • زمین شناسی
  • مهندسی نرم افزار
  • مدیریت کسب و کار
  • پزشکی و داروسازی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک

 

هزینه‌ی تحصیل در کانادا

قبل از اپلای تحصیلی کانادا، بهتر است اطلاعات مناسبی درباره‌ی شهریه‌ی دانشگاه‌های کانادا به دست آورید. دانشگاه‌های کانادا به نسبت سطح علمی و امکاناتی که دارند، شهریه‌ی معقولتری در مقایسه با آمریکا و انگلستان دریافت می‌کنند.هزینه‌ی تحصیل در کانادا، به استان، دانشگاه و رشته‌ی تحصیلی بستگی دارد؛ اطلاعات جدول ذیل تنها به صورت میانگین و تقریبی مطرح شده است:

 

 

مقطع تحصیلی

حداقل شهریه

حداکثر شهریه

لیسانس

22000$

66000$

فوق لیسانس

9000$

63000$

 

 

از آن جایی که شهریه‌ی مقطع دکترا فرد به فرد متفاوت است و اختلاف زیادی را شامل می‌شود، نمیتوان به راحتی برای آن سقف و کفی تعیین کرد.

 

هزینه‌های زندگی در کانادا

همانطور که میدانید، کانادا کشوری گران شناخته شده که هزینه‌های روزمره‌ی آن بالاست. همین مسئله ممکن است باعث نگرانی شما برای مخارج دوران دانشجویی شود. جدول زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید هزینه‌های ماهیانه دانشجویی در کانادا را برای خود تخمین بزنید.

 

 

عنوان

هزینه حدودی

اجاره ماهیانه آپارتمان تک خواب

915$

خوراک روزمره

280$

حمل و نقل

88$

بیمه درمان

40$

کتاب و جزوه

35$

تفریحات

60$

 

 

میانگین درآمد به تفکیک شغل در کانادا

علی رغم مواردی که در ? تیتر قبلی به آن اشاره شد، لازم است بدانید که درآمد مشاغل مختلف در کانادا بالاست و در اکثر مواقع کفاف یک زندگی با امکانات عالی را می‌دهد.

در رابطه با درآمد کار دانشجویی لازم به ذکر است که به عنوان دانشجو تنها اجازه‌ی ?? ساعت کار کردن را دارید که کار کردن خارج از حوزه‌ی دانشگاه، نیازمند شرایط خاصی است؛ حقوق کار ساعتی دانشجویان بین ?? الی ?? دلار است. در ضمن co op یا همان دوره کارآموزی برای دانشجویان کانادا شامل دریافت حقوق می‌شود.

 

منابع: شرکت گلچین و canada.ca

آموزش ضمن خدمت و یا OJT چیست؟

۲۲ بازديد

آموزش ضمن خدمت و یا OJT چیست؟

 

 

آموزش ضمن خدمت که به ( OJT ( on the job training مشهور است ، آموزش توانایی و دانش لازم به کارکنان در جهت انجام کاری مشخص در محیط کار را آموزش حین خدمت میگویند.

آموزش ضمن خدمت از وسایل معمولی که در محیط کار موجود است مانند ماشینها ، مدارک ، دانش و توانایی فرد استفاده میکند تا کارکنان به طور موثرتر وظیفه سازمانی خود را انجام دهند

آموزش ضمن خدمت میتواند به وسیله تجربه کاری به دست آمده در محیط کار رخ دهد یا با انجام عملی وظیفه سازمانی فرد وقوع یابد و یا میتواند با استفاده از کلاس های آموزشی محیط کار فراهم گردد.

 

چه کسی آموزش حین خدمت را فراهم میکند؟

  • همکار میتواند آموزش حین خدمت را فراهم کند. صلاحیت شخص همکار وقتی نمایان میشود که بتواند کاری را که آموزش میدهد را خود انجام دهد.
  • توانایی های درون فردی ، الزامات شرکت ، سیاست های شرکت و . . . جز مواردی هستند که میتواند از طریق کارکنان منابع انسانی ، مدیران و همکاران آموزش داده شود.
  • برخی اوقات برای آموزش کاری تخصصی با استفاده از آموزش دهنده از خارج از شرکت میتوان آموزش حین خدمت را فراهم کرد.
  • شرکت میتواند گروهی از پرسنل را آموزش دهد و آن گروه بقیه کارکنان آموزش دهند.
  • آموزش از طریق مدیران ، به صورت آموزش مدیران در جهت آموزش کارکنان سازمان صورت گیرد.

 

اهمیت آموزش ضمن خدمت در سازمانها

در شرکت هایی که  ساختار اداری بزرگی دارند و بسیاری از افراد نیز ممکن است در شغلی غیرمرتبط با رشته تحصیلی‌شان مشغول به کار باشندو نداشتن اطلاعات کافی و دانش و مهارت های کم کارکنان این موارد و موضوعات بسیار دیگری اهمیت فراوان آموزش ضمن خدمت را نشان می‌دهد.

در این راستا آموزش نیروی انسانی و ارزیابی آثار آن بر افزایش عملکرد آنان، بسیار حایز اهمیت است. آموزش صحیح نیروی انسانی، ضمن اینکه باعث ارتقاء عملکرد کارکنان و سازمان می‌گردد و زمینه‌های برخورد مناسبتر کارکنان با مراجعان را نیز فراهم می‌نماید.

https://new.express.adobe.com/webpage/zUBJNPRtxW1qh

 

https://sites.google.com/view/ilabaum1/home

 

https://www.behance.net/ilabaum

https://www.evernote.com/shard/s656/sh/c3b6b7e0-1029-9dd0-9dca-52035e83487e/dnx4vWr4Q4x0L2KJrreqmJ05Pi7My5IFa-y-6_9cZBrKXxLzeKYavfYAsA

https://disqus.com/by/ilabaum1/about/

https://blogfreely.net/ilabaum1/sympl-ch-ar-simple-hr-mhly-bry-ydgyry-mnb-nsny-khrbrdy-st

https://doodleordie.com/profile/ilabaum1

https://www.intensedebate.com/people/IlaBaum1

https://www.mapleprimes.com/users/IlaBaum1

https://cope4u.org/forums/users/IlaBaum1/

https://unsplash.com/@ilabaum1

 

روش‌های رفع بوی بد پا و علل ایجاد آن

۲۰ بازديد

روش‌های رفع بویبد پا و علل ایجاد آن

 

## علل ایجاد بوی بد پا

 

- بوی بد پا به دلیل رشد باکتری‌های بوی بدپا بر روی پوست پاها و در جوراب‌ها و کفش‌های کثیف ایجاد می‌شود.

