دانلود رمان آقاي فرشته به قلم نساء

۵۰ بازديد

دانلود رمان آقاي فرشته به قلم نساء

در اين مطلب رمان آقاي فرشته را آماده كرديم.براي دانلود رمان آقاي فرشته به قلم نساء در ادامه پست همراه ما باشيد.

دانلود رمان آقاي فرشته

خلاصه رمان قتل يك رويا :

چكاوك دختري روستايي كه به اجبار پدرش مجبوره صيغه ي يك پيرمرد ۷۰ ساله بشه و درصورتي كه بچش پسر باشه پايبند اون زندگي بشه و به عقد اون پيرمرد در بياد ولي تو لحظه ي اخر شخصي وارد زندگيش ميشه و دنياشو زير و رو ميكنه... صدرا خواننده و شكارچي معروفي كه تازه همسرشو از دست داده و براي فرار از ازدواج با خواهر زنش ستاره، چكاوك رو به عقد خودش درمياره و.......

بخشي از رمان آقاي فرشته به قلم نساء

صداي زوزه ي گرگ ها واضح تر از هر وقتي به گوشش مي رسيد.

 انقدر بلند و نزديك  كه هر لحظه منتظر بود تا يكي از انها از گوشه كناري به او حمله ور شود و تنش را تكه پاره كند.

تمام بدنش از ترس و سرما يخ بسته بود .
لباس هاي نازكش كفاف سرماي شب را نمي دادند و چقدر در اين مدت كوتاه خودش را سرزنش كرده بود  كه چرا لباس گرمي را با خود نياورده تا حداقل يكي از مشكلاتش كم شود.

انقدر با عجله مي دويد كه ناگهان با شدت به سمت زمين كشيده شد و صداي اخ پر دردش بلند شد . با حرص سنگي كه مانع ادامه راهش شده بود را به طرفي ديگر پرتاب كرد.

 تن دردناكش را از زمين بلند كرد و مشغول  تكان دادن لباسهايش شد.

  خاكي بودن لباس ها در اين موقعيت كمترين اهميت را داشت، اما حشراتي كه امكان داشت به تنش چسبيده باشند او را وادار به اين كار مي كرد.

دوباره به راه افتاد.اينبار با قدم هايي اهسته تر....
به اندازه كافي از خانه دور شده بود.

هرچه جلوتر مي رفت چيزي جز سياهي و صدا هاي عجيب و غريب نصيبش
نمي شد .

چشم هايش تا اخر باز كرده بود تا شايد ديدش كمي بهتر شود .ولي در اين ظلمات شب بي فايده بود .

باصدا افتادن شاخه نسبتا بزرگي در چند قدميش جيغي سراسر وحشت كشيد و بغضي كه از شروع راه در گلويش چنبره زده بود با صداي بلندي تركيد.

بقچه   كوچكش را محكم به سينه فشرد ،طوري ان را به اغوش كشيده بود كه انگار منتظر همدردي و دلداري دادن از طرف اوست...

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/buntak
https://answers.microsoft.com/en-us/profile/53ca3c9b-caf2-43b3-8979-fd6cae152209
https://www.behance.net/rfgedrhedg
https://comicvine.gamespot.com/profile/buntak_com/about-me/
https://active.popsugar.com/@buntak/profile

ماكان آريا پارسا از دغدغه هاي كارآفرينان ايراني مي گويد

۶۳ بازديد

ماكان آريا پارسا از دغدغه هاي كارآفرينان ايراني مي گويد

 

كارآفريني در ايران در سال هاي اخير گاه مورد بي توجهي و بي توجهي مسئولان قرار گرفته است و در همين راستا بسياري از كارآفرينان از اين موضوع گلايه داشته اند.

https://telegra.ph/?????-????-?????-04-05-5

 

https://iheartplacer.com/members/lanknight66/activity/35823/

 

https://notes.io/Ezgb

 

https://controlc.com/a50f7543

 

 

كارآفريني در ايران در سال هاي اخير گاه مورد بي توجهي و بي توجهي مسئولان قرار گرفته است و در همين راستا بسياري از كارآفرينان از اين موضوع گلايه داشته اند. دكتر ماكان آريا پارسا يكي از كارآفرينان ايراني است كه اخيرا در مصاحبه اي به اين موضوع واكنش نشان داده است.

 

ترس هاي كارآفريني در ايران اثر ماكان آريا پارسا

https://controlc.com/455872cb

 

http://b3.zcubes.com/v.aspx?mid=7949369

 

https://uchatoo.com/post/283444_https-nashrpn-com-d9-85-d8-a7-da-a9-d8-a7-d9-86-d8-a2-d8-b1-db-8c-d8-a7-d9-be-d8.html

 

https://notes.io/Ezkz

 

https://pastelink.net/jvq282k6

 

ماكان آريا پارسا در پاسخ به اين سوال كه مشكلات و دغدغه هاي كارآفرينان ايراني چيست، خاطرنشان كرد: يكي از مهم ترين دغدغه هاي كشورمان در خصوص كارآفريني، بحث تحريم هاي داخلي است. وي گفت: ما دو نوع تحريم داريم كه يكي تحريم هاي خارجي و تحريم هاي داخلي است كه تحريم هاي خارجي شامل تحريم هاي سختي است كه كشورهاي خارجي بر ما تحميل مي كنند. اما مشكل اصلي در حوزه كارآفريني در ايران تحريم هاي داخلي است.

