بهترين سايت دانلود فيلم دوبله فارسي همتا مووي

۵۵ بازديد

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترين سايت براي دانلود رايگان فيلم و سريال ايراني و خارجي هستيد، با ما در اين مطلب همراه باشيد.

ابتدا براي اين كه بتوانيم بهترين سايت دانلود فيلم و سريال را انتخاب كنيم، بايد بدانيم كه بهترين سايت چه ويژگي‌هايي دارد؟

ويژگي‌هاي بهترين سايت دانلود فيلم و سريال:

- داراي آرشيويي بروز و قدرتمند از فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني و خارجي

- داراي دسته‌بندي كاربردي جهت دسترسي سريع به ژانر مورد علاقه

- داراي توضيحات و اطلاعات كامل از فيلم و سريال

- داراي رده بندي سني

- دوبله فارسي و سانسور بودن فيلم‌ها و سريال‌ها

- فيلم‌ها و سريال‌ها بايد داراي بالاترين و بهترين كيفيت باشند

- داراري تصاوير، تريلر يا تيزر از فيلم و سريال

- رايگان بودن فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني و خارجي

- نيم بها بودن ترافيك دانلودي

- سريع، بروز و قدرتمند بود سايت

بهترين سايت:

حال كدام سايت دانلود فيلم و سريال وجود دارد كه تمامي ويژگي‌هاي ذكر شده در بالا را يكجا داشته باشد؛ بله، همتا مووي بهترين سايت دانلود رايگان فيلم و سريال ايراني و خارجي با لينك مستقيم و ترافيك نيم بها است كه داراي آرشيو بزرگ و قدرتمند از جديدترين فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني و خارجي همراه با دسته بندي كاربردي و طراحي ساده و كاربرپسند براي دسترسي سريع به محتواي مورد نظر مي‌باشد. به جرات مي‌توان گفت كه وبسايت همتا مووي نه تنها جزء بهترين سايت‌هاي دانلود فيلم و سريال ايران بلكه جزء برترين سايت‌هاي فارسي زبان ايران و جهان است.

بهترين سايت دانلود فيلم دوبله فارسي:

يكي از محبوب و پر طرف‌دار‌ترين خدمات وبسايت همتا مووي كه داراي آرشيويي بروز و قدرتمند، دسته‌بندي كاربردي، توضيحات و اطلاعات كامل، رده بندي سني و ديگر موارد ذكر شده، بهترين سايت دانلود فيلم دوبله فارسي در ايران و سايت‌هاي فارسي زبان جهان است كه جديدترين فيلم‌هاي سينمايي خارجي را با دوبله فارسي حرفه‌اي و امكان دانلود با لينك مستقيم و همچنين ترافيك نيم بها ارئه مي‌كند.

بهترين سايت دانلود سريال دوبله فارسي:

اگر علاقه‌مند سريال‌هاي خارجي هستيد و دوست داريد در كنار خانواده جديدترين سريال‌هاي روز دنيا را با دوبله فارسي حرفه‌اي مشاهده كنيد، قطعا وبسايت همتا مووي با دارا بودن آرشيويي بروز و قدرتمند مي‌تواند به تنهايي شما را از مراجعه و گشت گذار در اينترنت به جهت پيدا كردن سريال دوبله فارسي بي‌نياز كند؛ زيرا سايت همتا مووي بهترين سايت دانلود سريال دوبله فارسي در ايران و سايت‌هاي فارسي زبان دنيا است كه جديدترين سريال‌هاي خارجي را با دوبله فارسي حرفه‌اي و امكان دانلود با لينك مستقيم و همچنين ترافيك نيم بها ارئه مي‌كند.

بهترين سايت دانلود رايگان فيلم ايراني:

اولين، برترين، بزرگ‌ترين و بهترين سايت دانلود رايگان فيلم ايراني با آرشيويي از جديدترين فيلم‌هاي ايراني در همه ژانرها، رايگان سايت همتا مووي مي‌باشد. لازم به ذكر از كه شما مي‌توانيد فيلم‌هاي ايراني را در وبسايت همتا مووي با لينك مستقيم رايگان و ترافيك نيم بها دانلود نماييد.

به طور كلي وبسايت همتا مووي بهترين وبسايت ايراني دانلود رايگان فيلم و سريال ايراني و خارجي مي‌باشد كه داراي محتواي مناسب براي خانواده‌هاي ايراني و فارسي زبان مي‌باشد كه تمامي خدمات آن به صورت كاملا رايگان ارائه مي‌شود. براي دانلود رايگان فيلم و سريال ايراني و خارجي كافي است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد كنيد يا نام همتا مووي را در موتور جستجوي گوگل تايپ كنيد تا وارد رايگان سايت همتا مووي شويد.

آشنايي با سايت دانلود نرم افزار رايگان رايانه كمك

۵۵ بازديد

آشنايي با سايت دانلود نرم افزار رايگان رايانه كمك

 

سايت هاي بسيار زيادي وجود دارند كه روزانه شما مي توانيد، نرم افزارهاي مورد نياز خود را به صورت رايگان از اين سايت ها دانلود، و بر روي سيستم كامپيوتر خود نصب كنيد.

اما ماهيت ايجاد سايت دانلود نرم افزار رايگان رايانه كمك با اسم رايانه دانلود  كمي متفاوت است ما صرفاً يك سايت دانلود، در اختيار شما عزيزان قرار نداده ايم.

ماهيت ايجاد اين سايت بر مبناي نرم‌افزارهاي كاربردي است كه  اين نرم افزار ها بيشترين كاربرد را در زمينه هاي مختلف بين كاربران دارند.

ما اين سايت را طراحي و در اختيار كاربران قرار داده ايم تا شما در كوتاه ترين زمان به نرم افزارهاي مورد نياز خود، دسترسي پيدا كنيد براي آشنايي بيشتر با سايت دانلود رايانه كمك از شما دعوت مي كنيم كه تا پايان مطلب همراه ما باشيد.

آشنايي با كاربردي ترين نرم افزار هاي سايت دانلود رايانه كمك

همانطور كه ذكر شد در اين سايت ما تلاش كرده ايم پركاربرد ترين نرم افزارها را براي شما جمع آوري كرده ايم، در اين مقاله به چند مورد از اين نرم‌افزارها اشاره مي‌كنيم اما از آنجايي كه نميخواهيم در اينجا صحبت طولاني شود، شما ميتوانيد براي آشنايي بيشتر  با مراجعه به صفحه اصلي سايت رايانه دانلود با گروه هاي مختلف نرم افزار هاي پركاربرد آشنا شويد.

 

s10_bmwb.png

آشنايي با نرم افزار اني دسك

همانطور كه ميدانيد يكي از خدمات شركت پشتيباني كامپيوتري رايانه كمك ارائه خدمات غيرحضوري حل مشكلات كامپيوتري است براي ارائه اين نوع خدمات به دو صورت عمل ميكنيم.

در روش اول پس تماس كاربر با شركت رايانه كمك كارشناس پاسخگو با شما قدم به قدم پيش مي رود و به صورت تلفني مشكل كامپيوتري كه شما عزيزان را رفع مي كند.

در روش دوم كارشناسان براي سرعت عمل در حل مشكلات كامپيوتري به شما عزيزان نرم افزار اني دسك را پيشنهاد مي‌دهند.