- عفونت‌های قارچی مانند بیماری پای ورزشکاراننیز می‌تواند به بوی بد پا منجر شود.

- برخی مواد غذایی مانند پیاز، سیر، کلم،بروکلی و تخم مرغ نیز می‌توانند باعث ایجاد بوی بد پا شوند.

 

## راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد پا

 

- شستن پاها با آب ولرم و صابون و خشک کردنآن‌ها به خوبی.

- استفاده از پودر تلک برای خشک کردن پاهاو جلوگیری از تعریق زیاد.

- استفاده از کفش‌های تنفس‌پذیر و جوراب‌هایپنبه‌ای.

- استفاده از اسانس‌های ضد باکتری مانند روغنچای و روغن نعناع.

 

## راهکارهای پزشکی برای رفع بوی بد پا

 

- استفاده از ضد تعریق‌های قوی‌تر.

- مصرف داروهای ضد باکتری.

- درمان عفونت‌های پوستی.

- درمان بیماری‌های مرتبط با تعریق زیاد.

 

### پرسش و پاسخ

 

1. چه عواملی باعث بوی بد پا می‌شوند؟

- بوی بد پا به دلیل رشد باکتری‌های بوی بدپا بر روی پوست پاها و در جوراب‌ها و کفش‌های کثیف ایجاد می‌شود. عفونت‌های قارچی مانندبیماری پای ورزشکاران نیز می‌تواند به بوی بد پا منجر شود. برخی مواد غذایی مانند پیاز،سیر، کلم، بروکلی و تخم مرغ نیز می‌توانند باعث ایجاد بوی بد پا شوند.

 

2. چه راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد پاوجود دارد؟

- شستن پاها با آب ولرم و صابون و خشک کردنآن‌ها به خوبی.

- استفاده از پودر تلک برای خشک کردن پاهاو جلوگیری از تعریق زیاد.

- استفاده از کفش‌های تنفس‌پذیر و جوراب‌هایپنبه‌ای.

- استفاده از اسانس‌های ضد باکتری مانند روغنچای و روغن نعناع.

 

3. چه راهکارهای پزشکی برای رفع بوی بد پاوجود دارد؟

- استفاده از ضد تعریق‌های قوی‌تر.

- مصرف داروهای ضد باکتری.

- درمان عفونت‌های پوستی.

- درمان بیماری‌های مرتبط با تعریق زیاد.

 

4. آیا بوی بد پا نشانه‌ای از بیماری است؟

 

چرا ماشین جوش می آورد و هزینه تعمیر واشر سرسیلندر خودرو چقدر است؟

۱۵ بازديد

چرا ماشین جوش می آورد و هزینه تعمیر واشر سرسیلندر خودرو چقدر است؟

 

 

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که خودرو را در تابستان تهدید میکند جوش آوردن است. جوش آوردن ماشین میتواند آسیب های جدی به قطعات خودرو وارد کند و هزینه هنگفتی به گردن شما بی اندازد. با توجه به روند رو به رشد دمای هوا و گرمتر شدن هر ساله تابستان باید با مواردی که باعث جوش آوردن خودرو میشود آشنا باشید تا بتوانید جلو این اتفاق را تا حد ممکن بگیرید.

جوش آوردن ماشین به چه معنا است؟

زمانی که به هر دلیل درجه حرارت موتور خودرو از حد استاندارد بیشتر شود به اصطلاح میگویند خودرو جوش آورده است. با گرم شدن بیش از اندازه موتو خودرو، مایع خنک کننده به نقطه جوش خود میرسد و دیگر قادر به خنک کردن موتور نیست. این افزایش درجه حرارت باعث میشود تا آسیب های جدی به قطعات موتوری خودرو وارد شده و در نهایت موتور کارایی خود را از دست بدهد.

بررسی دلایل جوش آوردن ماشین

در اینجا پس از بررسی چندین سایت مختلف که به توضیح این مشکل پرداخته بودند، با توجه به کامل، دقیق و کاربردی بودن مطالب مجله یدک یار با استناد به آن باید گفت، رایج ترین دلایل جوش آوردن ماشین عبارت اند از:

1-  خرابی رادیاتور ماشین

2-  درست کار نکردن فن رادیاتور

3-  گرفتگی مسیر حرکت آب در سیستم خنک کننده موتور

4-  استفاده از مایع خنک کننده نا مناسب

5-  کم یا زیاد بودن مایع خنک کننده

6-  نشتی در سیستم خنک کننده

7-  خرابی واتر پمپ

8-  خرابی ترموستات

 

http://s.ecmaps.de/2rxWd

 

به صورت کلی باید گفت هر مشکلی که باعث شود تا سیستم خنک کننده موتور نتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، نتیجتا باعث جوش آوردن خودرو خواهد شد. 8 مورد بالا از رایج ترین دلایل جوش آوردن خودرواست. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از موارد بالا و آنکه در زمان جوش آوردن ماشین باید چکار کرد، به مقاله مرتبط در مجله یدک یار مراجعه کنید.

جوش آوردن باعث خرابی چه قطعاتی میشود؟

جوش آوردن خودرو باعث بالا رفتن دمای موتور و در نتیجه خراب شدن قطعات زیادی خواهد شد. این اتفاق در خودرو های مختلف بسته به کیفیت قطعات میتواند خسارت متفاوتی به بار آورد. اما رایج ترین قطعاتی که پس از جوش آوردن ماشین آسیب میبینند را در این بخش معرفی خواهیم کرد:

1-  واشر سرسیلندر: اولین قطعه ای که هنگام جوش آوردن ماشین آسیب خواهد دید واشر سر سیلندر است.