 

يعني عدم همكاري ارگان ها و نهادهاي داخلي با تاجر ايراني براي انجام عمليات. مثلاً اگر كارآفرين نياز به تسهيلات يا وام بانكي داشته باشد، انواع مشكلات و موانع بر سر راه كارآفرين قرار مي گيرد كه به تدريج كارآفرين را دلسرد مي كند و انگيزه لازم براي كار را از او سلب مي كند. از طرفي ممكن است برخي با دعوا و روابط به راحتي بر همان موانع غلبه كنند و به راحتي موفق به گرفتن وام شوند. بنابراين موضوع اصلي هميشه جريمه هاي داخلي براي كارآفرين است. نكته دوم در بحث مشكلات پيش روي كارآفرينان ايراني اين است كه گاهي كارآفريني با ايجاد اشتغال اشتباه گرفته مي شود و از اين نظر موضوع به هم ريخته مي شود.

 

دكتر ماكان آريا پارسا در تشريح تفاوت كارآفريني و ايجاد اشتغال گفت: ايجاد فرصت شغلي در جامعه وظيفه يك كارآفرين نيست و اين نيست كه نيروي كار را اداره كند. حتي ممكن است يك كارآفرين مخالف استخدام باشد. وي در يك مثال توضيح داد كه پس از راه اندازي استارتاپ اسنپ، بسياري از آژانس هاي تاكسي تلفني ورشكست شدند، زيرا اين استارتاپ شرايط استثنايي را هم براي رانندگان و هم براي مسافران فراهم كرد و از سوي ديگر با وجود تعطيلي بسياري از آژانس هاي تاكسي تلفني، شغل هاي زيادي ايجاد كرد. . براي مردم.

https://notes.io/Ezxb

 

https://pastelink.net/ef0y7hdw

 

https://controlc.com/1a1b3c42

 

http://***ynt.com/411estatest/members/stoneheron95/activity/26432/

 

http://b3.zcubes.com/v.aspx?mid=7949452

 

http://cqms.skku.edu/b/lecture/1231909

 

يكي از بزرگترين و چالش برانگيزترين مشكلاتي كه بسياري از كارآفرينان ايراني با آن مواجه هستند، بحث تامين مالي است. زيرا كارآفرين براي اجرا و اجراي ايده هاي خود به منابع مالي نياز دارد. در ايران بانك ها تنها منبعي هستند كه بيشتر مردم به آن مراجعه مي كنند. اما بانك ها نه تنها در ايران بلكه در ساير نقاط جهان نيز بدترين سرمايه گذاران هستند. بنابراين وجود صندوق هاي سرمايه گذاري براي كمك به بسياري از كارآفرينان بسيار ضروري و حياتي است. كمبود بودجه در اكوسيستم كارآفريني ايران مانع از اجراي بسياري از ايده ها مي شود و همه دستگاه ها و نهادهاي اجرايي كشور بايد براي خروج از اين بن بست چاره انديشي كنند.

 

نكته بعدي در خصوص چالش هاي كارآفرينان ايراني عدم علاقه به مقوله پارك هاي علم و فناوري و انكوباتورها است. به عنوان مثال در ايران فردي كه وارد پارك هاي علم و فناوري مي شود توسط افرادي تربيت مي شود كه معمولاً استاد دانشگاه هستند و تجربه جدي در زمينه كارآفريني ندارند. افرادي كه تنها از طريق آموزش هاي نظري در اين زمينه موفق مي شوند و هيچ دستاورد عملي در زمينه كارآفريني ندارند و نياز به تجربه عملي زيادي دارند چگونه مي توانند به ديگران آموزش دهند؟ بنابراين بهتر است كارآفرينان با تجربه مسئوليت آموزش كارآفرينان را بر عهده بگيرند.

 

ماكان آريا پارسا در ادامه اين گفتگو ضمن برشمردن برخي مشكلات ديگر كارآفرينان ايراني گفت: متاسفانه در جامعه ما به شدت احساس غيبت دانشگاه نسل پنجم يا دانشگاه كارآفرين داريم. دانشگاه هاي ما كاري جز ارائه مدرك به دانشجويان نمي كنند و نمي توانند دانشجويان را به سمت بازار كار هدايت كنند.