با استفاده از any desk  كارشناس مورد نظر به صورت ريموت دسكتاپ به كامپيوتر مشتري متصل مي شود و مشكلات احتمالي به وجود آمده در كامپيوتر را رفع مي كند اين روش براي كاربراني كه تسلط كافي به كامپيوتر ندارند و يا مي خواهند مشكل كامپيوتري آنها با سرعت بيشتري انجام شود بسيار مناسب است.

حال ما نرم افزار اني دسك را در سايت رايانه دانلود به آدرس??????ir  براي شما عزيزان قرار داده ايم.

همانطور كه مشاهده مي كنيد آدرس سايت به صورت عددي و بسيار كوتاه است تا كاربران به راحتي بتوانند به سايت دانلود رايانه كمك دسترسي داشته باشند.

 

 نرم افزارهاي ويرايش عكس

 كاربراني كه علاقمند  به اديت (ويرايش) عكس مي باشند. با دانلود نرم افزار فتوشاپ و مطالعه مقالات آموزش كامپيوتر رايانه كمك مي توانند در كمترين زمان به يادگيري فتوشاپ بپردازند.

بله دقيقا درست متوجه شده ايد،  ما در اين سايت علاوه بر دانلود نرم افزار ها كه به صورت رايگان  در اختيار شما عزيزان قرار ميدهيم بخشي با عنوان وبلاگ در نظر گرفته ايم كه در  اين بخش آموزشهاي كاربردي نرم افزارهاي موجود در سايت نيز براي شما عزيزان قرار داده شده است.

شما مي توانيد با استفاده از اين مقالات آموزشي به راحتي با نرم‌افزارهاي كاربردي آشنا شويد.

 

دانلود جديدترين بازي هاي كامپيوتري

 يكي از بخش هاي بسيار جذابي كه در سايت رايانه دانلود براي شما عزيزان قرار داده ايم بخش دانلود بازي هاي كامپيوتري ما در اين بخش سعي كرده ايم تمامي بازي هاي كامپيوتري  را به صورت رايگان جمع آوري و در اختيار كاربران قرار دهيم .

شما عزيزان مي توانيد بهترين و جديدترين دانلود بازي كامپيوتر با كرك آنها را در اين سايت دانلود كنيد.

پيشنهاد ما به كاربران رايانه كمك خريد لايسنس اورجينال نرم افزار هاي كاربردي  و بازي ها است اما با توجه به تحميل تحريم هاي ظالمانه عليه كاربران كامپيوتري ايراني براي مقابله با اين تحريم ها ما تلاش كرده ايم بهترين پكيج  اين بازي ها و نرم افزار ها را براي شما عزيزان فراهم كنيم.

بازي هاي از قبيل بازي هاي از قبيل  death stranding و mafia remake  و pes 2021 از پرطرفدار برترين بازي ها محسوب مي شود كه هم اكنون در سايت دانلود به صورت رايگان و به روز در اختيار كاربران رايانه كمك قرار داده شده است

 

نرم افزار هاي ويرايش فيلم و صدا

بسياري از كاربران رايانه كمك روزانه با نرم افزار هاي ويرايش فيلم و صدا سركار دارد يكي از پركاربرد ترين نرم افزارها نرم افزار ضبط فيلم از روي صفحه دسكتاپ و يا حتي گوشي موبايل است ما در اين قسمت براي شما عزيزان هم دانلود نرم‌افزارهاي پيچيده تر و سنگين تر مانند كمتازيا را قرار داده ايم هم نرم افزار هاي سبك تر مانند بي بي فلش براي كاربران قرار داده شده است.

در سري  نرم افزارهاي حرفه اي تر براي اديت فيلم و صدا مي‌توانيم نرم افزارهاي پريمير ، ادوبي اديشن ، ادوبي افتر افكت را نام ببريم كه به صورت رايگان همراه با سريال فعال ساز براي شما عزيزان در اين سايت قرار گرفته است.

 

نرم‌افزارهاي بازيابي اطلاعات

يكي از سري نرم افزارهاي بسيار پركاربرد كه  بسياري از كاربران ما روزانه از آن استفاده مي كنند نرم افزارهاي بازيابي اطلاعات يا نرم افزارهاي ريكاوري اطلاعات است.

خيلي از مواقع  كاربران به صورت عمدي يا سهوي فايل بسيار مهمي را از روي كامپيوتر خود حذف مي كند، يا حتي ممكن است اين حذف اطلاعات در پي حمله بدافزارها و ويروس‌هاي كامپيوتري رخ دهد.

در چنين شرايطي كارشناسان شركت خدمات كامپيوتري رايانه كمك با استفاده از نرم افزارهاي بازيابي اطلاعات تا حدود بسيار زيادي اطلاعات كاربران را بازيابي مي كنند.

علاوه بر اينكه  اين نرم‌افزارها در سايت براي شما عزيزان قرار داده شده است ،كاربران مي توانند طي تماس تلفني با شركت رايانه كمك به بازيابي اطلاعات  و همچنين يادگيري استفاده از نرم افزار هاي بازيابي اطلات بپردازند.

 

سري نرم افزارهاي نصب درايور

روزانه با وارد شدن سخت افزارهاي جديد و به روز رساني هاي مكرر ويندوز معمولاً كاربران ما با مشكل نصب درايور از جمله نصب درايور كارت گرافيك، نصب درايور مادربرد و يا حتي مشكل نصب درايور صدا و كارت شبكه رو به رو مي شوند.

ما براي راحتي كار كاربران رايانه كمك نرم افزارهاي نصب درايور به صورت آنلاين و حتي آفلاين را در سايت رايانه دانلود قرار داده ايم.

بنابراين در صورتي كه ويندوز خود را تعويض كرده‌ايد و درايور سخت افزار مورد نظر را  پيدا نمي كنيد مي توانيد از اين نرم افزارها استفاده كنيد.

حتي اگر ويندوز شما به روز رساني شده است و برخي از درايور هاي شما به درستي كار نميكند اين نرم افزار هاي نصب درايور ميتواند اين مشكل كامپيوتر را حل كند.

 

مطالب آموزش كامپيوتر در بخش وبلاگ

همانطور كه ذكر شد ما بخشي با عنوان وبلاگ در اختيار كاربران قرار داده ايم كه علاوه بر آموزش بسياري از نرم افزار هاي موجود در سايت، آموزش حل بسياري از مشكلات كامپيوتري در اين بخش براي شما عزيزان گنجانده شده است.

به عنوان مثال يكي از مشكلات كامپيوتري كه كاربران روزانه با آن برخورد مي كنند مشكل به هم ريختگي زيرنويس فيلم است  شما عزيزان ميتوانيد با استفاده از اين لينك مشكل را به راحتي برطرف كنيد.

همچنين بيش از??? مقاله آموزشي ديگر براي شما عزيزان قرار داده شده است كه با مطالعه اين مقالات بسياري از مشكلات كامپيوتري را به تنهايي قادر به رفع و رجوع هستيد.

با پيشرفت تكنولوژي همه ما كارهاي روزانه خود را  با سيستم هاي كامپيوتري و گوشي هاي هوشمند انجام مي دهيم  و دانلود و نصب و آشنايي با  نرم افزارهاي مختلف از نياز هاي اساسي ما محسوب ميشود.اميدواريم توانسته باشيم با ايجاد اين سايت يكي از نيازهاي روزانه كاربران را را برطرف كنيم.