2-  یاتاقان متحرک و ثابت: در گرمای بالا، یاتاقان های کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض پیدا خواهند کرد.

3-  رینگ پیستون: در صورتی که هنگام جوش آوردن خودرو را خاموش کنید احتمال چسبیدن رینگ موتور به دیواره سیلندر وجود خواهد داشت.

توجه داشته باشید که در شرایط وخیم، دمای بالا و وارد شدن فشار زیاد به موتور هنگام جوش آوردن قطعاتی مثل: بوش پیستون، شاتون، پیستون، سایر واشر ها و حتی سیم کشی و کاتالیزور نیز میتوانند آسیب جدی ببینند و هزینه بسیار زیادی را برای تعمیر به شما تحمیل کنند.

همانطور که گفته شد بسته به خودرو و میزان مقاومت قطعات موتوری آن، ممکن است قطعات کمتری آسیب ببینند. در خودرو هایی مثل پراید، پژو 405، پژو 206 و207، دنا و ... ممکن است حتی با یک بار جوش آوردن شاهد نشانه های خرابی باشید اما در خودرو هایی با  موتور های قوی تر مثل مزدا 3، تویوتا کمری، هیوندای آزرا، خودرو های آلمانی تنفس طبیعی (بدون توربو) و ... معمولا با یک یا دو بار جوش آوردن متوجه آسیب های وارده به موتور نخواهید شد. هرچند این اتفاق عمر مفید قطعاتی مثل واشر سرسیلندر را حتی در این خودرو ها نیز کاهش خواهد داد.

هزینه تعمیر واشر سر سیلندر و قیمت قطعات

قبل از هر چیز باید گفت با توجه به اینکه اولین خرابی ناشی از جوش آوردن ماشین، سوختن واشر سرسیلندر است، لذا برای آنکه بتوانیم براورد قیمتی درست از تعمیر خرابی ناشی از جوش آوردن ماشین داشته باشیم باید هزینه تعمیر واشر سرسیلندر را بررسی کنیم. همانطور که گفته شد میزان آسیب دیدن قطعات موتوری در خودرو های مختلف متفاوت است، از طرفی قیمت لوازم یدکی خودرو های مختلف و همینطور اجرت تعمیر آنها نیز متفاوت است. در این بخش به حداقل و حداکثر هزینه تعمیر خرابی ناشی از جوش آوردن دو خودرو پراید به عنوان خودرویی اقتصادی و پژو 207 به عنوان خودرویی محبوب که موتور آن با خودرو های زیادی در بازار یکی است خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید، به دلیل متغییر بودن اجرت تعمیر، بسته به میزان خرابی و تعمیرگاه مورد تایید شما، در اینجا تنها قیمت لوازم یدکی مورد نیاز برای تعمیر واشر سرسیلندر بررسی خواهد شد.

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/DarcieHaney3

https://www.pinterest.com/pin/934215516437623162/

https://new.express.adobe.com/webpage/WzG47ExlewfiK

https://sites.google.com/view/khodronevis/home

https://instafollowir.wordpress.com/2023/09/28/khodronevis/

https://www.tumblr.com/darciehaney3

https://myspace.com/darciehaney3

https://disqus.com/by/darciehaney3/about/

https://www.ted.com/profiles/45159138

https://www.behance.net/darciehaney

https://darciehaney3.livejournal.com/profile

https://issuu.com/darciehaney3

https://www.twitch.tv/darciehaney3

 

قالب تزریق پلاستیک: هنر و علم ساخت محصولات پلاستیکی

۱۷ بازديد

قالب تزریق پلاستیک: هنر و علم ساخت محصولات پلاستیکی

در دنیای صنعتی امروز، محصولات پلاستیکی به عنوان بخشی حیاتی از زندگی ما شناخته می‌شوند. از لوازم خانگی گرفته تا قطعات صنعتی و اسباب بازی‌ها، پلاستیک یک جزء بی‌قابل انکار از روزمره ما شده است. اما چگونه محصولات پلاستیکی تولید می‌شوند؟ جواب به این سوال در دنیای "قالب تزریق پلاستیک" نهفته است.

پایه‌های قالب تزریق پلاستیک

در اصل، یک قالب تزریق پلاستیک یک قالب سخت است که به وسیله دستگاه‌های تزریق پلاستیک برای تولید محصولات پلاستیکی استفاده می‌شود. این قالب‌ها معمولاً از فلزها مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و دارای یک فضای دقیق برای تزریق مواد پلاستیکی به شکل دقیق می‌باشند.

مراحل تزریق پلاستیک

http://gg.gg/17gxaz

https://is.gd/RCAXCq

تولید محصولات پلاستیکی با استفاده از قالب تزریق پلاستیک به چند مرحله اصلی تقسیم می‌شود:

  1. تزریق: در این مرحله، ماده پلاستیکی به صورت داغ و نرم در دستگاه تزریق پلاستیک آماده می‌شود. سپس ماده به قالب تزریق پمپ می‌شود. فشار بالا و دما مناسب باعث تزریق ماده پلاستیکی به دقت داخل قالب می‌شود.
  2. خنک‌سازی: بلافاصله پس از تزریق، قالب به وسیله یک سیستم خنک‌سازی سریعاً خنک می‌شود. این کار باعث انجماد سریع ماده پلاستیکی و تثبیت شکل نهایی محصول می‌شود.
  3. خروج محصول: پس از خنک‌سازی، قالب باز می‌شود و محصول پلاستیکی از آن خارج می‌شود. این محصول ممکن است به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید شود، از قطعات کوچک تا محصولات بزرگ.

تنوع و تخصص در تولید

یکی از چیزهای جالب در دنیای قالب تزریق پلاستیک، تنوع بسیار بالا در تولید محصولات پلاستیکی است. این تنوع می‌تواند شکل، اندازه، رنگ و متریال مورد استفاده در محصولات را شامل شود. به عبارت دیگر، تقریباً هر محصول پلاستیکی ممکن است با استفاده از قالب تزریق پلاستیک تولید شود.