 

نائب رئيس هيئت مديره انجمن صنفي كارفرمايان غيردولتي خارجي استان اصفهان با بيان اينكه طرح آمايش سرزمين در كشور ما اتفاق نمي افتد، گفت: در حال حاضر طرح آمايش سرزمين در كشور ما اتفاق نمي افتد. يعني در حال حاضر رشته هايي را آموزش مي دهيم كه در جامعه به آن نيازي نداريم و رشته هايي را كه واقعاً نياز داريم آموزش نمي دهيم. موضوع آمايش سرزمين موضوعي است كه در دانشگاه نسل پنجم يعني دانشگاه كارآفريني بايد جدي گرفته شود.

http://***ynt.com/411estatest/members/domainattack4/activity/26388/

 

http://b3.zcubes.com/v.aspx?mid=7949405

 

http://cqms.skku.edu/b/lecture/1231822

 

https://app.web-coms.com/members/proseoyster1/activity/857263/

 

https://pastelink.net/rg9gdfdf

 

https://telegra.ph/?????-????-?????-04-05-10

 

Place Arya Parsa در آخرين مطلبي كه به دغدغه هاي كارآفريني اشاره كرد گفت: ما در كشورمان به اصطلاح الگو نداريم. اين بدان معناست كه ما نمي دانيم يا نمي دانيم اگر قرار است كارآفرين باشيم از كجا شروع كنيم. بهتر است تجار و رهبران در اين زمينه احساس مسئوليت كنند، آموزش دهند، سفرهاي علمي به كشورهاي ديگر برپا كنند. سنت كشورهاي پيشرو در اين زمينه. به عنوان مثال صنعت فولاد زماني چنين سفرهاي علمي به كشورهاي اروپايي مانند ايتاليا و آلمان داشت و مهندسان ايراني از برخي فناوري ها تقليد كردند كه باعث درخشش زيادي در صنعت فولاد كشور شد. اما در حال حاضر نبود اين مزيت ها باعث كندي

 

http://b3.zcubes.com/v.aspx?mid=7949440

 

https://notes.io/Ezxs

 

https://iheartplacer.com/members/handleamount0/activity/35852/

 

https://controlc.com/1bac929a

 

http://***ynt.com/411estatest/members/linelarch5/activity/26425/

 

 

توسعه و كارآفريني كشور شده است. بحث الگوسازي در حوزه كارآفريني جدي گرفته نمي شود. جايگاه آريا پارسا مي گويد بهترين نوع كارآفريني كه كشورهاي بزرگ دنيا مانند چين به دنبال آن هستند، كارآفريني مترقي نيست، بلكه دنبال كارآفريني است. چون كارآفريني پيشرفته است

اصول نگهداري از بونساي در منزل

۵۶ بازديد

اصول نگهداري از بونساي در منزل

بونساي گياه حساسي است و به مراقبت و توجه بسياري نياز دارد. اگر به نگهداري از بونساي در منزل علاقه‌مند هستيد، در اين مطلب اصول اينكار را مي‌آموزيد.

بونساي يك اثر هنري زنده

استفاده از بونساي در طراحي فضاي سبز داخلي به فضا روح و اصالت مي‌دهد. اينكه بونساي از كجا آمده و چگونه پايش به خانه‌هاي ما باز شده را بايد در قرن 14 ميلادي و در ژاپن جستجو كرد. بونساي در لغت به معناي "كاشته شده در ظرف" است. در گذشته به دليل وقت‌گير و زمان‌بر بودن پرورش بونساي تنها قشر مرفه جامعه به آن دسترسي داشتند. اما امروز خوشبختانه همه مي‌توانند اين هنر درختكاري را ياد بگيرند. امروز حتي خريد بونساي هم كار بسيار راحتي است. كافي است يك فروشگاه آنلاين گل و گياه پيدا كنيد و يا به نزديك‌ترين باغ گل سري بزنيد. در آن صورت مي‌توانيد بونساي موردعلاقه خود را خريداري كنيد.

مهم‌تر از داشتن يك بونساي، خوب نگه‌داشتن آن است. پيش‌آمده كه يك بونساي بسيار سرحال و شاداب را به دست مشتري داديم. اما در كمتر از يك هفته گياه دچار ريزش برگ شديد و يا زردي برگ شده. به دليل حساسيت بالاي بونساي، پيش از خريد بايد انواع بونساي را به‌خوبي بشناسيد. بعد باتوجه به شرايط محل نگه‍داري از بونساي بهترين گزينه را انتخاب كنيد. براي نگهداري از بونساي بايد وقت كافي اختصاص دهيد تا يك درختچه مينياتوري هميشه سرزنده داشته باشيد. در ادامه درباره اصول نگهداري از بونساي بيشتر صحبت خواهيم كرد.

 

 

m5_qnea.jpg

روش صحيح آبياري براي نگهداري از بونساي

يكي از نكات مهم در نگهداري از بونساي شيوه صحيح آبياري آن است. براي داشتن درختچه بونساي شاداب، اجازه ندهيد گياهتان تشنگي بكشد. ميزان دقيق آبياري بونساي وابسته به نوع آن، جنس خاك، شرايط محيط و ... است. بهترين يادآور براي اينكه بدانيد زمان آبياري بونساي رسيده يا نه بررسي خشكي خاك گلدان آن است. با يك چوب خاك رويي را كنار بزنيد. اگر اثري از رطوبت نبود يعني بونساي شما كم‌كم تشنه شده و به آبياري نياز دارد.