منبع : gamefa.com

وب 3 چيست ؟ آشنايي با آن

۵۶ بازديد

وب 3 چيست ؟ آشنايي با آن

فناوري وب 3 نسل جديد اينترنت است كه نسبت به وب نسخه 2 تغييرات چشمگيري داشته است. ارائه يك تعريف واحد براي وب 3 كار آساني نيست؛ زيرا اين فناوري هنوز به فاز اجرا نرسيده است. به طور خلاصه مي‌توان اين فناوري را جديدترين شكل اينترنت دانست.

اين فناوري به شكل مجموعه‌اي از استانداردها است كه در فضاي وب نيز پياده سازي شده است. در نسل اول وب به مفهومي به نام تعامل پرداخته نشده بود؛ اما نسل دوم با معرفي برخي از شبكه‌هاي اجتماعي نيز تحول عظيمي به راه انداخت.

درست زماني كه تمامي مردم در اين فكر بودند كه همه چيز به اوج خود رسيده است؛ نسل سوم وب يا همان وب 3 از راه رسيد.

از آن جايي كه مفهوم وب 3 براي افراد زيادي ناشناخته است؛ در اين بخش از ايران متا به معرفي آن پرداخته‌ايم.

وب 3، آينده اينترنت

s10_9tdu.png

 

با نگاهي به تاريخچه اينترنت به اين موضوع مي‌رسيم كه اينترنت، به سمت هوشمندتر شدن در حال حركت است. در ابتدا نيز داده‌ها به صورت ايستا در اختيار كاربران قرار مي‌گرفت. پس از گذشت مدت زمان كوتاهي، كاربران توانستند با آن داده‌ها به صورت پويا در تعامل باشند. در حال حاضر تمام اين داده‌ها توسط الگوريتم‌ها براي آشنايي با وب نيز استفاده مي‌شود. با استفاده از وب 3 انسان و كسب و كارها همگي مي‌توانند اطلاعات و كار خود را بدون واسطه با شركاي خود در هر جاي دنيا تبادل كنند. انقلاب مهمي كه توسط وب 3 شكل گرفته است؛ اين است كه براي همكاري در سطح جهاني به حداقل اعتماد نياز است. اين فناوري حركتي جديد به سوي اعتماد غيرمستقيم را آغاز كرده است. پرداخت‌هاي لحظه‌اي با گردش اطلاعات و انتقال مطمئن آن از ديگر ويژگي‌هاي آن محسوب مي‌شود.

در مجموع وب 3 آمده است كه دنياي غيرمتمركز با حذف واسطه را بسازد؛ به طوري كه بلاك چين قرار است تمامي ابعاد زندگي ما را تحت تاثير دهد.

مزاياي وب 3

با توجه به اين موضوع كه بسيار زود است كه در خصوص مزايا و معايب وب 3 با قاطعيت صحبت كنيم در ادامه به برخي از ويژگي‌هاي بارز آن اشاره مي‌كنيم.

حفظ مالكيت اطلاعات كاربران: درواقع كنترل كامل اطلاعات نيز در اختيار خود كاربر قرار دارد و مطابق با صلاح ديد خود مي‌تواند آن‌ها را اشتراك گذاري كند.

غيرمتمركز بودن :با حذف نهادهاي كنترل كننده اطلاعات كاربران و يا سانسور آن‌ها وجود نخواهد داشت.

اجراي برنامه‌ها بر روي تمام دستگاه‌ها: در حال حاضر بسياري از برنامه‌ها قابليت اجرا بر روي تمام سيستم‌ عامل‌ها را ندارند؛ وب 3 اين امكان را فراهم مي‌كند تا بدون توجه به نوع دستگاه قابليت اجراي سخت افزارهاي مختلف را داشته باشد.

رفع نياز كاربران: با اتصال محصولات بيشتر به اينترنت، مجموعه بزرگي از داده‌ها جمع‌آوري مي‌شوند. با جمع‌آوري آن، اطلاعات دقيق‌تري براي رفع نياز كابران فراهم مي‌شود.

اينترنت نسل سوم و بلاك چين

برخي از افراد به اشتباه بلاك چين را پلتفرمي براي انتقال ارزهاي ديجيال مي‌دانند. اين درحالي است كه بلاك چين يكي از تكنولوژي‌هاي موجود براي وب غيرمتمركز است. با توجه به ويژگي‌هاي مختلف بلاك چين، اين شبكه بهترين بستر براي تبادل اطلاعات به شكل همتا به همتا نيز است.

در آخر بايد به اين موضوع اشاره داشت كه درست است وب 3 به ارتقا و تكامل نرسيده است؛ اما تا اين لحظه عملكرد خوبي را به نمايش گذاشته است.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌كنيم به وبسايت ايران متا مراجعه كنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم همچنين از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

همه چيز درباره ي كنترل دما با موبايل

۴۹ بازديد

اتوماسيون خانگي و مزاياي بي نظيرش!

 

 

اگر به دنبال كاهش دغدغه هاي زندگي روزمره و اسايش و رفاه بيشتر هستيد، اتوماسيون خانگي را امتحان كنيد مزايا و امكانات جذاب آن كه در اين مقاله تشريح شده اند

 

اتوماسيون خانگي را مي توان به عنوان يكي از زيرشاخه هاي اتوماسيون معرفي كرد. اتوماسيون در پايين ترين سطح خود به خدماتي اشاره دارد كه بدون دخالت مستقيم كاربر و توسط سيستم هاي هوشمند انجام مي شوند. خط توليد كارخانه ها را مي توان به عنوان بارزترين نمونه اتوماسيون (صنعتي) معرفي كرد. اين سيستم ها به كمك سنسورهاي مختلف اطلاعات مورد نياز خود را گردآوري مي كنند. سپس براساس مقايسه اطلاعات جمع آوري شده و شرايط مطلوب كه توسط كاربر براي سيستم تعريف مي شوند، اقدام به تصميم گيري و انجام فعاليت هاي مورد نياز مي كند.

ساختمان هايي كه از اتوماسيون خانگي استفاده مي كنند، بيشتر با عنوان خانه هوشمند شناخته مي شوند. استفاده از سيستم هاي هوشمند مزاياي جالب توجهي دارد. در ادامه به معرفي امكانات و مزاياي اين سيستم ها خواهيم پرداخت. با من همراه باشيد

امكانات اتوماسيون خانگي

سيستم هاي هوشمند امكانات بسيار متنوعي را به كاربران عرضه مي كنند. اين امكانات بسته به نوع و كاربري ساختمان و همچنين تجهيزات مورد استفاده در آن متفاوت است. به عنوان مثال در ساختمان هاي تجاري، نيازي به كنترل سيستم آبياري يا سناريوي مهمان نخواهد بود. با توجه به اينكه موضوع بحث ما در اين مقاله اتوماسيون خانگي است، به امكانات سيستم هاي خانگي اشاره مي كنم.

