نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

۹۸ بازديد

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

كاربرگ دبستان چيست و چه كاربردي دارد؟

۸۷ بازديد

كاربرگ دبستان چيست و چه كاربردي دارد؟

 

امروزه با توجه به كارگيري متدهاي نوين تدريس، كاربرگ هاي دبستان با اهداف آموزشي مختلف به عنوان يكي از اركان تكميل كننده آموزش مورد استفاده قرار مي گيرند.

در عصر حاضر و با گسترش محتواي آموزشي ارائه شده در كلاس هاي درس استفاده از ابزارهاي كمك آموزشي اهميت بسياري پيدا كرده اند و نقش بسزايي در تكميل فرايند يادگيري دارند. يكي از كاربردي ترين ابزارهاي كمك آموزشي حال حاضر كاربرگ ها مي باشند كه با شكل و فرمت هاي مختلف در طول سال هاي گذشته در اختيار دانش آموزان در مقاطع مختلف قرار مي گرفتند و امروزه بيش از پيش با تاكيد بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

امروزه با توجه به كارگيري متدهاي نوين تدريس، كاربرگ هاي دبستان با اهداف آموزشي مختلف به عنوان يكي از اركان تكميل كننده آموزش مورد استفاده قرار مي گيرند. به ويژه در مقطع دبستان كه با توجه به پايه اي بودن تمامي مطالب درسي تثبيت و تفهيم محتواي آموزشي با بهره گيري از كاربرگ ميسر خواهد شد. در ادامه اين مطلب قصد داريم به بررسي مفهوم كاربرگ دبستان و فوايد خريد كاربرگ و كاربرد هاي آن به عنوان ابزار كمك آموزشي در مقظع ابتدايي  بپردازيم. با ما همراه باشيد.

كاربرگ دبستان چيست؟

 

 كاربرگ يا همان پيك آدينه مجموعه برگه هاي آموزشي هستند كه توسط معلمين طراحي شده و به عنوان يك  تكليف هدفمند در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد. معلمين با توجه به توانمندي و نيازهاي آموزشي دانش آموزان دبستاني محتواي آموزشي مورد نظر خود را در قالب نمونه سوالات، تمرين و بخش هاي ابتكاري ديگر گردآوري نموده و در نهايت كاربرگ مورد نظر خود را طراحي مي نمايند. به طور معمول كاربرگ ها به صورت هفته اي طراحي مي شوند و در پايان هر هفته به دانش آموزان ارائه مي شود.

يكي از اهداف آموزشي كاربرگ، تكرار و تمرين دوره ي مطالب آموزشي مي باشد كه در طول يك هفته در كلاس تدريس شده است. بنابراين محتواي كاربرگ ها گزيده اي از مطالب تدريس شده تمام دروس است و صرفا مختص به يك درس خاص نمي باشد.

البته اين نكته قابل ذكر است كه تهيه و طراحي هفته اي كاربرگ كاري زمان براست و انرژي و وقت بسياري از معلمين عزيز مي گيرد. لذا مدارس با خريد و تهيه كاربرگ از موسسات و گروه هاي آموزشي معتبر كه مطابق با استانداردهاي آموزشي فعاليت مي كنند، مي توانند به صورت بهينه و مقرون به صرفه از اين ابزار كمك آموزشي بهره‌ مند شوند. مزايا و كاربرد هاي پيك آدينه يا همان كاربرگ ها بسيار متعدد مي باشد، به گونه اي كه به عنوان يكي از محصولات كمك آموزشي دبستان شناخته شده اند.

كاربردهاي كاربرگ دبستان

كاربرگ به عنوان يكي از موثرترين ابزارهاي كمك آموزشي در مدارس به ويژه در مقطع دبستان مورد استفاده قرار مي گيرد. و با توجه به اهداف آموزشي كه دربردارد كاربرد هاي بسياري نيز داراست كه از جمله مزاياي كاربرگ نيز به شمار مي رود. از جمله كاربرد هاي كاربرگ ( پيك آدينه) مي توان موارد زير را نام برد:

 

ارائه كاربرگ به عنوان تكليف خلاقانه

 

كاربرگ ها مدل خلاقانه و هدفمندي از تكاليف به شمار مي روند، كه از نظر تاثيرگذاري بر يادگيري بسيار كارآمد تر از تكاليف سخت و طااقت فرساي سنتي هستند. محتواي آموزشي كاربرگ ها به گونه اي طراحي شده است كه توانايي هاي علمي و مهارتهاي حركتي، هوش و خلاقيت دانش آموزان دبستاني را به چالش مي كشاند.