براي برخي سؤال است كه در چه ساعتي از روز بهتر است به بونساي خود آب دهند؟ زياد درگير چنين مسائلي نشويد چون براي درختچه بونساي شما تفاوت چنداني ندارد. همين‌كه تعادل دمايي آب را رعايت كنيد و به‌موقع آبياري را انجام دهيد كفايت مي‌كند. براي آبياري بونساي به يكي از دو روش زير عمل كنيد:

  • روش اول: آبي را كه از قبل كنار گذاشتيد را كم‌كم در گلدان بونساي بريزيد و مواظب باشد خاك را جابه‌جا نكند. آن‌قدر اين كار را انجام دهيد تا آب همه گلدان را فرابگيرد و آب اضافي از انتهاي گلدان خارج شود.
  • روش دوم: گلدان بونساي را كه زمان آبياري آن فرارسيده برداشته و در يك ظرف آب قرار دهيد. اندازه ظرف به‌گونه‌اي باشد كه آب تا لبه گلدان برسد اما با سطح خاك تماس پيدا نكند. با اينكار گلدان از سوراخ‌هاي زيري شروع به جذب آب مي‌كند. اگر حباب‌هاي ريزي روي سطح آب مي‌بينيد يعني همه‌چيز درست پيش مي‌رود. تا زماني كه حباب‌ها محو شوند گلدان را در ظرف آب نگه‌داريد.

نور مناسب براي نگهداري از بونساي

نياز نوري در انواع بونساي باهم تفاوت دارد. پيش از خريد بونساي توجه كنيد كه گونه موردنظر شما چه اندازه نور احتياج دارد. بعضي انواع بونساي مخصوص فضاي باز هستند و با نور كامل آفتاب خو گرفته‌اند مانند:

  • بونساي كاج
  • بونساي سرو خزنده (جوني پروس)

گونه‌هاي ديگري از بونساي را مي‌توان يافت كه هواي آزاد دوست دارند اما با نور مستقيم ميانه‌اي ندارند. اين گونه‌هاي بونساي را مي‌توانيد در فضاي باز اما در سايه يا در معرض نور غيرمستقيم آفتاب قرار دهيد. معمولاً گوشه تراس يا بالكن هم فضاي خوبي براي نگهداري از بونساي نيمه سايه دوست است. خصوصاً اگر قصد ايجاد يك تراس سبز پر از گل و گياه داريد، استفاده از بونساي را فراموش نكنيد. در درختچه‌هاي زير، قرار گرفتن در هواي آزاد با نور غيرمستقيم رشد گياه و ضخامت شاخه را تقويت مي‌كند.

  • بونساي افرا ژاپني
  • بونساي آزاليا

در پرورش و نگهداري از بونساي، تأثير نور را دست‌كم نگيريد. نور كمتر از نياز گياه، باعث مي‌شود گياه خود را به سمت بالا بكشد. ساقه‌هاي نازك و شكننده و رنگ بي‌روح برگ‌ها از عواقب كم نوري گياه بونساي خواهد بود. همچنين توصيه مي‌شود، هرچند وقت يك‌بار گلدان بونساي را بچرخانيد تا همه بخش‌هاي گياه به‌طور موازي رشد كنند.

رطوبت مناسب براي نگهداري از بونساي

همان‌طور كه اشاره كرديم انواع بونساي با عادات و اصول نگهداري متفاوت وجود دارند. اما مي‌توان گفت كه شرايط ايدئال براي تعداد زيادي از انواع بونساي، آب‌وهواي گرم و مرطوب است. حفظ رطوبت محيط براي گونه‌هاي رطوبت دوست حياتي است. اگر نمي‌خواهيد گياه بونساي شما يك‌شبه دچار خشكي و مرگ شود، اين موضوع را دست‌كم نگيريد. براي حفظ رطوبت بونساي مي‌توانيد از جزيره استفاده كنيد.

ايجاد جزيره مصنوعي يك روش عالي براي تأمين رطوبت گياه بونساي است. اگر در منطقه آب‌وهوايي خشكي زندگي مي‌كنيد و علاقه به خريد بونساي داريد براي بونساي خود جزيره بسازيد. ايجاد جزيره به شما امكان نگه‌داري از انواع بونساي در منزل را مي‌دهد. براي ساخت جزيره، يك سيني گود برداشته و با ريگ و سنگ كوچك كف آن را بپوشانيد. سيني را با آب پر كنيد و گلدان بونساي را روي آن مستقر كنيد. بخار شدن تدريجي آب باعث ايجاد محيطي مرطوب در اطراف گلدان بونساي شما مي‌شود. فراموش نكنيد قبل از خريد بونساي درباره نياز رطوبتي آن تحقيق كنيد. ايجاد جزيره خصوصاً در فصل زمستان كه رطوبت هوا كاهش ميابد بسيار كارگشا خواهد بود.