 

  • كنترل هوشمند روشنايي
  • كنترل لوازم برقي
  • كنترل تردد و سيستم هاي امنيتي
  • پرده و كركره برقي هوشمند
  • كنترل سيستم هاي سرمايش و گرمايش
  • كنترل شيرهاي اصلي آب و گاز
  • كنترل هوشمند آبياري
  • قفل هاي هوشمند
  • پاركينگ هوشمند
  • و

ارائه اين امكانات مستلزم بكارگيري تجهيزات اتوماسيون خانگي است. با توجه به تنوع بالاي تجهيزات، انتخاب تجهيزات براساس زير ساخت پروژه، بودجه و امكانات مورد انتظار كاربر انجام مي شود. به صورت كلي سيستم هاي اتوماسيون را مي توان به دو گروه كنترل متمركز و كنترل پراكنده تقسيم كرد.

در سيستم هاي متمركز يك كنترل كننده مركزي وظيفه تصميم گيري و صدور فرامين مقتضي را بر عهده دارد. داده هاي گردآوري شده توسط سنسورها و همچنين اطلاعات ثبت شده توسط كاربر در اتخاذ تصميمات كنترلي موثر هستند. پس از بررسي داده ها و اتخاذ تدابير لازم، نوبت به اجراي فرامين مي رسد. تجهيزاتي كه اجراي فرامين را بر عهده دارند، عملگر ناميده مي شوند. عملگرها انواع مختلف دارند. تجهيزات مورد كنترل تعيين كننده نوع عملگر مورد استفاده هستند.

از جمله عملگرهاي پركاربرد مورد استفاده در اتوماسيون خانگي مي توان به رله هوشمند، كليد هوشمند، ترموستات هوشمند و دستگاه كنترل مركزي هوشمند اشاره كرد. كليدهاي هوشمند به منظور كنترل روشنايي مورد استفاده قرار مي گيرند. كنترل تجهيزات سرمايش و گرمايش از قبيل فن كويل، چيلر و داكت اسپيلت از طريق ترموستات هوشمند انجام مي شود. رله هاي هوشمند پركاربردترين تجهيزات اتوماسيون خانگي هستند. اين رله ها مانند يك فيوز عمل مي كنند كه جريان برق را قطع و وصل مي كند. با اين تفاوت كه توسط دستگاه كنترل مركزي و همچنين از راه دور قابل كنترل هستند.

سيستم امنيتي و حفاظتي چيست    فروشگاه خانه هوشمند     اسمارت سكيوريتي      شهر هوشمند

مزاياي اتوماسيون خانگي

همانطور كه اشاره شد، سيستم هاي هوشمند يا اتوماسيون قابليت كنترل از راه دور را براي كاربران فراهم مي كنند. از ديد اغلب افراد بهترين مزيت سيستم هاي نوين، همين دسترسي به سيستم از راه دور است. اين قابليت به كاربران امكان مي دهد از هر كجا و در هر زمان كه بخواهند به سيستم خود دسترسي داشته باشند. اين قابليت آسايش و رفاه را براي كاربران به ارمغان مي آورد.

از سوي ديگر كنترل پذيري بيشتر و انجام خودكار برخي از فعاليت ها مانند كنترل دما و … توسط سيستم بسيار جذاب و هيجان انگيز است. اجراي سناريوهاي مختلف توسط سيستم اتوماسيون خانگي از جمله ديگر مزاياي اين سيستم است. اگرچه نتيجه بهره مندي از اغلب مزاياي ياد شده اسايش و رفاه بيشتر است، اما نمي توان صرفه جويي در زمان را ناديده گرفت. تصور كنيد تنها با يكبار لمس صفحه موبايل و فعال كردن چندين كار مختلف اجرا مي شوند. به عنوان مثالي ديگر زماني كه در حال بازگشت به خانه هستيد مي توانيد از راه دور چاي ساز و پلوز را روشن كنيد!

مهمترين مزيت اتوماسيون خانگي

اگرچه مزيت هايي كه در بالا به آن ها اشاره كردم بسيار جذاب هستند، با اين وجود مزيت اصلي اتوماسيون خانگي صرفه جويي در مصرف انرژي است. با استفاده از اين سيستم لامپ اضافي روشن نخواهد ماند. بيشترين ميزان مصرف انرژي عموما در سيستم هاي سرمايش و گرمايش اتفاق مي افتد. به كمك سيستم هاي هوشمند مصرف انرژي اين تجهيزات به شدت كاهش مي يابد.

به عنوان مثال در يك اداره لازم است زماني كه كاركنان به محل كار مي ايند، دماي محيط مناسب باشد. با توجه به سرد بودن هوا در شب هاي زمستان اغلب سيستم گرمايش تا صبح روشن مي ماند. اما با بهره مندي از اتوماسيون خانگي مي توان برنامه روشن شدن سيستم گرمايش را يك ساعت قبل از حضور كارمندان تنظيم كرد. با بررسي همين مثال ساده مي توان به ميزان بالاي صرفه جويي در مصرف انرژي پي برد.

مثال هاي زيادي از اين دست براي تاثير اتوماسيون بر كاهش مصرف انرژي مي توان بيان كرد. در اينجا به همين مثال ساده اكتفا مي كنيم.

جمع بندي

اگر چه سيستم اتوماسيون خانگي مزاياي زيادي دارد، اما به نظر مي رسد مهمترين مزيت اين سيستم ها كاهش مصرف انرژي است. افزايش گرماي زمين از يك سو و كاهش ذخاير انرژي از سوي ديگر، اهميت مديريت مصرف در عصر حاضر را دوچندان كرده است. بهره مندي از سيستم هاي نوين مديريت مصرف در كنار عايقكاري استاندارد و استفاده از تجهيزات كم مصرف مهمترين راهكارهايي است كه براي رسيدن به مصرف بهينه انرژي پيش روي ماست.

Cultural sights in Iran

۵۱ بازديد

Cultural sights in Iran

 

Iran is finest noted for its historical historical past and exciting tradition. It is filled with excellent historical attractions some of which date again to much more than 5000 decades back. The awesome cultural points of interest in Iran have constantly fascinated vacationers and 22 of them are registered as UNESCO globe heritage web sites.

 

 A number of the oldest historical websites in Iran are Persepolis located in the vicinity of Shiraz, Bam Citadel Found in close proximity to Kerman and Kharanaq village around Yazd and therefore are greater than 3000 years aged.

 

Persepolis, the continues to be of your ceremonial capital of the Achaemenid emperors, is easily the most famed UNESCO world heritage web page in Iran and is particularly essential-see attraction inside the nation. Historical mosques are among the major cultural points of interest in Iran. They may be recognized for their notable decorations especially the tilework and they are Every single from a particular era of your heritage of Iran.

 

 Some of the magnificent mosques in Iran are Pink mosque ( Nasir-ol Molk mosque) in Shiraz, Jameh mosque of Isfahan and Sheikh Lotfollah mosque also in Isfahan.

 

Each and every of these historic points of interest has exclusive architecture and tile function. Palaces and traditional residences also comprise a considerable Section of one of the most fascinating historic sights in Iran. These wonderful attractions belonged to kings, noblemen and retailers from 200-five hundred several years ago and they are most popular for their grandeur and breathtaking elaborations. Among them, Golestan Palace, and Sa’dabad Advanced in Tehran, Ali Qapu Palace in Isfahan and Tabatabai standard residence in Kashan are the most admired.