كاربرگ يا پيك آدينه اين فرصت را به معلمان مي دهد كه به جاي ارائه حجم زيادي از تكاليف كه بازدهي چنداني هم ندارد و باعث دل زدگي و فرسودگي دانش آموزان نيز مي شود، از كاربرگ هاي هفته اي به صورت هدفمند استفاده نمايند. و باعث ترغيب دانش آموزان به انجام تكاليف آخر هفته خود شوند.

ارزيابي عملكرد دانش آموزان

يكي ديگر از كاربردهاي كاربرگ ارزشيابي دانش آموزان در طول يك هفته مي باشد. بدين گونه كه دانش آموزان در طول يك هفته تمام مطالب درسي را دريافت مي نمايند و در آخر هفته با حل كاربرگ  ميزان يادگيري آنها مورد ارزيابي قرار مي گيرد. ضمن آنكه حل كاربرگ پس از هر هفته آموزشي اين فرصت را به معلمان مي دهد تا نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را شناسايي نمايند تا در كوتاه مدت مشكلات درسي آنها رفع و تصحيح شود.

 

 

a2_9ao8.jpg

 

تكرار و دوره ي مطالب آموزشي

در فرايند آموزش يكي از مواري كه بسيار اهميت دارد، نهادينه سازي مفاهيم آموزشي مي باشد. لذا ارائه و تدريس مطالب درسي به تنهايي كافي نيست و آنچه كه باعث تثبيت داده ها مي شود مرور مطالب و حل تمرين هاي مرتبط مي باشد. كاربرگ ها با توجه به ساختاري كه دارند زمينه را براي دوره ي مفهومي و غيرمستقيم مطالب درسي، تكرار و تمرين مطالب تدريس شده در طول يك هفته مهيا مي كنند.

 

مطلع شدن والدين از محتواي تدريس شده

كاربرگ ها از جمله ابزارهاي كمك آموزشي هستند كه اين امكان را به اوليا مي دهند تا در جريان محتواي آموزشي ارائه شده و روند يادگيري فرزندان خود قرار گيرند. ضمن آنكه پس از بررسي كاربرگ ( پيك آدينه) با روش تدريس و نحوه‌ي عملكرد معملين در هر هفته آموزشي آشنا مي شوند.

 

افزايش توانمندي هاي دانش آموزان

علاوه بر كاربردهاي ذكر شده، ساختار هدفمند و آموزشي كاربرگ دبستان باعث افزايش دقت و تمركز بلندمدت كودكان مي شود و توانايي حل مساله را در آنها به چالش مي كشاند و در نهايت منجر تقويت حافظه، يادگيري دقيق، درك عميق تر مفاهيم و افزايش هماهنگي چشم و دست مي شود.

 

ويژگي هاي كاربرگ دبستان

يك كاربرگ زماني كاربردهاي فوق را دارد و از مزايا برخوردار مي باشد كه ويژگي هاي يك كاربرگ استاندارد را دارا باشد. برخي از كاربرگ ها متناسب با نيازها و توانمندي هاي دانش آموزان نبوده و نه تنها باعث بهبود فرايند يادگيري نمي شوند، بلكه منجر به كاهش اعتماد به نفس در دانش آموزان، افت تحصيلي، ايجاد فشار رواني و سردرگمي دانش آموزان مي شوند.

 

لذا هنگام طراحي و يا خريد كاربرگ دبستان شايسته است ويژگي هاي زير را در نظر داشته باشيد:

 

كاربرگ طراحي شده بايد متناسب با نيازهاي آموزشي و توانمندي هاي علمي دانش آموزان در همان مقطع تحصيلي باشد.

سوالات و تمرين هاي موجود در كاربرگ بايد بر اساس استانداردهاي آموزشي طرح شده باشند.

محتواي آموزشي مطرح شده در كاربرگ بايد مطابق با بودجه‌بندي و سرفصل هاي كتاب درسي باشد.