خاك مناسب در نگهداري از بونساي

گفتيم كه بونساي گياه بسيار حساسي است و كوچك‌ترين اهمال‌كاري در نگهداري از بونساي باعث از دست دادن آن مي‌شود. اگر به افزايش طول عمر گياه بونساي خود علاقه داريد در اولين قدم بستر رشد مناسبي براي آن تهيه كنيد. انتخاب خاك مخصوص بونساي بايد بر اساس گونه و خانواده آن انجام شود. مي‌توان ادعا كرد هر دسته از انواع بونساي به خاك و كود متفاوتي نياز دارد. پس هنگام خريد بونساي از فروشنده مشورت بگيريد. خاك مخصوص بونساي بايد شرايط زير را داشته باشد:

  1. بتواند ميزان آب موردنياز بونساي را در خود حفظ كند
  2. زهكشي مناسبي داشته باشد و آب اضافي را به‌سرعت دفع كند
  3. امكان تغذيه گياه با مواد معدني موردنياز را داشته باشد
  4. اكسيژن‌رساني به گياه را به‌خوبي انجام دهد

كود مناسب در نگهداري از بونساي

اينكه آيا گلدان بونساي شما به كود نياز دارد يا خير سؤال صحيحي نيست. اگر مواد معدني موردنياز بونساي به‌موقع تأمين شود، گياه به‌اندازه كافي شادابي خواهد داشت. اما معمولاً مدتي پس از خريد گلدان بونساي به دليل آبياري مكرر مواد معدني خاك از دست مي‌رود. ازآنجاكه خاك گلدان بونساي بسيار سبك است، مواد معدني موردنياز گياه سخت به ريشه مي‌رسند. در اين شرايط گياه دچار فقر غذايي مي‌شود كه با كود دهي يا تعويض خاك مي‌توان آن را جبران كرد.

در كود دهي بونساي به فصل رشد گياه توجه داشته باشيد. معمولاً در انواع بونساي فصول رشد متفاوت است. در غالب موارد بهار تا پاييز زمان مناسبي براي دادن كود بونساي محسوب مي‌شود.

 

 

روش صحيح هرس كردن در نگهداري از بونساي

يكي از مهم‌ترين اصول نگهداري از بونساي شيوه هرس كردن برگ‌ها و شاخه‌هاي آن است. اگر خود به پرورش بونساي مشغوليد اهميت اين موضوع را به‌خوبي درك مي‌كنيد. اگر هم خريد بونساي انجام داده‌ايد يا قصد خريد آن را داريد، به دنيست اصول هرس درختچه بونساي را ياد بگيريد. بعد از مدتي از خريد بونساي به دليل رشد گياه ممكن است ظاهر آن دچار به‌هم‌ريختگي شود. اگر ندانيد چگونه هرس گياه را انجام دهيد به دردسر بزرگي مي‌افتيد.

هرس كردن خصوصاً در درختچه بونساي فرآيند بسيار لذت‌بخش و آرامش بخشي دارد. ما عمل هرس بونساي را براي حفظ زيبايي درختچه در زمان رشد انجام مي‌دهيم. حتماً شنيده‌ايد كه هرس برگ درختان باعث تشويق آن‌ها به رشد بيشتر مي‌شود. اين درباره بونساي نيز كاملاً صحيح است.

اين‌كه به يك گياه شكل دهيد يا شكلي كه در قلب يك درختچه بونساي نهفته را بيرون بكشيد، هم نوعي از هنر است و هم يك روش تخليه روحي براي شما. براي اجراي ايده سبز خود شكي به دلتان راه ندهيد. براي هرس بونساي از قيچي مخصوص باغباني كمك بگيريد. جدا كردن شاخه‌هاي مرده و شاخه‌هايي كه رشد بد يا خارج از طرح موردنظرتان دارند را در اولويت قرار دهيد. با كمك سليقه و توجه به شكل ظاهري گلدان بونساي خود، عمل هرس را انجام دهيد. درنهايت سعي كنيد از وقت گذراندن با درختچه بونساي خود حسابي لذت ببريد.

منبع: سايت خبر آزاد

هارد مخصوص دوربين مداربسته

۵۵ بازديد

هارد مخصوص دوربين مداربسته

تنها توليد كننده هارد درايو از ?? سال پيش تا كنون  Seagate بوده است كه درايو هايي مخصوص ذخيره سازي حفاظتي توليد مي كند .

هم اكنون نسل جديد اين هارد ها SkyHawk مي باشد كه مي توان گفت بهترين عملكرد را در زمينه ذخـيره سازي امن اطلاعات شما را براي مدت زمان طولاني فراهم مي كند .

 

مزاياي كليدي

 تكنولوژي Image Perfect

? اين تكنولوژي مي تواند به راحتي امكان ضبط تصاوير را بصورت ?? ساعته با كيفيتي بالا و متفاوت براي شما فراهم كند .

? همچنين هارد به صورت هوشمند از ??% توان خود براي ضبط تصاوير و ??% توان خود را براي پخش تصاوير استفاده ميكند .

ميزان بار كاري ??? ترابايت در سال

? يكي ديگر از ويژگي هاي خاص و منحصر به فرد SkyHawk مي باشد كه اين ويژگي باعث مي شود توان بار كاري هارد درايو ، ? برابر هارد درايو هاي معمولي باشد همچنين عملكرد قابل اطميناني را ارائه دهد .

 

 

موارد استفاده :

ضبط ويديوهاي تحت شبكه (NVR)

ضبط تصاوير دوربين مداربسته (DVR)

ضبط تصاوير دوربين مداربسته (SDVR)

ضبط تصاوير سيستم هاي نظارتي هيبريدي

سنسور هاي ارتعاش چرخشي (RV)

? اين قابليت كمك مي كند تا در سيستم هاي چند درايوي و Raid ودرايو ها داراي عملكردي مناسب و پايدار باشند .