 

Also, the Persian Yard is another impressive cultural attraction in Iran and also a UNESCO planet heritage site. They typically contain a mansion that is architecturally major on its own. Naranjestan Yard in Shiraz and Fin Backyard in Kashan are two of the most extraordinary Persian Gardens Amongst the nine Persian Gardens registered for a UNESCO entire world heritage internet site. There are numerous other magnificent historical and cultural sights in Iran for example conventional bazaars, ancient citadels which include Rayen Citadel, one of a kind villages for example Abiyaneh, bridges including Si-o-Se Pol and many Many others to visit in Iran. You'll find extra information regarding cultural points of interest in Iran on this website page (scroll to see the introduction to each city & its sights).

 

https://git.sicom.gov.co/TaibaQuin5

https://ez***.cityu.edu.hk/login?url=http://irantravel.agency/

http://jobs.ict-edu.uk/user/16459/

http://ict-edu.uk/user/6077/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=54101421-a37e-41b5-bef4-4950c2873e23

https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=TaibaQuin5

http://www.astro.wisc.edu/?URL=http://irantravel.agency/

https://www.pubpub.org/user/alona-joy-9

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:TaibaQuin5

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://clubs.london.edu/click?r=http://irantravel.agency/

 

 

https://irantravel.agency/iran-island-tour/

https://irantravel.agency

نحوه كاشت نهال گردو

۵۴ بازديد

نهال گردو يكي از محبوب ترين و پر سود ترين ارقام در كشور ميباشد، كاشت و بهره برداري اصولي از اين درخت ميتواند تضمين اقتصادي مناسب را داشته باشد. پس با ما همراه باشيد براي كسب اطلاعات بيشتر.

نحوه كاشت نهال گردو

بعد از خريد نهال نوبت به احداث باغ گردو و مراقبت‌هاي بعد از آن مي‌رسدنحوه كاشت درخت گردو داراي نكات مهمي است كه در صورت عدم رعايت اصول و شيوه صحيح كاشت نهال، نتيجه مطلوب و قابل قبولي بدست نخواهيد آورد. اما شما با رعايت اصولي كه در اين مقاله از سايت نهالستان اكين نهال ذكر مي شود، بهترين نحوه كاشت نهال گردو را فرا خواهيد گرفت.
آموزش روش كاشت نهال گردو در گلدان به اين مقاله اضافه شد.

كاشت نهال گردو در پاييز

بهترين فصل كاشت گردو در پاييز است چون ريشه گياهان به هواي خنك نياز دارند. همچنين در فصل پاييز و زمستان بارندگي زياد است و نياز آبي گياهان كه در اوايل كاشت بسيار زياد است، برطرف مي‌شود.

نحوه كاشت نهال گردو

نحوه كاشت درخت گردو به اين شكل است كه يك شب قبل از كاشت نهال، بايد آن ها را در آب قرار داده تا به اندازه كافي عمليات آبگيري توسط ريشه ها صورت پذيرد.
به ريشه ها خوب نگاه كنيد. اگر قسمتي از آن صدمه ديده، آن را با قيچي جدا و هرس كنيد. توجه داشته اشيد كه ريشه ها هنگام تهيه سالم و سلامت باشند.

فاصنكته بسيار مهم در كاشت نهال گردو اين است كه ريشه هاي نهال نبايد در معرض نور و هوا بگيرند، اگر زمان بيشتري براي عمليات چاله نياز داريد، حتما حواستان به اين نكته درباره ريشه ها باشد.
براي جلوگيري از قرارگيري ريشه با نور و هوا، دور آنها را با كيسه پلاستيكي سياه پوشانده يا بصور موقت در درون خاك يا ماسه قرار دهيد.له كاشت نهال را ?×? در نظر بگيريد و عمق چاله ها رو ?? سانت و عرض چاله ها رو ?? سانت بزنيد.

ته چاله يك بيل كود پهن كهنه با خاك قاطي كنيد و نهال را وسط چاله گذاشته و چاله را پر از خاك كنيد و يك سطل آب براي هر نهال بريزيددر اين مرحله كود شيميايي و … نزنيد.
دقيقا اوايل فصل بهار، از سر نهال ?? سانت با قيچي بزنيد و سپس با چسب باغباني بپوشانيد. به اين فكر نباشيد كه نهال كوچك مي شود بلكه به فكر رشد خوب اندام هاي رويشي نهال باشيد.

از اوايل فروردين ماه تا اواخر ارديبهشت ماه هر دوازده روز يك بار و از اواخر ارديبهشت ماه تا اواخر شهريور ماه هر هفته يك بار آبياري كنيددقت كنيد هر نهالي كه كاشته مي شود، سال اول و دوم به خوبي آن را آبياري كنيد.

اگر فضايي كه در آن  كاشت نهال  را آغاز كرده ايد در معرض بادهاي  فراوان و سنگين است، در كنار نهال خود، چوب يا چوب هايي را در زمين فرو برده و آن را به نهال خود ببنديد.
اين عمل باعث مي شود كه بادهاي شديد، به نهال آسيب نرسانند، گاهي ممكن است تا چند سال اين چوب ها، به نهال ها بسته بمانند.

روش كاشت نهال گردو در گلدان

روش كاشت نهال گردو در گلدان به اين صورت است كه در قدم اول بايد گردوهاي سالم را به مدت 48 ساعت داخل آب نگه داري كرد. پس از اين مدت يك شكاف بالاي گردوها ايجاد كنيد.

حال نوبت به انتقال گردوها به داخل ظرف مي رسد. قبل از آن بايد ظرفي را با سنگ ريزه ها پر كنيد و گردوهاي مرطوب را روي سنگريزه ها بريزيد و روي آن‌ها يك دستمال مرطوب قراردهيد تا رطوبت به تمام گردوها برسد. براي اطمينان از اين مورد مي توانيد با آبپاش روي گردوها مقداري آب اسپري كنيد.

ظرف آماده شده را به مدت 1 ماه تا 45 روز كنار بگذاريد تا گردوها جوانه بزنند. پس از اين كه گردوها جوانه زدند آن ها را به درون خاك منتقل كنيد و شاهد به بار نشستن گردوها باشيد. اين روش كاشت نهال گردو در گلدان بود كه خيلي از همراهان نهالستان اكين درخواست آموزش آن را داشتند.

بهترين زمان كاشت نهال گردو

فصل پاييز زمان كاشت نهال گردو است. اگر بخواهيم به طور دقيق بهترين زمان كاشت نهال گردو را بيان كنيم، از اواخر فصل پاييز تا اوايل فصل بهار است. در اين زمان شرايط خاك و آب و هوا شرايط خوبي را براي كاشت نهال گردو دارد. با توجه به حساسيت نهال ها به سرما در فصل زمستان اقدام به كاشت نهال گردو نكنيد.

اقدامات مهم بعد از كاشت نهال گردو

حال كه با نحوه كاشت درخت گردو آشنا شديد بايد بدانيد كه بعد از كاشت نهال، اگر اين كارها را انجام ندهيد، نهال‌هاي خود را از دست مي‌دهيد.

?? كار اول: پس از كاشت نهال گردو چند ضربه محكم به زمين بزنيد تا خاك در محل سفت شود يا با جفت پاهايتان چاله نهال را سفت كنيد.

?? كار دوم: بعد از سفت كردن، درخت كاشته شده را حداقل ?? ليتر آب بدهيد. پس از يكي، دو ساعت از كاشت درخت، دوباره آن را آبياري كنيد. واقعا نمي توان ميزاني را براي آبياري همه نهال ها و در همه اقليم ها بيان كرد اما بايد آن را مرتب و با توجه به آب و هواي منطقه و نياز گونه درخت آبياري كنيد.