كاربرگ بايد از جذابيت بصري و محتواي تصويري برخوردار باشد به گونه اي كه باعث يكنواختي و عدم جذابيت براي دانش آموزان نشود.

بخشي از محتواي كاربرگ به تقويت مهارت هاي فردي دانش آموزان بپردازد و جنبه سرگرمي نيز داشته باشد.

تعداد صفحات و سوالات كاربرگ نبايد بيش از اندازه باشد.

با توجه به حجم گسترده و متنوعي از مطالب كه در دبستان ارائه مي شود، بهره گيري از كاربرگ و پيك آدينه در فرايند آموزش و يادگيري دانش آموزان حركتي بسيار ارزشمند در راستاي بهبود و تقويت مهارت‌ها و توانمندي‌‌هاي علمي دانش‌ آموزان به شمار مي رود. چه بسا استفاده از كاربرگ در فرايند آموزش منجر به كنترل زمان و مديريت بهتر كلاس درس مي شود. ضمن انكه با طراحي و تهيه كاربرگ هاي مناسب دبستان مي توان به ميزان قابل توجهي يادگيري كودكان را بهبود بخشيد.

 

شما ميتوانيد از كاربرگ هاي راياد (رايانه + يادگيري ) Rayad استفاده كنيد و وضعيت تحصيلي دانش آموزان و فرزندانتان را بهبود دهيد.

كاربردها و ويژگي هاي مثبت كاربرگ دبستان به اندازه اي در روند آموزش موثر مي باشد كه امروزه به يكي از محصولات آموزشي مورد نياز مدارس تبديل شده و به هيچ عنوان نمي توان كارايي آن را ناديده گرفت. اميدوارم با مطالعه اين مطلب به اهميت استفاده از كاربرگ دبستان پي برده باشيد و در فرايند آموزش و يادگيري كودكان از آن بهره مند شويد.

 

منبع: افكارنيوز

با خدمات خودرو بر امدادي بيشتر آشنا شويد

۹۴ بازديد

با خدمات خودرو بر امدادي بيشتر آشنا شويد

خودروبر امدادي يكي از خدمات مورد نياز براي صاحبين خودرو به شمار مي رود و ما قصد داريم در اين مقاله شما را بيشتر با خدمات خودروبر امدادي آشنا كنيم. به طور كلي در جامعه ما وقتي از خودروبر امدادي صحبت مي شود، منظور خودرو هاي خودروبر است كه براي حمل و نقل خودرو كار مي كنند و ما كمتر با خدمات اصلي كه يك خودروبر امدادي مي تواند به ما ارائه دهد آشنايي داريم.

در حالي كه خودروبر امدادي شامل خدمات بسياري است كه شامل تعمير، رفع عيب، تشخيص عيب و در صورت نياز حمل خودرو تا تعميرگاه مي شود. دلايل زيادي مي تواند سبب شود كه ما از خدمات خودروبر امدادي استفاده كنيم كه اين دلايل شامل حوادث و مشكلات ناشي از فرسودگي يا عيب هاي داخلي خودرو مي شود.

به طور كلي ما فكر مي كنيم وقتي خودروي ما دچار اشكال مي شود، از خودروبر امدادي بايد براي حمل خودرو استفاده كنيم و اين به طور كلي فكري غلط به شمار مي رود. در ادامه به بررسي مهمترين وظايف يك خودروبر امدادي خواهيم پرداخت و در اين زمينه اطلاعات بيشتري را با شما در ميان خواهيم گذاشت.

شرح خدمات خودروبر امدادي چيست؟

عوامل زيادي مي تواند سبب شود تا شما از خدمات خودروبر امدادي استفاده كنيد. به طور كلي مي توان گفت كه خدمات خودروبر امدادي از وقتي شما خرابي و نياز به تعمير را در خودروي خود احساس مي كنيد و تا وقتي خودروي شما رفع عيب شود ادامه پيدا مي كند.

در واقع خودرو بر امدادي براي رفع عيب خودروي شما ارسال مي شود و اگر خودروي شما نياز به تعميرات سطحي داشته باشد، همه خدمات توسط كارشناس صورت مي گيرد و اگر خودروي شما نياز به قطعه جديدي نداشته باشد، قطعا اين كار توسط خودروبر امدادي انجام داده خواهد شد.