همينطور مي توان گفت كه ضبط تصاوير تحت شبكه NVR و افزايش فضاي ذخيره سازي بدون ايجاد هيچ مشكل و اختلالي انجام ميگيرد .

 

حتما بخوانيد: دوربين هاي مخصوص لباس پليس

? ظرفيت و قابليت ذخيره سازي بالا

اين دستگاه داراي ويژگي ظرفيت ?? ترابايت با قابليت ذخيره سازي ????? ساعت ويديوي HD است كه باعث مي شود هارد درايو ، دوربين هاي بيشتري را پشتيباني كند .

 

? كاهش مصرف انرژي

اين قابليت باعث كم تر شدن مصرف انرژي و انتشار گرما كه باعث بهبود عملكرد هارد است، مي شود .

 

? مقاومت در مقابل عوامل محيطي

يكي ديگر از قابليت هاي اين هارد ها مقاومت در برابر دماي بالا، رطوبت و … مي باشد كه سبب مي شود طول عمر هارد ها افزايش پيدا كند .

 

? گارانتي

داراي يك ميليون ساعت MTBF ، با گارانتي سه ساله مي باشد ، بنابراين اين تضمين به شما داده خواهد شد كه نشان دهنده سلامت هارد تا بيش از يك ميليون ساعت مي باشد .

 

پشتيباني

پشتيباني از ATA

? قابليت ضبط كردن تصاوير بدون وقفه از ?? دوربين با كيفيت HD را دارد .

  1. بهترين دوربين مداربسته
  2. دوربين مداربسته چيست؟
  3. تجهيزات دوربين مداربسته
  4. انواع دوربين مدار بسته

چيپ تصوير Progressive CMOS / فشرده سازي تصاوير در دوربين مداربسته

۵۳ بازديد

چيپ تصوير Progressive CMOS  / فشرده سازي تصاوير در دوربين مداربسته

اگر به واكاوي اجزاي دروني يك دوربين مداربسته بپردازيم به سخت افزارهايي برمي خوريم كه يكي از آنها قطعه اي كوچك با فتوديود هاي بازتابنده اي است كه به آن لنز دوربين گفته مي شود. بخش اصلي يك لنز شامل حسگر يا چيپ تصوير آن مي باشد. بسته به ويژگي نوع دوربين مداربسته اي كه قصد خريد آن را داريد، متوجه خواهيد شد كه از يكي از دو نوع چيپ  تصوير درون آن استفاده شده است:

  • چيپ تصوير CCD يا (charged-coupled device)
  • چيپ تصوير CMOS يا (complimentary metal-oxide semiconductor)

اين دو سنسور در واقع شامل همان فتوديود هايي هستند كه در پنل هاي خورشيدي نيز مورد استفاده قرار مي گيرند و اساسا تمام آنها وظايف يكساني دارند. آنها نور را به الكترون تبديل و در نهايت به تصاويري قابل نمايش تبديل مي كنند. تكنولوژي موجود در سنسور هاي CMOS در سال هاي اخير پيشرفت هاي زيادي داشته است و بسياري از نقايص آن نيز برطرف شده اند.

پس از پيشرفت هاي تكنولوژيكي صورت گرفته اخير كيفيت تصاوير گرفته شده با سنسور CMOS به حدي بالا رفته كه قادر به تمايز آن از تصاوير گرفته شده توسط رقيب خود يعني سنسور CCD نيستيد. و حتي مي توان گفت مزاياي داشتن يك دوربين با سنسور CMOS از سنسور CCD بيشتر است.

معرفي سنسور CMOS Progressive

سنسورهاي CCD و CMOS كه در داخل دوربين هاي مدار بسته يافت مي شوند با تكنولوژي پيشرفته  اي ساخته شده اند كه قابليت هاي اساسي آنها را بهبود مي بخشد. فيلتر هاي Interlaced و Progressive از جمله اين پيشرفت ها محسوب مي شوند. آنها تصاوير را درون فريم ها پردازش نموده و نقايص موجود در تصاوير را از بين مي برند.

استفاده از فيلتر Progressive در هر دو سنسور CCD و CMOS رايج است، اما عمدتا در دوربين هاي امنيتي CMOS وجود دارد. فيلتر Progressive اين امكان را فرآهم مي كند تا دوربين بتواند اطلاعات را از هر كدام از پيكسل ها به طور جداگانه دريافت كند و پس از اسكن نمودن آنها تصويري كامل از سوژه به دست دهد. به بيان ديگر تصاوير دريافتي به طور جداگانه به فيلدها و اجزاي مختلف تجزيه نمي شوند و خطوط توليد شده در هر تصوير با كيفيت مناسبي سريعا در نمايشگر قابل مشاهده است. مهمترين مزيت اين روش در كاربرد هاي تشخيص حركت يا (Motion Detection) است.

اين امر در دوربين هاي مدار بسته از اهميت زيادي برخوردار است، زيرا اين فيلتر ها به دستگاه هاي ضبط  DVR يا NVR اجازه مي دهد تا فيلم ها را با كيفيت بيشتري ضبط كنند. به خصوص در مواقعي كه تصاوير از پيچيدگي ها و جزئيات بيشتري برخوردار اند.