?? كار سوم: حتما در موقع كاشت نهال هاي اسفندماه، سرزني نهال را فراموش نكنيد. اگر نهال ها را سرزني نكنيد، احتمال خشگيدگي بالاست چون سرزني نهال باعث تحريك ريشه شده و نهال را مجبور به رشد مي كند.

اگر تا بحال سرزني انجام نداده ايد، براي نهال هاي ميوه از پيوند به بالا ?? سانت سرزني بصورت مورب بزنيد و بعد چسب باغباني به محل زخم بزنيد.

آبياري نهال گردو يكي از كارهاي مهم در زمان نگهداري و مراقبت از درخت گردو است. براي آشنايي بيشتر با ميزان ابياري نهال گردو، مقاله آبياري درخت گردو را مطالعه كنيد.

شرايط كاشت درخت گردو | شرايط كاشت نهال گردو

5 نكته مهم در شرايط كاشت درخت گردو وجود دارد كه بدون توجه به آن‌ها كاشت و پرورش نهال گردو ممكن نيست.

  1. ارتفاع از سطح دريا

ارتفاع بالاتر از سطح دريا به معناي سردتر بودن منطقه جغرافيايي است. اگر در اين مناطق قصد كاشت نهال گردو را داريد، بايد ارقام مقاوم را انتخاب كنيد. خريد نهال گردو چندلر براي اين مناطق مناسب است.
اگر در  ارتفاع ???? تا ???? متر قصد كاشت درخت گردو را داريد، نهال گردو فرنور گزينه مناسبي است. گردوي مناسب ارتفاع 2000 متر فرنور است.

  1. ديرگل يا زود گل

نكته مهم ديگر در خريد نهال گردو دقت به ديرگل يا زود گل بودن نهال است. نهال هاي دير گل براي مناطق سرد مناسب‌تر هستند.

  1. زود بازده يا دير بازده

برخي از نهال‌هاي گردو مانند نهال گردو ژنوتيپ اكين نهال در سال اول شروع به محصول دهي مي‌كنند. برخي ديگر مانند نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور، نهال گردو پدرو و… نيز در سال اول و دوم شروع به محصول‌دهي مي‌كنند.
ميزان برداشت گردو آن‌ها در سال حدودا ?? تا ??? كيلوگرم گردوي خشك است.

  1. خاك مناسب
  1. درخت گردو در اكثر خاك‌ها به دليل مقاوم بودن قابليت رشد را دارد. خاك هاي شني و يا لومي، گزينه بسيار مناسبي براي كاشت درمقاومت در برابر آفات و بيماري ها

خاك مناسب براي كاشت نهال گردو

اولين نكته اي كه درمورد بهترين مكان براي كاشت گردو بايد به آن دقت نمود، زمين و خاك آن استزميني كه قرار است در آن نهال گردو كاشته شود بايد داراي خاك حاصلخير و غني باشد.
اگر فضاي زمين باغچه مانند است، بايد دقت كنيد كه زمين عاري از هرگونه گچ، سيمان و بقاياي ساختمان باشد. سپس كاري كه بايد انجام شود، غني كردن زمين و خاك مكان مربوطه است.

براي غني كردن خاك مناسب براي كاشت نهال گردو بايد مقداري خاك زراعي مرغوب از زمين زراعي يا مكاني مشابه تهيه كرد و سپس آن را با كود حيواني پوسيده به همراه ماسه به مقداري كه حداقل يك متر و نيم از ارتفاع باغچه را در بر بگيرد، مخلوط كرد.

خاك مناسب براي كاشت نهال گردو

بايد توجه داشت اگر مقدار ماسه بيشتر از يك متر و نيم باشد، بهتر است. زيرا ريشه درختان، بيشتر از يك مترو نيم در اعماق زمين فرو مي روند كه يكي از نكات بهترين مكان براي كاشت گردو نيز دقت به همين موضوع است.

تفاوت خاك زراعي مرغوب با نامرغوب

خاك زراعي خوب داراي رنگ تيره بوده و از قهوه اي و قرمز به سمت تيره و سياهي نزديك است. حتما دقت كنيد كه خاك تهيه شده مرغوب باشد و از سطح زمين (حداكثر 30 سانتي متر) جمع آوري شود.

تفاوتلازم است بدانيد كه خاك زراعي نامرغوب رنگي كمرنگ و متمايل به زردي و خاكستري دارد و در حالت خشك، چسبنده بوده و از هم جدا نمي شود، اما خاك زراعي مرغوب علاوه بر خصوصيات رنگي تيره كه در بالا ذكر شد، به اين شكل است كه اگر در مشت فشرده شود، ذرات آن بهم مي چسبد و با يك ضربه كوچك نيز از هم جدا شده و پودر مي شود.

عمق چاله براي كاشت نهال گردو

در كاشت نهال درختاني كه ريشه طويل و درازي دارند مثل گلابي و نهال گردو پيوندي، نياز است كه عمق و عرض چاله آن ها بيشتر باشد كه مقدار و حدود آن 0.5 متر و عمق 75 سانتي متر است.

نكته: توجه داشته باشيد اين مقدار براي خاك بدون سنگلاخ مناسب است. در غير اين صورت براي رعايت اصول و شيوه صحيح كاشت نهال گردو، عمق آن را بايد بيشتر و حدود 2 متر افزايش دهيد.

در باغ ها بهتر است كه چاله نهال گردو عميق تر باشد، زيرا نم و رطوبتي كه در فصل بهار در چاله ها بوجود مي آيد، باعث تكثير موجوداتي ريز مي شود كه بسيار براي خاك و نهال مفيد است.

نكات مهم در كاشت نهال گردو

  • محل قرار گيري پيوند بسيار مهم است. بعد از كندن خاك براي كاشت نهال گردو و آماده سازي شرايط مناسب كاشت، محل پيوند بايد حدود 15 سانتي متر از سطح خاك بالاتر باشد تا ريشه ها به طور مرتب در خاك قرار گيرند و درهم تنيده نشوند.
  • معمولاً مقداري خاك به شكل كله قند در انتهاي چاله نهال ريخته شده و ريشه هاي نهال را به طور مرتب روي آن قرار ميدهند. ريشه ها با خاك زهكشي پوشانده شده و مي توانيد ناحيه اطراف نهال ها را در يك كاسه شكل دهيد تا آب به خوبي حل گشته و در نهايت جذب ريشه شود.
  • نهال را عمود بر سطح زمين قرار دهيد و بررسي كنيد كه از دو طرف نيز يكسان و تراز باشد.
  • قبل از آب دادن، معمولاً خاك اطراف گياهچه با يك ضربه پا فشرده گشته و فوراً آب گيري انجام مي شود. از آن پس بايد نهال ها آبياري شوند تا گياه ريشه هاي جديدي توليد كند و بيشترين ميزان رطوبت خاك را داشته باشد.