شما مي توانيد از اين خدمات درب منزل و يا در هر محلي كه خودروي شما نياز به تعميرات داشته باشد استفاده كنيد. خودرويي كه خودروبر امدادي از آن استفاده مي كند خودروبر بوده و شما مي توانيد با خيال راحت از آن براي حمل خودروي خود تا نزديك ترين يا بهترين تعميرگاه مدنظرتان استفاده كنيد.

مزاياي استفاده از خودروبر امدادي

شايد فكر كنيد كه ارسال خودرو و به اولين تعميرگاه به صورت حضوري مراجعه كردن مي تواند جوابگوي نياز شما باشد و نيازي به استفاده از خدمات خودروبر امدادي نداشته باشيد. در حالي كه اين كار به خصوص در بزرگراه ها بر خلاف قانون بوده و مي تواند باعث بروز حادثه يا سوء استفاده ديگران باشد. بهتر آن است كه با كارشناسان خودروبر امدادي تماس بگيريد.

اين امر حتي براي مشكلات ظاهري خودرو و يا تصادف هم مناسب بوده و مي تواند به شما كمك كند تا در كوتاهترين زمان بتوانيد از خدمات خودروبر امدادي استفاده كنيد. اگر سوالي داشته باشيد و يا مي خواهيد از اين خدمات استفاده كنيد پيشنهاد مي شود كه با كارشناسان خودروبر پارس تماس بگيريد و سوالات خود را در زمينه استفاده از اين خدمات بپرسيد.

به طور كلي مي توان گفت كه خودروبر امدادي يكي از مهمترين و بهترين روش هايي است كه براي تعمير و رفع عيب خودرو هم اكنون در دسترس شماست و مي توانيد از اين روش براي دسترسي به بهترين خدمات استفاده كنيد. همينطور استفاده از اين خدمات به طور كلي مي تواند در مديريت هزينه ها و كاهش هزينه هاي تعميرات تاثيرگذار باشد.

كلام آخر

طبق قوانين راهنمايي و رانندگي كه براي خودروي خراب يا نيازمند تعمير يا آسيب ديده در تصادفات اعلام شده است، امكان بكسل كردن و كشيدن آن توسط خودروي سواري ديگري وجود ندارد و براي حفظ ايمني جاده ها بايد از خدمات خودروبر امدادي در اين موارد استفاده شود. در اين مقاله شما را با مهمترين مزاياي استفاده از خودروبر امدادي آشنا كرديم و شما مي توانيد از اين روش براي تعمير يا حمل خودروي خود استفاده كنيد. به طور كلي مي توان گفت كه خودروبر امدادي يكي از مهمترين و برترين خدماتي است كه هم اكنون در دسترس شما بوده و مي توانيد با خيال راحت از اين خدمات استفاده كنيد.

اگر سوالي در اين زمينه داشته باشيد و يا مي خواهيد از اين خدمات در شمال يا شرق تهران استفاده كنيد مي توانيد با كارشناسان خودروبر پارس  khodrobarpars.irبه صورت تلفني يا اينترنتي ارتباط برقرار كرده و سوالات خود را در اين زمينه بپرسيد. همينطور همانطور كه گفته شد. اين خدمات تنها براي خودروي آسيب ديده يا خراب از ديد مكانيكي نيست و كساني كه نياز به پنچرگيري يا رفع عيب قسمت برق را دارند هم مي توانند از اين خدمات كمك بگيرند.

قابليت تشخيص شي رها شده در ميدان ديد دوربين – Unattended Baggage Trigger

۹۲ بازديد

قابليت تشخيص شي رها شده در ميدان ديد دوربين – Unattended Baggage Trigger

هايك ويژن به عنوان يكي از توليد كنندگان برتر دوربين مدار بسته دنيا هر روز در تلاش است تا سيستم هاي نظارت تصويري و دوربين مداربسته هوشمند و بروزتري را عرضه كند . اين مهم در پاسخ به نياز مشتريان اين شركت تحقق پيدا مي كند . تيم طراحي و مهندسي قدرتمند هايك ويژن همواره در تلاش هستند تا فناوري هاي نوين را به در محصولات مدار بسته اين كمپاني وارد كنند . يكي از اين فناوري ها كه در هايك ويژن مانند بسياري از برند هاي مطرح دنيا وجود دارد ، قابليت آنالير تصوير يا VCA است . برخي دوربين ها و تجهيزات ضبط هايك ويژن امكان آناليز تصوير را دارند اين محصولات ، تصاوير بررسي و بر اساس قوانين خاصي كه كاربر دوربين بر روي دوربين يا دستگاه NVR يا DVR تنظيم مي كند ، آلارم هاي مشخصي را ارسال مي كند .