برای مثال، از قالب‌های تزریق پلاستیک می‌توان در تولید قطعات خودرو، بطری‌های آب معدنی، قطعات الکترونیکی، سطل‌های زباله، و حتی اسباب بازی‌های کودکان استفاده کرد. این تنوع زیاد در تولید محصولات به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا نیازهای مختلف بازار را پوشش دهند و محصولاتی با کیفیت و قابلیت تنوع بالا تولید کنند.

نقش مهم در اقتصاد و صنعت

قالب تزریق پلاستیک نقش مهمی در اقتصاد و صنعت جهانی دارد. این تکنولوژی باعث تولید محصولات پلاستیکی با کیفیت بالا و قیمت مناسب شده و به رشد صنایع مختلف کمک می‌کند. همچنین، ایجاد محصولات با قابلیت بازیافت و کاهش زباله‌های پلاستیکی نیز از دیگر مزایای استفاده از قالب تزریق پلاستیک است.

خلاصه‌ی نهایی

قالب تزریق پلاستیک یکی از تکنولوژی‌های کلیدی در صنعت تولید محصولات پلاستیکی است. این تکنولوژی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا محصولات با تنوع بالا و با کیفیت تولید کنند. از لوازم خانگی تا قطعات صنعتی و اسباب بازی‌ها، قالب تزریق پلاستیک نقش بزرگی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کند و به توسعه صنعت و اقتصاد کمک می‌کند. از همین رو، اهمیت این تکنولوژی به عنوان یکی از مهمترین عوامل در تولید محصولات پلاستیکی نباید نادیده گرفته شود.

 

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/SairaShanic3

https://www.pinterest.com/pin/924152786020838876

https://sites.google.com/view/psrayka/home

https://instafollowir.wordpress.com/2023/11/03/psrayka/

https://www.tumblr.com/sairashanic3

https://myspace.com/sairashanic3

https://disqus.com/by/sairashanic3/about/

https://www.ted.com/profiles/45456417

https://www.behance.net/simeonjensen1

https://sairashanic3.livejournal.com/profile

 

 

راهنمای جامع تعمیر و خدمات یخچال فریزر بوش

۱۸ بازديد

راهنمای جامع تعمیر و خدمات یخچال فریزر بوش

 

**مقدمه:**

یخچال‌های فریزر بوش با طراحی مدرن و کیفیت بالا، یکی از مهمترین تجهیزات خانگی هستند که در حفظ و نگهداری مواد غذایی نقش مهمی ایفا می‌کنند. اما همانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی، این یخچال‌ها نیز ممکن است در طول زمان با مشکلات و خرابی‌های مختلف روبرو شوند. در این مقاله، به بررسی مراحل تعمیر و خدمات یخچال فریزر بوش می‌پردازیم.

 

**گام‌های پیش از تعمیر یخچال فریزر بوش

1. **تشخیص مشکل یخچال فریزر بوش :**

    ابتدا باید مشکل دقیق دستگاه را تشخیص دهید. آیا یخچال فریزر به درستی خنک می‌کند؟ آیا درب‌ها به طور صحیح بسته می‌شوند؟ آیا صداهای غیرمعمولی از دستگاه می‌آید؟

 

2. **مراجعه به راهنمای کاربری یخچال فریزر بوش :**

    همیشه به دفترچه راهنمای کاربری دستگاه مراجعه کنید. اینجا ممکن است دستورالعمل‌های تعمیر خودکار و رفع مشکلات احتمالی آمده باشد.

 

3. **بررسی منابع برق و آب:**

    اگر یخچال فریزر به طور صحیح کار نمی‌کند، ابتدا اطمینان حاصل کنید که منبع برق و آب به درستی به دستگاه متصل است.

 

**مراحل تعمیر:**

1. **بازرسی قطعات:**

    قطعات مختلف یخچال فریزر از جمله کمپرسور، فناوری خنک‌کننده و سیستم کنترل را بررسی کنید تا قطعه‌ای که نیاز به تعمیر دارد، شناسایی شود.

 

2. **تعویض قطعات خراب:**

    اگر قطعه‌ای شناسایی شد که باید تعویض شود، قطعه خراب را با یک قطعه جدید و اصلی از تامین‌کننده بوش جایگزین کنید.

 

3. **رفع خرابی‌های معمول:**

    مشکلات معمول مانند لختی یخ، نشتی آب، یا دمای نامناسب را می‌توان با دنبال کردن راهنمایی‌های تعمیر خودکار یا با تنظیم دقیق تنظیمات دستگاه برطرف کرد.

 

**تمهیدات و نکات:**

- در صورت عدم اطمینان به توانایی تعمیر، از خدمات تعمیراتی تخصصی استفاده کنید.

- هرگز قطعات تقلبی جایگزین نکنید، زیرا این ممکن است عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار دهد.

- قبل از هر تعمیر، اطمینان حاصل کنید که دستگاه از برق و آب جدا شده است.

 

**نکات پیشگیری و نگهداری- و تعمیر یخچال فریزر بوش :**

- منظماً دستگاه را پاکسازی کنید تا از تجمع گرد و غبار جلوگیری شود.

- دمای مناسب را انتخاب کنید تا از بیش‌اندازه کارکرد دستگاه جلوگیری کنید.

- درب‌ها را به طور صحیح ببندید تا از ورود هوا به دستگاه جلوگیری شود.

 

**نتیجه‌گیری:**

تعمیر و نگهداری مناسب یخچال فریزر بوش می‌تواند از عمر طولانی‌تر و کارکرد بهتر دستگاه بهره‌برداری کند. با دقت در تشخیص مشکلات و انجام تعمیرات ساده خودکار یا با استفاده از متخصصان تعمیرات، می‌توان از این دستگاه به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و از مشکلات جدی جلوگیری نمود. همچنین، در رعایت نکات نگهداری و پیشگیری می‌تواند از خرابی‌های پیشگویی‌ناپذیر و هزینه‌بر جلوگیری کند.