نكات مهم در كاشت نهال گردو

  • ارتفاع چاله ها بهتر هست ?? سانت و قطر ?? سانت باشد.
  • از ريختن كودهاي حيواني نپوسيده به شدت خودداري كنيد. (براي تقويت رشد بيشتر اندام هاي رويشي از اواخر فروردين ماه كودهاي شيميايي اطلاع خواهيم داد تا استفاده بكنيد)
  • دقت شود محل پيوندها حتما ?-?? سانت بالاتر از سطح خاك باشد.
  • موقع كاشت نهال گردو بايستي به شاخه اصلي (رنگ محافظ تنه) با قلم مويي رنگ آميزي بكنيد. اين رنگ را ميتونيد از محصولات كشاورزي تهيه كنيد.
  • براي زمين‌هايي كه طريقه آبياري درخت گردو بصورت غرقابي است و قطره اي نيست، حتما براي هر نهال تشتك درست بكنيد تا موقع آبياري نهال گردو، آب با تنه نهال برخورد نكند و باعث آفت و پوسيدگي طوقه نشود.
  • آبياري نهال گردو بلافاصله پس از كاشت بايد انجام شود.
  • فواصل استاندارد براي كاشت نهال هاي مجموعه اكين نهال به ترتيب زير است:
    كاشت گردو پيوندي: ?×? متر
    كاشت گردو ژنوتيپ: ?×?
    كاشت انگور: ?×?.?
    كاشت بادام: ?×? يا ?×?
    كاشت گيلاس، آلبالو و زردآلو: ?×? يا ?×?
    كاشت سيب، گلابي و به: ?×?
    كاشت هلو و شليل: ?×?

چالكود درخت گردو

زماني كه درخت در حالت استراحت و خواب زمستانه است (يعني از اواسط پاييز تا اواخر زمستان) چالكود درخت گردو را مي توان انجام داد.
چالكود را بايد در قسمت سايه انداز درخت و با عمق چاله ?? سانت ايجاد كرد كه در ويديو به طور دقيق، محل ايجاد چالكود نشان داده شده است.
مناسب ترين كود براي چالكود (محتويات چالكود) كود پوسيده گاوي و كود گوگرد بنتونيت دار است

نكات بسيار مهم درباره چال كود درختان

در ادامه دو نكته مهم كه سؤال بسياري از باغداران عزيز است را موردبررسي قرار مي‌دهيم.

داخل چال كود چي بريزيم؟

يكي از مهم‌ترين عناصري كه در خاك است مواد آلي است كه در كودهاي دامي و ورمي كمپوست وجود دارد.
بهترين موادي كه مي‌توان داخل چال كود ريخت، ورمي كمپوست است. البته ورمي كمپوست نسبت به كود دامي تا 5 برابر گران‌تر است ولي به همان اندازه كيفيت و مزاياي بيشتري دارد. اما اگر صرفه اقتصادي ندارد مي‌توانيد از كود دامي كاملاً پوسيده استفاده كنيد.

آيا مي‌توان كود را نپوسيده داخل چال كود بريزيم؟

به دو دليل نمي‌توان كود نپوسيده را داخل چال كود ريخت.

اول اينكه كه فعاليت پوسيدن گرمازا است، وقتي كود نپوسيده داخل چال كود بريزيد اين گرما كنار ريشه ممكن است، ريشه را بسوزاند.

دوم اينكه براي پوسيدن نياز به نيتروژن است و نيتروژني كه قرار است ريشه مصرف كند، كود براي پوسيدن خودش استفاده مي‌كند.

 رمز پويايي نهال

براي موفقيت در كاشت نهال گردو ابتدا ريشه آن ها را قبل از كاشت، به مواد چسبنده و ضد عفوني كننده آغشته مي كنند. به اين فرايند پراليناژ گفته مي شود. يك بشكه 100 ليتري تهيه كنيد و درون آن آب بريزيد.

سپس 6 كيلوگرم پهن الك شده و 9 كيلوگرم رس الك شده به همراه 31 گرم سم قارچ كش مثل بنوميل را با آن مخلوط نماييد. قبل از كاشت نهال خود، ريشه ها را به آين ماده آغشته كرده و سپس فرايند كاشت را ادامه دهيد.

مهم ترين فوايد پراليناژ

مهم ترين مزاياي اجراي پراليناژ اين موارد است:

حفاظت فيزيكي از ريشه‌ها

جلوگيري از كاهش رطوبت و خشكيدگي ريشه‌ها در طي عمليات انتقال و كاشت نهال

به وجود آمدن فضايي رابط ميان ريشه و خاك (فضاي ايجاد شده باعث بهبود تبادل مواد غذايي و آب ميان ريشه و خاك مي‌گردد)

جذب رطوبت و حفظ آن توسط ريشه‌هاي جوان

تحريك رشد ريشه كه منجر به حيات و مستقر شدن نهال در خاك مي گردد

جمع بندي؛ كاشت درخت گردو

همان طور كه ميدانيد بهترين آب و هوا و شرايط براي پرورش نهال گردو، آب و هواي سردسيري و زمستاني است.
بعد از اينكه بهترين نهالستان را براي خريد محصول مورد نظر خود انتخاب كرديد، ميتوانيد از مشاورين و مهندسين كشاورزي نهالستان مورد نظر براي كاشت هر چه بهتر محصول خود كمك بگيريد تا بتوانيد در سريع ترين زمان ممكن بهترين محصول و با باردهي بالا را داشته باشيد.

مشاوره رايگان كاشت نهال

نهالستان اكين نهال  در مياندوآب با مجوز رسمي از جهاد كشاورزي خدماتي همچون خريد نهال گردو و فروش نهال هاي شناسنامه دار را با ضمانت بازگشت كالا در اختيار باغداران قرار ميدهد.
علاوه بر فروش نهال هاي انگور، بادام و گردو، از ديگر خدماتي كه در نهالستان اكين نهال انجام مي‌شود، ارائه مشاوره به كشاورزان عزيز براي كاشت نهال و راه اندازي و احداث باغ است.
نهالستان اكين نهال در تمام روزهاي هفته و در تايم كاري به سوالات شما در زمينه كاشت نهال پاسخ خواهند داد، براي كسب اطلاعات بيشتر با ما در ارتباط باشيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ورم لثه بعد از ايمپلنت

۵۳ بازديد

ورم لثه بعد از ايمپلنت

 

قطعا پر كردن جاي خالي دندان ها مي تواند زيبايي چهره فرد را افزايش دهد. با كاشت دندان به روش ايمپلنت مي توانيد عملكرد و و زيبايي يك دندان طبيعي را براي خود به ارمغان بياوريد.

به گزارش خبرگزاري موج، قطعا پر كردن جاي خالي دندان ها مي تواند زيبايي چهره فرد را افزايش دهد. با كاشت دندان به روش ايمپلنت مي توانيد عملكرد و و زيبايي يك دندان طبيعي را براي خود به ارمغان بياوريد. البته اين روش نيز داراي كمي عوارض و ريسك نيز هست كه بهتر است پيش از اقدام به كاشت ايمپلنت دندان با اين موارد آشنا شده باشيد.

عوارضي كه ممكن است پيش بيايد كوتاه مدت و بلند مدت است. مطالعاتي كه انجام شده است نشان داده است 95 درصد از بيماران با موفقيت و بدون هيچ گونه عوارض ايمپلنت دندان را انجام داده اند و لبخندي رضايت آميز مراكز ايمپلنت را ترك كرده اند.

عمر مفيد اين روش حدود 25 تا 30 سال است كه هستند بيماراني كه بيش از اين مدت هم از ايمپلنت دندان استفاده كرده اند و رضايت كافي داشتند. همه اين عوارض و ماندگاري پس از سلامت عمومي بدن بيمار به ميزان مراقبت فرد بستگي دارد.