 

قابليت تشخيص شي رها شده در ميدان ديد دوربين – Unattended Baggage Trigger


ماموريت دوربين ، شناسايي و تشخيص است . بر اساس نياز كاربر اين ماموريت تغيير مي يابد . هنگامي كه تعداد دوربين ها در يك مركز مانيتورينگ افزايش مي يابد ، استفاده از تكنولوژي آناليز تصوير VCA اهميت پيدا مي كند . تصور كنيد كه يك كاربر بطور همزمان 16 يا 32 دستگاه دوربين را بر روي مانيتور روبروي خود تحت نظر دارد . در اين حالت بررسي و نظارت بر همه زواياي مورد نظر ، كار بسيار سختي خواهد بود . از اين رو آناليز تصوير دوربين اهميت پيدا مي كند .

بيشتر بخوانيد:          پكيج دوربين مداربسته

  برخي از دوربين هاي هوشمند هايك ويژن مجهز به قابليت Unattended Baggage Trigger هستند ، اين دوربين ها با آناليز تصوير دوربين مي توانند اشياء و تجهيزاتي را كه براي مدت زمان مشخصي رها شده و بدون حركت هستند را شناسايي و محل قرار گرفتن آنها را مشخص نمايد . از قابليت تشخيص شي رها شده   هايك ويژن  بيشتر در مكان هاي عمومي مانند ترمينال هاي مسافر بري ، فرودگاه ، ايستگاه هاي مترو ، راه آهن ، مساجد و ابنيه تاريخي و مكان هايي كه امكان خرابكاري  ، بمب گذاري و مواردي از اين دست وجود دارد استفاده مي شود .در اين حالت دوربين هايك ويژن با اسكن ميدان ديد خود ، كليه اشيايي كه براي مدت طولاني رها شده و بي حركت هستند را شناسايي و مشخص مي كند .

در اين حالت ماموران ايمني مركز مانيتورينگ مي توانند به راحتي شي مشكوك را شناسايي و جهت بررسي بيشتر اقدامات لازم را انجام بدهند . شهرنت

سيستم اعلام سرقت و دوربين مداربسته

۹۰ بازديد

سيستم اعلام سرقت  و دوربين مداربسته

سيستم اعلام سرقت يا دزدگير يك راهكار مناسب و محبوب جهت ارتقاي سطح امنيتي كاربران مختلف است . آپارتمان هاي مسكوني و تجاري ، ادارات و سازمان ها وبيش از ديگران به فكر استفاده از سيستم اعلام سرقت هستند . اين سيستم تمامي مبادي ورودي ساختمانها شامل درها و پنجره ها را پوشش مي دهد و پس از تشخيص كوچك ترين تحركي ، شما را باخبر مي كند . در ادامه شما با اجزاي سيستم اعلام سرقت آشنا مي شويد .

 

سيستم اعلام سرقت  با دوربين مداربسته

كنترل و مديريت كليه تجهيزات يك سيستم اعلام سرقت بر عهده پنل كنترل دزدگير مي باشد. قلب يك سيستم اعلام سرقت اين وسيله است و كليه تجهيزات با كنترل پنل در ارتباط مستقيم هستند . معمولا جهت فعال كردن پنل از ريموت كنترل را صفحه كليد استفاده مي شود

در حال حاضر بهترين برند دوربين مداربسته و سيستم اعلام سرقت موجود در بازار ايران را شركت هايك ويژن ( hikvision ) ارائه مي دهد.

سنسور ها وظيفه تشخيص هر حركتي شامل باز شدن ، بسته شدن ، شوك ، ضربه و … را دارند . سنسور پس از تشخيص به كنترل پنل سيگنال ارسال مي كند. سنسور هاي مختلفي در سيستم دزدگير وجود دارند كه عبارتند از :

  • سنسور تشخيص حركت – چشمي

اين سنسور ها با استفاده از امواج مادون قرمز حركت افراد را تشخيص مي دهد .