معرفي سنسور Interlaced

فيلتر هاي Interlaced منحصرا در سنسورهاي CCD وجود دارند. براي تشكيل تصاوير توسط اين نوع از سنسور ها، خطوطي به صورت زوج و فرد توليد مي شوند. زماني كه اطلاعات حاصل از اين خطوط با يكديگر ادغام مي شوند تصوير كامل تشكيل مي گردد.

 

هايك ويژن   دوربين مدار بسته تياندي 

فشرده سازي تصاوير در دوربين مداربسته

اصطلاح Video Compression يا فشرده سازي تصاوير در دوربين مداربسته دسته اي از اقدامات نرم افزاري براي كاهش حجم تصاوير ضبط شده و در عين حال حفظ كيفيت آنهاست. روش هاي گوناگوني براي فشرده سازي در سيستم هاي مداربسته وجود دارند. فشرده سازي در ضبط تصاوير و فيلم دوربين مداربسته در ميزان هزينه هاي ذخيره سازي نقش مهمي دارد. حجم داده هاي تصويري به خودي خود بالاست و زماني كه كيفيت تصوير بالا باشد اين حجم بيشتر است. چگونه مي توان هم تصاوير بيشتري ذخيره نمود و هم كيفيت را از دست نداد. فرمت هاي مختلف فشرده سازي براي اين منظور معرفي شدند و هر بار نسخه جديدتري با عملكرد بهتر به آنها اضافه شد. به عنوان مثال فرمت هاي فشرده سازي JPEG ،Wavelet، JPEG 2000،MPEG-2 ،MPEG-4 ، H.264 و MPEG-7 كه توسعه آنها موجب بهبود نتايج شد.

 

فشرده سازي فيلم چطور صورت مي گيرد؟

پيش از بررسي روش هاي فشرده سازي فيلم بايد كمي با روش هاي ساده فشرده سازي تصوير يا عكس آشنا شويم. براي فشرده سازي يك عكس روشهاي بسيار متفاوتي وجود دارد كه هر يك فرمولاسيون نرم افزاري خود را دارند اما دو روش بسيار رايج JPEG و PNG هستند. بايد بدانيد در شكل خام (BMP)، يك عكس به صورت پيكسل هاي يك به يك ضبط مي شود، يعني اطلاعات هر پيكسل به صورت جداگانه ثبت مي شود كه شامل ميزان روشنايي، رنگ و محل پيكسل است. از كنار هم گذاشتن اين اطلاعات يك عكس كامل ساخته مي شود. اين روش طبيعتا ظرفيت بسيار بالايي را اشغال مي كند.

در روش JPEG، نرم افزار با پيدا كردن پيكسل هاي نزديك به هم و ضبط شباهت آنها از نظر رنگي به جاي ثبت پيكسل به پيكسل تصوير، تصوير را به صورت مجموعه اي از شكل هاي رنگي ثبت مي كند (البته اين فقط اصل عملكرد JPEG است، جزئيات نرم افزاري فشرده سازي بسيار گسترده است). در روش PNG عكس به صورت يك فرمول از شكل هايي با رنگ هاي مختلف در مي آيد.

مثلا اگر دايره اي در مركز تصوير است اين دايره به صورت فرمول يك دايره ثبت مي شود. روش JPEG معمولا در فشرده كردن عكس هاي واقعي بالاترين بهره وري را دارد در حالي كه روش PNG براي فشرده سازي طراحي هاي كامپيوتري و ICON ها بهينه است. تقريبا تمام روشهاي فشرده سازي فيلم ها بر پايه JPEG ساخته شده اند. چراكه بيشتر فيلم ها از تصاوير واقعي تشكيل شده اند و اين روش بهينه تر خواهد بود. البته در فشرده سازي فيلم پا را يك قدم فراتر از روش JPEG مي گذارند.

در روش‌هاي رايج فشرده سازي فيلم مانند MPEG گذشته از بررسي پيكسل هاي كنار هم در تصوير، پيكسل هاي مشابه در بين فريم ها هم شناسايي مي شود و به يك مجموعه ثبت مي شوند. در واقع در اين روش، اگر تصوير در بين فريم ها تغييرات زيادي نداشته باشد به مراتب فشرده تر مي شود. اين باعث مي شود قسمت هايي از تصوير كه فاقد اتفاقات مهم و حركت هستند ظرفيت زيادي اشغال نكنند. البته موارد گفته شده تنها پايه هاي فشرده سازي ديجيتال هستند، روشهاي امروزي براي تشخيص شباهت ها در تصاوير و بين فريم ها از مكانيزم هاي بسيار پيچيده اي استفاده مي كنند تا بتوانند نهايت فشرده سازي را در يك فيلم بدون كاهش كيفيت انجام دهند.

 

 

 

 

فشرده سازي تصاوير در دوربين مداربسته به چه صورت انجام مي گيرد؟

دوربين هاي آنالوگ فاقد پردازشگر هستند، پس نمي توانند تصوير را فشرده كنند. اين دوربين هاي تصاوير را به صورت غير فشرده براي دستگاه DVR مي فرستند و فشرده سازي در اين دستگاه انجام مي شود. در دوربين هاي تحت شبكه فشرده سازي تصاوير در داخل دوربين انجام مي شود.