مهم ترين مزيتي كه اين روش نسبت به روش هاي مشابه خود دارد اين است كه عملكرد آن مي توانند دقيقا مانند دندان طبيعي باشد و همين باعث شده است از بروز برخي مشكلات مانند مشكلاتي در تكلم و جويدن غذا ديگر در اين روش حذف شده باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره برند هاي ايمپلنت دندان و هزينه آن مي توانيد به لينك زير مراجعه فرماييد.

قيمت ايمپلنت دندان در تجريش

علت تورم بعد از كاشت ايمپلنت دندان چيست؟

اينكه بعد از كاشت ايمپلنت دندان حدودا 3 الي 5 روز تورم داشته باشيد طبيعي است. اين تورم ممكن است در اين مدت به همراه كمي درد و احساس ناراحتي باشد كه كاملا طبيعي است. در صورتي اين درد باعث آزار و اذيت شما شد مي توانيد با مشورت و تجويز پزشك از مسكن هايي كه مجاز هستيد استفاده نمائيد.

البته دو دسته از بيماران در اين نوع كاشت احساس درد و ناراحتي بيشتري خواهند داشت: اولي افرادي كه به صورت همزمان دندان هاي خود را كشيده  و بلافاصله كاشت ايمپلنت انجام دهند. دوم آن دسته از بيماراني كه انتهاي ريشه دندان هايشان داراي كمي عفونت باشد.

در اين دو صورت ممكن است باعث ورم لثه بعد از ايمپلنت، علت آبسه لثه بعد از ايمپلنت، سوزش لثه بعد از ايمپلنت و يا خارش لثه بعد از ايمپلنت شوند. اين موارد رايج ترين عوارضي است كه اين دسته از افراد با آن روبرو مي شوند.

اغلب بيماران تصور مي كنند دليل ورم لثه بعد از ايمپلنت تنها به خاطر عفونتي است كه بعد از انجام ايمپلنت به وجود آمده است اما اين تصور كاملا غلط است. زيرا عفونت بعد از انجام جراحي بسيار نادر است و روش هايي وجود دارد كه مي توان با استفاده از آن از بروز عفونت  لثه جلوگيري نمود. اغلب ورم لثه بعد از ايمپلنت دندان به دليل برش و شكافي است كه بر روي لثه بايد براي كاشت ايمپلنت ايجاد شود. زماني كه برش و شكاف لثه انجام مي شود بافتينرم لثه با خونريزي روبرو مي شود و همين باعث ايجاد كمي ورم و كبودي در ناحيه جراحي مي شود.

عوارض و نشانه هاي بيماري لثه بعد از كاشت ايمپلنت دندان چيست؟

از نشانه ها و عوارض كوتاه مدت لثه پس از ايمپلنت دندان مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • ايجاد خونريزي لثه
  • بروز عفونت لثه كه به صورت نادر رخ مي دهد.
  • بروز التهاب لثه
  • بيرون آمدن بيش از حد دندان در اثر تحليل لثه
  • ايجاد فاصله ايجاد شده بين دندان و لثه
  • بروز بوي بد دهان

ايجاد مزه بد دهان

هر يك از علائم بالا را كه مشاهده كرديد بهتر است بلافاصلهبه پزشك معالج خود مراجعه كنيد تا قبل از ايجاد مشكلي اساسي عوارض پيش آمده درمان شود. در صورتي كه اين نشانه ها كوتاه مدت باشد با دارو درمان مي شود. اما اگر بيماري براي شما پيش آمده باشد نياز به درمان اساسي است تا ايمپلنت شما را پس نزند و مشكلي براي شما پيش نيايد.

ورم لثه بعد از ايمپلنت را چگونه كاهش دهيم؟

پيش از آنكه به بررسي اين بخش بپردازيم بهتر است بدانيد با استفاده از كاشت ايمپلنت ديجيتال مي توان اين درد، تورم  و كبودي پس از كاشت را بسيار كاهش داد. اما در صورتي كه ايمپلنت سنتي انجام بدهيد ميزان خونريزي، تورم و تغيير رنگ لثه بعد از ايمپلنت كمي بيشتر است و البته طبيعي است و جاي نگراني وجود ندارد. روش هايي وجود دارد كه مي توان با استفاده از آن ميزان تورم پس از كاشت را كاهش داد.

كاهش درد ايمپلنت

شايد اين براي شما سوال بايد كه براي كاهش درد ايمپلنت چه بايد كرد؟ يكي از رايج ترين راه حل هايي كه مي توان از آن براي كاهش دادن تورم لثه بعد از جراحي كاشت ايمپلنت انجام داد استفاده از كمپرس يخ است. بهتر است حداقل تا سه روز بععد از جراحي كاشت ايمپلنت از قرار دادن كمپرس يخ بر روي ناحيه ايمپلنت شده استفاده كنيد.

 بهتر است غذاهايي كه سفت هستند و ممكن است به ناحيه جراحي فشار زيادي وارد كنند را استفاده نكنيد تا كمي اين تورم كاهش پيدا كند. تا چند روز از مواد غذايي نرم و آب دار استفاده نمائيد. البته ميزان داغ بودن اين مواد غذايي نيز مي تواند تاثير منفي بر ورم لثه شما بگذارد. روش هاي ديگري هم هستند كه با استفاده از آن مي توان التهاب و ورم لثه را كاهش داد. اين راه حل ها عبارتند از:

بهتر است از خمير دندان هايي كه ضد باكتري هستند به صورت روزانه دو مرتبه استفاده نمائيد تا بلكه كمي از تورم و التهاب اين ناحيه كاهش يابد.

با استفاده از قرقره كردن آب نمك و يا استفاده از دهانشويه از تجمع پلاك در ناحيه جراحي و بروز عفونت جلوگيري كنيد.

بهتر است در طول روز حداقل 2 مرتبه از ژل هاي دهاني استفاده نمائيد.

با استفاده از سرنگ هاي مخصوص ژل دهاني را بايد زير ايمپلنت خود تزريق كنيد تا ورم هاي بعد از كاشت كاهش يابد.

راه هاي تشخيص ورم لثه بعد از كاشت ايمپلنت دندان چيست؟

در صورتي كه كاشت ايمپلنت دندان داشته ايد  و دچار ورم لثه شده ايد بايد بدانيد نشانه ها علائم آن تقريبا شبيه به بيماري هاي لثه اي است . در صورتي كه به موارد زير ابتلا شديد بهتر است بلافاصله با پزشك مشورت كرده و اقدامات لازم را انجام دهيد. اين نشانه ها عبارتند از:

در حين مسواك زدن لثه شما دچار خونريزي شود.

دچار خارش لثه بعد از ايمپلنت دندان شده باشيد.

كمي احساس سوزش لثه بعد از ايمپلنت داشته باشيد.

احساس درد در ناحيه اطراف جراحي كاشت ايمپلنت دندان داشته باشيد.

هنگام غذا خوردن ايمپلنت شما كمي دچار لقي و جابه جايي شود.

احساس مزه بد در دهان خود داشته باشيد.

دچار سفيد شدن لثه بعد از ايمپلنت و يا تغيير رنگ لثه  بعد از ايمپلنت دندان شويد.