  • سنسور مگنت

اين سنسور قابليت آهنربايي دارد و با نصب بر روي درب ي پنجره ، هر تغيير وضعيتي را تشخيص و به كنترل پنل اعلام مي كند .

  • سنسور شوك

اين سنسور هر ضربه يا شوكي را تشخيص و به كنترل پنل اعلام مي كند . معمولا بر روي شيشه يا ديوار هاي قابل نفوذ نصب مي شود .

  • سنسور مستقل

اي سنسور ها همانطور كه از نامشان پيداست به تنهاي مي توانند حركت و خطر را تشخيص داده و به كاربر هشدار بدهند.

  • شستي يا پدال دزدگير

كاربران مي توانند از شستي جهت فعال كردن فوري كنترل پنل استفاده كرده و سيستم دزدگير خود را مسلح نمايند.

  • بلند گو سيستم اعلام سرقت

مهمترين كار پس از تشخيص حركت در سيستم دزدگير ، آگاه سازي كاربران است كه اين مهم توسط بلند گو انجام مي شود. بلند گو يا آژير وظيفه اطلاع رساني به افراد در مواقع بحراني را دارد. آژير را بايد در فضايي نصب كرد كه در صورت روشن شدن ، صداي آن براي همه قابل شنيدن باشد .

  • آژير سيرن يا پيزو

پيزو پس از تحركي سنسور هاي دزدگير به صدا در مي آيد و هر چه توان پنل بيشتر باشد، آژير سيرن صداي بلندتري توليد مي كند .

  • بلند گو با آژير سيرن چه فرقي مي كند ؟

بلند گو براي فعال شدن تنها توسط كنترل پنل فرمان مي پذيرد و به صدا در مي آيد اما، آژير سيرن با ولتاژ 12 ولت فعال مي شود و مي توان آن را بر روي ديگر تجهيزات هم مورد استفاده قرار داد.

  • باطري بكاپ سيستم اعلام سرقت

مهمترين تهديد سيستم دزدگير ، قطع برق آن است براي رفع اين مشكل از باطري بكاپ جهت تغذيه كنترل پنل استفاده مي شود .

  • ريموت كنترل دزدگير

براي روشن ، خاموش يا حالت بي صدا معمولا از يك يا دو ريموت كنترل مخصوص سيستم اعلام سرقت استفاده مي شود.

  • تلفن كننده

هنگام بروز مشكل ، سيستم اعلام سرقت با استفاده از تلفن كننده مي تواند با چندين شماره تماس و يك يا چند پيام ضبط شده را براي آنها پخش نمايد . برخي از تلفن كننده هاي دزدگير امكان ارسال اس ام اس را هم دارند.

  • چراغ گردان

هنگام بروز مشكل و فعال شدن دزدگير ، علاوه بر بلند گو ، چراغ گردان هم مي تواند با ساطع كردن نور گردان باعث ترساندن بيش از اندازه سارق و دور كردن آن از محل بشود .

بهترين سيستم اعلام سرقت موجود در بازار را بايد از  نمايندگي هايك ويژن  خريداري كنيد.

امروزه در مراكز صنعتي ، اداري ، تجاري و اماكن عمومي جهت نظارت فيزيكي بر محيط ، كاركنان يا مراجعين در جهت كنترل بهـتر و مديـريت كارآمـد‌تر از سيستم هاي دوربين (تـلويزيون) مـداربسته (Closed Circuit TV)(CCTV) استفاده مي‌شود.

دوربين (تلويزيون) مدار بسته، مجموعه‌ اي از دوربين‌هاي ويدئويي، انتقال تصاوير كه براي نمايش و تصوير برداري محدود بكار ميروند.

اين سيستم ‌ها از نظر چگونگي پردازش اطلاعات به دو گروه آنالوگ و ديجيتال تقسيم مي‌شوند.

با پيشرفت سيستم هاي تصويري اكنون قادر به تشخيص حركت در محدوده تحت نظارت بوده، اعلام خطر نمايند يا توسط سنسورهاي گوناگون تحريك شده و شروع به ضبط فيلم از محل بنمايند، انتظار مي‌رود كه كاربرد اين سيستم ها در كليه اماكن نيز گسترش بيايد.