 

بررسی خصوصیات کامیونت جک

۱۹ بازديد

بررسی خصوصیات کامیونت جک

 

شرکت ایران دیزل یکی از موفق ترین شرکت های خودروسازی کشور ایران است. است. این شرکت در زمینه تولید انواع کامیونت های جک بسیار موفق عمل می کند. به گونه ای که کامیونت های تولید شده در این شرکت ایرانی قابلیت رقابت با سایر کامیونت های موجود در بازار داخلی و جهانی را دارند‌. حفظ امنیت راننده و سرنشین یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت های خودروسازی است. برند جک به منظور افزایش امنیت راننده و سرنشین در ساخت کابین و درب های کامیونت از فولاد ضد ضربه استفاده می کند. فولاد ضد ضربه در برابر ضربه های فیزیکی و مکانیکی، در هنگام برخورد اجسام سنگین به کامیونت یا تصادف بسیار مقاوم است و آسیب نمی بیند. کیفیت، قیمت و امنیت این نوع کامیونت در مقایسه با سایر کامیونت های موجود در بازار مناسب تر است.

همین امر موجب شده است که تمایل رانندگان برای خرید کامیونت جک باکیفیت افزایش پیدا کند. در کامیونت جک از تجهیزات ایمنی بسیار دقیق و پیشرفته استفاده می شود تا امنیت راننده و سرنشین در هنگام بروز تصادف یا سایر اتفاق های پیش بینی نشده افزایش پیدا کند. هر چقدر که تجهیزات ایمنی یک کامیونت بیشتر باشد، راننده در زمان رانندگی آرامش بیشتری دارد. در کامیونت جک، به منظور افزایش آگاهی راننده از وضعیت جاده و جلوگیری از تصادف کامیونت، از هشدار دهنده های مختلفی مثل هشدار دهنده عقب و انحراف از مسیر استفاده می شود.

بررسی خصوصیات فنر تخت در کامیونت جک

 

 در کامیونت جک برای کاهش نوسان ها و ضربه های ناگهانی جاده در اثر برخورد کامیونت به برآمدگی ها و گودال ها از سیستم فنر تخت استفاده می شود. فنر تخت یکی از مهم ترین سیستم های تعلیق کامیونت های سنگین است که نقش مهمی در افزایش طول عمر و ماندگاری آن ها دارد. محل قرارگیری فنر در کامیونت به این صورت است که وسط فنر به محور کامیونت متصل می شود. در حالی که انتهای این نوع فنر به شاسی کامیونت جک وصل می شود. هنگامی که چرخ های جلو و عقب کامیونت به برآمدگی ها و فرورفتگی های جاده برخورد کند. فنر تخت به ترتیب به سمت بالا و پایین خم می شود. در این حالت فنر تخت از انتقال ضربه به قطعات مختلف خودرو مثل اتاق سرنشین و راننده جلوگیری می کند‌.

فنر تخت کامیونت جک از چند لایه مختلف با طول های مختلف تشکیل می شود. فنر تخت های تک لایه و چند لایه به ترتیب از آلیاژ و فولاد ساخته می شود. لایه های فنر تخت در این نوع کامیونت در مقایسه با لایه های فنر تخت در کامیونت های دیگر محکم تر و مقاوم تر است.

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/NaimaHerman5

https://www.pinterest.com/pin/868209634398621256/

https://new.express.adobe.com/webpage/M9i6vfeJQuLo8

https://sites.google.com/view/dieseliran/home

https://instafollowir.wordpress.com/2023/10/02/dieseliran/

https://www.tumblr.com/naimaherman5

https://myspace.com/naimaherman5

https://disqus.com/by/naimaherman5/about/

https://www.ted.com/profiles/45193634

https://www.behance.net/naimaherman

https://naimaherman5.livejournal.com/profile

https://www.quora.com/profile/Naima-Herman

https://tinyurl.com/2hb8p3rb

https://is.gd/uIk1ze

https://clck.ru/36AQGD

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.dieseliran.com

بررسی خصوصیات کامیونت جک

 

شرکت ایران دیزل یکی از موفق ترین شرکت های خودروسازی کشور ایران است. است. این شرکت در زمینه تولید انواع کامیونت های جک بسیار موفق عمل می کند. به گونه ای که کامیونت های تولید شده در این شرکت ایرانی قابلیت رقابت با سایر کامیونت های موجود در بازار داخلی و جهانی را دارند‌. حفظ امنیت راننده و سرنشین یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت های خودروسازی است. برند جک به منظور افزایش امنیت راننده و سرنشین در ساخت کابین و درب های کامیونت از فولاد ضد ضربه استفاده می کند. فولاد ضد ضربه در برابر ضربه های فیزیکی و مکانیکی، در هنگام برخورد اجسام سنگین به کامیونت یا تصادف بسیار مقاوم است و آسیب نمی بیند. کیفیت، قیمت و امنیت این نوع کامیونت در مقایسه با سایر کامیونت های موجود در بازار مناسب تر است.

همین امر موجب شده است که تمایل رانندگان برای خرید کامیونت جک باکیفیت افزایش پیدا کند. در کامیونت جک از تجهیزات ایمنی بسیار دقیق و پیشرفته استفاده می شود تا امنیت راننده و سرنشین در هنگام بروز تصادف یا سایر اتفاق های پیش بینی نشده افزایش پیدا کند. هر چقدر که تجهیزات ایمنی یک کامیونت بیشتر باشد، راننده در زمان رانندگی آرامش بیشتری دارد. در کامیونت جک، به منظور افزایش آگاهی راننده از وضعیت جاده و جلوگیری از تصادف کامیونت، از هشدار دهنده های مختلفی مثل هشدار دهنده عقب و انحراف از مسیر استفاده می شود.

بررسی خصوصیات فنر تخت در کامیونت جک

 

 در کامیونت جک برای کاهش نوسان ها و ضربه های ناگهانی جاده در اثر برخورد کامیونت به برآمدگی ها و گودال ها از سیستم فنر تخت استفاده می شود. فنر تخت یکی از مهم ترین سیستم های تعلیق کامیونت های سنگین است که نقش مهمی در افزایش طول عمر و ماندگاری آن ها دارد. محل قرارگیری فنر در کامیونت به این صورت است که وسط فنر به محور کامیونت متصل می شود. در حالی که انتهای این نوع فنر به شاسی کامیونت جک وصل می شود. هنگامی که چرخ های جلو و عقب کامیونت به برآمدگی ها و فرورفتگی های جاده برخورد کند. فنر تخت به ترتیب به سمت بالا و پایین خم می شود. در این حالت فنر تخت از انتقال ضربه به قطعات مختلف خودرو مثل اتاق سرنشین و راننده جلوگیری می کند‌.