نسل اول از دوربين هاي مداربسته از روش هاي بسيار ساده مانند JPEG يا MPEG استفاده مي كردند. اما امروزه تقريبا تمام دوربين هاي مداربسته حداقل از روش H.264 استفاده مي كنند. در چند سال اخير يك روش بسيار پيشرفته به نام H.265 يا HEVC هايك ويژن براي فشرده سازي مورد استفاده قرار مي گيرد كه تا 4 برابر موثرتر از H.264 است.

 

 

 

 

دوربين هاي مداربسته هايك ويژن از چه روشي براي فشرده سازي استفاده مي كنند؟

دوربين هايك ويژن از روش H.264 يا H.264+ (نمونه پيشرفته همان روش با مشخصاتي مشابه H.265) استفاده مي كند. نوع روش فشرده سازي تصاوير در كاتالوگ دوربين يا دستگاه ذخيره ساز نوشته شده است. اما جديدترين ورژن فشرده سازي تصاوير كه توسط خود شركت هايك ويژن ابداع شده است فشرده سازي H.265+ است. تفاوت اصلي آن از نظر عملكرد نسبت به نسخه هاي قبلي، كاهش ميزان بيت ريت (تعداد بيت هايي كه در يك واحد منتقل يا پردازش مي شوند) و كاهش مصرف پهناي باند (ميزان انتقال داده ها در بيت در ثانيه (بيت / ثانيه) در آن است.

 

 

 

فشرده سازي H.264 در دوربين مداربسته هايك ويژن

264 در سال 2003 توسعه يافت. همچنين به عنوان كدگذاري پيشرفته ويدئو (AVC) شناخته مي شود، اين فرمت پركاربردترين فرمت براي ضبط، فشرده سازي و توزيع ويدئو است. H. 264 يك استاندارد شناخته شده فشرده سازي ويدئو براي فيلم هاي ديجيتال با كيفيت بالا محسوب مي شود. H. 264 كه با نام MPEG-4 Part 10 يا Advanced Video Coding (MPEG-4 AVC) نيز شناخته مي شود، چندين سطح از حداكثر بيت ريت و وضوح را تعريف مي كند. در سطح بالا، مقدار يكنواختي در پارامترهاي فشرده سازي براي هر كدك وجود دارد. در تمام آنها حفظ كيفيت مورد نظر است اما بيت استريم رمزگشايي پيچيده اي دارد. در واقع سطوح H.264 حداكثر داده و وضوح تصوير را تعيين مي كند.

 

نصب دوربين مدار بسته

دوربين حارس

ساير فرمت هاي فشرده سازي در دوربين مداربسته

  • Motion JPEG

M-JPEG فرمت فشرده سازي تصوير دوربين مداربسته از فرمت JPEG گرفته شده است. JPEG تكنيك فشرده سازي از نوع lossless است. به اين مفهوم كه اطلاعات كمي از تصوير حذف در جريان فشرده سازي حذف مي كند. Motion-JPEG يك جريان ويديويي از عكس هايي را ايجاد مي كند كه با فرمت JPEG فشرده شده باشند.

  • MPEG

پس از M-JPEG فرمتي ديگر جهت فشرده سازي توسط گروه Motion Picture Expert Group طراحي و معرفي شد. اساس كار اين استاندارد به اين نحو است كه قسمت هاي اضافي يا مشابه را حذف مي كند. بخش هاي حذف شده نه تنها در هر تصوير بلكه در بين تصاوير مختلف و مجاور نيز شناسايي و حذف مي شود.

  • MPEG-1

در MPEG-1 از هر تصوير سه فريم متفاوت ساخته مي شود. فريم اول شامل (l-frame)  تمام خصوصيات و اطلاعات مربوط به ساخت تصوير است. فريم دوم P-frame يا فريم پيش بيني  نام دارد اين فريم از فريم اول، تصوير قبلي ايجاد شده است. از آن براي ايجاد تصوير بعدي استفاده مي شود. سومين فريم با نام B-frames كه به آن فريم پيش بيني دوتايي  نيز گفته مي شود از دو فريم قبلي و بعدي ساخته مي شود. اين روش فشرده سازي بخش هاي تكراري و زائد را در هر تصوير حذف مي كند. علاوه براين بين تصاوير مختلف نيز با استفاده از مقايسه فريم ها با يكديگر، بخش هاي تكراري را حذف خواهد كرد. نتيجه اين فشرده سازي، كاهش بيشتري از حجم تصوير نسبت به روش JPEG است.

  • MPEG-2 و MPEG-3

MPEG-2 نسخه پيشرفته MPEG است. به عبارت ديگر حاصل اين فرمت كم حجم تر از نتيجه فرمت فشرده سازي MPEG است. اما فرمت فشرده سازي MPEG-3 كه ساختاري مشابه MPEG-1 دارد. با اين تفاوت كه تصاوير فشرده شده با MPEG-3 با كيفيت بهتري خواهد بود.