فنر تخت کامیونت جک از چند لایه مختلف با طول های مختلف تشکیل می شود. فنر تخت های تک لایه و چند لایه به ترتیب از آلیاژ و فولاد ساخته می شود. لایه های فنر تخت در این نوع کامیونت در مقایسه با لایه های فنر تخت در کامیونت های دیگر محکم تر و مقاوم تر است.

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/NaimaHerman5

https://www.pinterest.com/pin/868209634398621256/

https://new.express.adobe.com/webpage/M9i6vfeJQuLo8

https://sites.google.com/view/dieseliran/home

https://instafollowir.wordpress.com/2023/10/02/dieseliran/

https://www.tumblr.com/naimaherman5

https://myspace.com/naimaherman5

https://disqus.com/by/naimaherman5/about/

https://www.ted.com/profiles/45193634

https://www.behance.net/naimaherman

https://naimaherman5.livejournal.com/profile

https://www.quora.com/profile/Naima-Herman

https://tinyurl.com/2hb8p3rb

https://is.gd/uIk1ze

https://clck.ru/36AQGD

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.dieseliran.com

ارزان ترین لپ تاپ های دی وی دی دار بازار کدامند

۵۴ بازديد

با توجه به گرانی های اخیر، خرید لپ تاپ به یک مشکل بزرگ برای مردم تبدیل شده است. از آنجایی که این سیستم ها برای کارکردهای متفاوتی استفاده می شوند، در هنگام خرید باید بسیار دقت کرد.

 

اکثر مردم برای تکمیل پروژه های کاری، یادگیری مهارت های جدید و استفاده شخصی به لپ تاپ نیاز دارند. در برخی موارد این ابزار قدرتمند فقط برای بازی و سرگرمی قابل ارائه است. در کل لپ تاپ با توجه به هدف خرید و همچنین با توجه به هزینه هایی که برای آن در نظر گرفته انتخاب می شود.

 

اگر دغدغه اصلی شما در خرید لپ تاپ قیمت آن است تا پایان مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم چند مدل سیستم ارزان قیمت را به شما معرفی کنیم.

 

انواع لپ تاپ های موجود در بازار را بررسی کنید

 

به طور کلی انواع مختلفی از لپ تاپ ها وجود دارد که هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب هستند. این شامل:

 

اولترابوک

 

افرادی که همیشه باید لپ تاپ خود را با خود به محل کار و غیره ببرند باید از مدل اولترابوک استفاده کنند. این نوع سیستم دارای ضخامت کم و دنده قوی است. البته ایراداتی مانند نداشتن درایو CD یا DVD و باتری های غیر قابل تعویض می تواند شما را از خرید منصرف کند.

 

لپ تاپ لمسی

 

یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع لپ تاپ ها قابلیت تبدیل آن ها به تبلت است. البته همه سیستم های لمسی این ویژگی را ندارند. دانش آموزان می توانند بیشترین بهره را از لپ تاپ های قابل تبدیل خود ببرند.

 

نوت بوک

 

لپ تاپ سیستمی شبیه به لپ تاپ است و تقریباً عملکردهای مشابهی دارد. با این حال، این محصولات قابلیت ارتقا محدود دارند و همچنین از درایو نوری پشتیبانی نمی کنند.

 

از دیگر تفاوت های این لپ تاپ می توان به وزن سبک تر و عمر باتری بیشتر آن اشاره کرد. از نظر اندازه، لپ‌تاپ‌ها معمولاً یک مرتبه یا اینچ بزرگ‌تر هستند.

 

لپ تاپ هیبریدی

 

این یک نوع لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی بسیار سبک وزن است که می تواند به تبلت تبدیل شود. اگر در اصل از این سیستم به عنوان تبلت استفاده می کنید، باید از لپ تاپ هیبریدی استفاده کنید. همچنین افرادی که می خواهند بیشتر فعالیت های خود را با لپ تاپ انجام دهند باید سیستم های لمسی را انتخاب کنند.

 

مشاهده برندهای لپ تاپ

 

قبل از ارائه یک لپ تاپ ارزان قیمت، بهتر است با برخی از برندهای معروف بازار آشنا شوید. این سوال ممکن است بر تصمیم نهایی شما تأثیر بگذارد.

 

لپ تاپ اپل

 

خرید لپ تاپ اپل، یکی از قدرتمندترین سیستم های موجود در بازار، برای حرفه ای ها در مشاغل مختلف مناسب است. این مک بوک دارای رم بالایی است که باعث می شود سیستم سریع و خراب نشود.

 

لپ تاپ ایسوس

 

علاوه بر ظاهر زیبا، وجود قطعات باکیفیت و در نتیجه عمر طولانی ایسوس باعث محبوبیت این برند لپ تاپ شده است. لازم به ذکر است که گارانتی محصولات ایسوس تحت نظارت مستقیم سازنده می باشد.

 

لپ تاپ اچ پی

 

اچ پی یکی از قدیمی ترین شرکت هایی است که در زمینه تولید لپ تاپ فعالیت می کند. محصولات تولیدی این شرکت علاوه بر مقاومت و کیفیت بالا، قیمت مناسبی نیز دارد که آن را به خریدی همیشگی برای عموم تبدیل کرده است.

 

لپ تاپ دل

 

اگر در سال های گذشته یک لپ تاپ خریده اید، حتماً نام دل را از زبان چند نفر شنیده اید. امروزه نمونه های جدید سیستم های تولید شده توسط این شرکت از کیفیت و ظاهر خوبی برخوردار هستند.

 

لپ تاپ لنوو

 

لپ تاپ های تولید شده توسط این شرکت دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله نصب سیستم خنک کننده بدون فن می باشند، پس در هنگام خرید لپ تاپ این برند را در نظر داشته باشید.

 

لپ تاپ (ایسر)

 

اگر به دنبال یک لپ تاپ ارزان قیمت، اما با کیفیت و کارایی عالی هستید، این برند را به شما پیشنهاد می کنیم. تنها نکته منفی که در ساخت این سیستم ها مورد توجه قرار نگرفت، ظاهر لپ تاپ است. معمولا مردم از ظاهر محصولات برند ایسر راضی نیستند.

 

نکات مهم برای خرید لپ تاپ

 

اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید، علاوه بر قیمت، نکات دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. در کنار ویژگی هایی مانند انتخاب لپ تاپ DVD، اهمیت قدرت پردازنده، رم و غیره نیز مهم است. به طور کلی این نکات عبارتند از:

 

قیمت و کاربرد لپ تاپ

 

هزینه قابل پرداخت کاملاً به دلیل و هدف استفاده از لپ تاپ بستگی دارد. به عنوان مثال، یک طراح گرافیک حرفه ای و دانشجویی که برای انجام پروژه های پیش پا افتاده به لپ تاپ نیاز دارد، نباید هزینه یکسانی را بپردازند. زیرا سخت افزار مورد نیاز هر یک از آنها کاملا متفاوت است. بنابراین قبل از هر اقدامی هدف از خرید لپ تاپ را مشخص کنید.

درست مانند خرید گوشی موبایل که هر کس متناسب با نیاز خود و سطح بودجه تعیین شده برای خرید اقدام خواهد کرد.

 

قدرت CPU و مقدار حافظه

 

سرعت لپ تاپ کاملا به پردازنده و رم مربوط می شود. دستورالعمل ها باید توسط CPU پردازش شوند تا اجرا شوند. پردازنده این دستورالعمل ها را از رم می خواند. در نتیجه ظرفیت بالای حافظه باعث عملکرد بهتر پردازنده می شود.

 

همچنین اگر رم سیستم کم باشد، CPU قادر به باز کردن برنامه های گرافیکی و سنگین مانند فتوشاپ یا بازی های محبوب نخواهد بود.

 

کارت گرافیک

 

داشتن کارت گرافیک مستقل و جدا از CPU برای گیمرها اهمیت ویژه ای دارد. کارت گرافیک نقش مهمی در افزایش وضوح صفحه نمایش و همچنین عملکرد دارد.

 

 

 

 

معرفی لپ تاپ ارزان قیمت

 

در زیر به معرفی و ویژگی های دو لپ تاپ اقتصادی اشاره می کنیم تا بدانید در این نوع لپ تاپ ها چه ویژگی هایی را در نظر بگیرید.

 

لپ تاپ Lenovo Ideapad L3

پردازنده Celeron 6305

12 گیگابایت حافظه تصادفی

حافظه داخلی: 12 گیگابایت

هارد دیسک: 1 ترابایت هارد دیسک

قیمت: بین 11.500.000 تومان تا 12.000.000 تومان

لپ تاپ Lenovo Ideapad L3

سری پردازنده: Celeron

ظرفیت حافظه داخلی: 4 گیگابایت

ظرفیت هارد دیسک: 1 ترابایت + 128

قیمت: بین 1.130.000 تومان تا 12 میلیون تومان

 

نمونه های بیشتر در مجله تکنولوژی نیوان تک معرفی شده اند.

نتیجه

 

لپ تاپ به دلایل مختلفی خریداری می شود. برخی از افراد این سیستم ها را فقط برای بازی و سرگرمی خریداری می کنند، در حالی که برخی دیگر برای کسب مهارت یا انجام پروژه های کاری نیاز به خرید لپ تاپ دارند.

 

لپ تاپ یک سیستم بسیار قدرتمند است که کارایی بالایی دارد. اما برای خرید آن باید نوع کاربری خود را انتخاب کنید. همچنین انواع برندهای موجود در بازار را بشناسید تا انتخاب خود را آسان تر کنید.

 

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که دستگاه ها را بشناسید و کاربرد هر کدام را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید سیستم مناسب با نوع کاربری خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

برای خرید لپ تاپ اورجینال و ارزان می توانید از گروه تامین دیجی - که بهترین و مناسب ترین سیستم ها را در اختیار شما قرار می دهد - کمک بگیرید.

 

https://www.pinterest.com/pin/967359194938387086/

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:share:7019670055852380160/

https://express.adobe.com/page/pd4UG7OooCNqz/

https://sites.google.com/view/nivantech/home

https://www.tumblr.com/mertieburt1

https://twitter.com/MdTarik71524315/status/1613903942920065025

https://disqus.com/by/mertieburt1/about/

https://www.ted.com/profiles/41006362

 

 

انواع زیر مانیتوری ثابت با درج لوگو

۱۷ بازديد

انواع زیر مانیتوری ثابت با درج لوگو

 

در دنیای امروزی، تکنولوژی های کامپیوتری و نمایشی رشد چشمگیری داشته‌اند. یکی از قطعات مهم در دنیای کامپیوترها و مانیتورها، زیر مانیتوری‌ها هستند. این قطعات که از پایه‌های ایستاده مانیتورها هستند، نقش مهمی در سبک و طراحی محیط کاری و کامپیوتری شما ایفا می‌کنند. در این مقاله، به بررسی انواع زیر مانیتوری ثابت با درج لوگو خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

storestand.ir

 

1. زیر مانیتوری اسکناس

زیر مانیتوری‌های اسکناس یکی از انواع محبوب و شناخته‌شده در بازار هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها دارای قابلیت درج لوگو و نشانه‌های شرکتی شما هستند. این قطعات اغلب از جنس پلاستیک با کیفیت و شفاف ساخته می‌شوند و از طریق پایه‌های آنها، مانیتور را به ارتفاع مناسبی ارتقاء می‌دهند.

2. زیر مانیتوری فلزی

زیر مانیتوری‌های فلزی دارای ظاهری شیک و مدرن هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها از جنس فلز با کیفیت تولید می‌شوند و معمولاً قابلیت درج لوگو و نشانه‌های شرکتی دارند. این زیر مانیتوری‌ها به دلیل ساختار محکم و استحکام بالا، مانیتور را به ارتفاعی مناسب برده و از طریق طراحی شیک‌تری به محیط کاری زیبایی اضافه می‌کنند.

 

3. زیر مانیتوری چوبی

اگر به دنبال یک طراحی گرم و دلنشین هستید، زیر مانیتوری‌های چوبی گزینه‌ی عالی‌ای هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها از چوب با کیفیت ساخته می‌شوند و طراحی طبیعی و دلنشینی دارند. همچنین، می‌توانید لوگو و نشانه‌های شرکتی خود را بر روی این زیر مانیتوری‌ها درج کنید تا به طراحی شخصی‌تری برسید.

 

4. زیر مانیتوری شیشه‌ای

زیر مانیتوری‌های شیشه‌ای دارای ظاهری بسیار شفاف و مینیمالیستی هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها از جنس شیشه با کیفیت تولید می‌شوند و به طراحی ساده و زیبا شما کمک می‌کنند. همچنین، می‌توانید لوگو و نشانه‌های شرکتی را بر روی این زیر مانیتوری‌ها درج کنید.

 

5. زیر مانیتوری قابل تنظیم

زیر مانیتوری‌های قابل تنظیم به شما امکان انتخاب ارتفاع دلخواه را می‌دهند. این انواع زیر مانیتوری‌ها دارای پایه‌های قابل تنظیم هستند که به شما اجازه می‌دهند مانیتور را در ارتفاع مطلوبی قرار دهید. این قابلیت بسیار مفید است و به شما این امکان را می‌دهد که محیط کاری خود را بهینه‌تر سازید.

 

6. زیر مانیتوری‌های بافت دار

زیر مانیتوری‌های بافت دار دارای طراحی‌های منحصر به فردی هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها از جنس مواد بافت دار تولید می‌شوند که به طراحی زیبا و جذابی می‌انجامند. با درج لوگو و نشانه‌های شرکتی بر روی این زیر مانیتوری‌ها، می‌توانید به طراحی محیط کاری خود جلبنده‌تری اضافه کنید.

 

7. زیر مانیتوری‌های نورپردازی شده

زیر مانیتوری‌های نورپردازی شده دارای افکت‌های نوری جذابی هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها دارای نوارهای نور LED هستند که به طراحی شما جلبنده‌تری اضافه می‌کنند. با درج لوگو و نشانه‌های شرکتی روی این زیر مانیتوری‌ها، می‌توانید محیط کاری خود را به یک تجربه تصویری منحصر به فرد تبدیل کنید.

 

8. زیر مانیتوری‌های چند منظوره

زیر مانیتوری‌های چند منظوره دارای قابلیت‌های متعددی هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها به شما امکان درج لوگو و نشانه‌های شرکتی را می‌دهند و همچنین دارای امکاناتی مانند درگاه‌های USB و حتی بلندگوهای داخلی می‌باشند. این قطعات مناسب برای محیط کاری‌های پیچیده و نیازمند به امکانات اضافی هستند.

 

9. زیر مانیتوری‌های قابل حمل

اگر به دنبال زیر مانیتوری‌ای برای مسافرت یا استفاده در مکان‌های مختلف هستید، زیر مانیتوری‌های قابل حمل گزینه مناسبی‌ای هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها دارای طراحی کوچک و سبک هستند و به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.

 

10. زیر مانیتوری‌های با صفحه نمایش دوگانه

اگر نیاز به دو مانیتور دارید، زیر مانیتوری‌های با صفحه نمایش دوگانه گزینه عالی‌ای هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها دارای دو صفحه نمایش هستند که به شما امکان مشاهده همزمان اطلاعات مختلف را می‌دهند.

 

11. زیر مانیتوری‌های ترکیبی

زیر مانیتوری‌های ترکیبی دارای امکانات متنوعی هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها دارای درگاه‌های مختلفی هستند که به شما امکان اتصال انواع دستگاه‌ها را می‌دهند. همچنین، امکان درج لوگو و نشانه‌های شرکتی روی این زیر مانیتوری‌ها وجود دارد.

 

12. زیر مانیتوری‌های ارتفاع قابل تنظیم

زیر مانیتوری‌های ارتفاع قابل تنظیم به شما اجازه می‌دهند ارتفاع مانیتور را به دقت تنظیم کنید. این ویژگی بسیار مفید است تا مانیتور به ارتفاعی مناسب برده شود و به نگرانی‌های مربوط به نگرش به صفحه کامپیوتری پایان داده شود.

 

13. زیر مانیتوری‌های با قفل ایمنی

زیر مانیتوری‌های با قفل ایمنی دارای قابلیت قفل کردن مانیتور در موقعیت مطلوب هستند. این امکان بسیار مفید است تا مانیتور در جای خود حفظ شود و از احتمال افتادن یا خراب شدن آن جلوگیری شود.

 

14. زیر مانیتوری‌های مخصوص بازی

اگر یک بازیکن هستید، زیر مانیتوری‌های مخصوص بازی گزینه مناسبی برای شما هستند. این انواع زیر مانیتوری‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند نرخ بروزرسانی بالا و زمان پاسخ‌دهی کمتر هستند که تجربه بازی شما را بهبود می‌بخشند.

 

15. زیر مانیتوری‌های با درج لوگو

زیر مانیتوری‌های با درج لوگو یک انتخاب عالی برای افراد و شرکت‌ها هستند که می‌خواهند نشانه‌های شرکتی خود را به طراحی محیط کاری اضافه کنند. این انواع زیر مانیتوری‌ها دارای امکان درج لوگو و نشانه‌های شرکتی هستند که به طراحی شما اصالت و شخصیت می‌بخشند.

 

با در نظر گرفتن انواع مختلف زیر مانیتوری‌ها با درج لوگو، شما می‌توانید به طراحی محیط کاری خود جلبنده‌تری ببخشید و برند خود را به بهترین شکل ممکن نمایان سازید. انتخاب نوع مناسب زیر مانیتوری با درج لوگو به میزان موفقیت و جذابیت محیط کاری شما تأثیرگذار خواهد بود.

https://www.pinterest.com/pin/1059753356050664093/

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:share:7104079150855983104/

https://new.express.adobe.com/webpage/TuRSLBKMifDON

https://sites.google.com/view/storestand0/home

https://instafollowir.wordpress.com/2023/09/03/storestand/

https://www.tumblr.com/maiaamos1