چگونه سيستم دوربين مدار بسته مناسب كاربري خود انتخاب كنيم؟

اصول كار سيستمهاي CCTV به اين صورت است كه ابتدا تصوير توسط دوربين دريافت شده و براي نمايش به صفحه نمايش (مانيتور يا تلويزيون) انتقال داده مي‌شود.

دوربين ها و ساير تجهيزات ميتوانند در شرايط جوي متفاوت، روز و شب نيز كارآيي مطلوب داشته باشند.

براي نصب دوربين مداربسته   و سيستم اعلام سرقت مي توانيد به شركت هايك تجارت تماس بگيريد.

براي كنترل مكان هاي مختلف توسط چندين دوربين و نمايش همزمان تصوير آنها و نظارت سمعي و بصري از فواصل بسيار دور از طريق شبكه اينترنت و اينترانت بدون نياز به حضور فيزيكي اپراتور در محل و در دستگاه هايي كه كنترل بصري آنها توسط انسان مقدور نبوده يا خطر آفرين مي‌باشد نيز ميتوان از اين سيستمها استفاده كرد.

لذا استفاده از سيستمهاي CCTV روز به روز در حال رشد است و با توجه به تكنولوژي ساخت تجهيزات آن كه مبتني بر صنعت الكترونيك و كامپيوتر مي‌باشد ساخت، توليد تجهيزات اين سيستم ها دائماً در حال تكامل و پيشرفت است.

گونه هاي تحت شبكه از امكانات بيشتري برخوردار بوده و تصاوير بهتري را نمايش ميدهد .

سيستم هاي اعلام سرقت

دزدگير يا سيستم اعلام سرقت دستگاهي است كه به هنگام عبور از يك حريم اختصاصي تحت كنترل با اعلام صدا و اطلاع رساني از قبل تعريف شده اين عمل غيرقانوني را اعلان مي‌كند.

دزدگيرهاي موجود در بازار از لحاظ ظاهر و نحوه عملكرد در انواع گوناگون ارائه شده‌اند و بطور كلي همه آنها داراي يك ساختار مشترك مي‌باشند يعني اكثر دزدگيرها داراي خط تحريك باز و خط تحريك بسته بوده كه محل اتصال سنسور باز و بسته مي‌باشند و داراي كليد معمولي، سوئيچ آلفا (قفل رمزي) و يا كليد كنترل از راه دور جهت روشن و خاموش كردن دستگاه مي‌باشند.

همچنين دزدگيرها شامل مدار شارژ باتري جهت قطع شدن برق دستگاه بوده و داراي مدار آژير مي‌باشند و در نهايت دزدگيرها سامانه ورود و خروج و سامانه آژير دارند و ميتوانند مجهز به تلفن كننده خودكار آنالوگ و جي اس ام در هنگام تحريك نيز باشند.

خريد يخچال فريزر بوش با بهترين قيمت از نمايندگي بوش

۹۱ بازديد

خريد يخچال فريزر بوش با بهترين قيمت از نمايندگي بوش

در اينجا نگاهي خواهيم داشت بر يخچال فريزر بوش، يخچال سايد باي سايد بوش، يخچال فريزر دوقلو بوش و يخچال توكار با ضمانت بهترين قيمت از نمايندگي بوش.

منبع: نيك صالحي

c3_q4x1.jpg

اگر قصد خريد بهترين مارك يخچال فريزر با قيمت مناسب را براي منزل و يا محل كار خود را داريد و در اين ميان يخچال فريزر بوش را انتخاب كرده ايد بايد بگوييم اين برند آلماني يكي از بهترين توليد كننده هاي اين محصول در دنيا شناخته مي شود كه توانسته با قيمت مناسب و كيفيت بسيار بالا نظر بسياري از خريداران را در سطح دنيا را به خود اختصاص دهد و به عنوان بهترين مارك يخچال فريزر شناخته شود ما در اينجا سعي داريم مواردي را مورد بحث و بررسي قرار دهيم كه بتواند در انتخاب و خريد يخچال فريزر مناسب به شما كمك كند. در آخر اگر قصد خريد يخچال فريزر بالا پايين بوش، يخچال فريزر دوقلو بوش، يخچال سايد باي سايد بوش و يا يخچال فريزر توكار بوش را براي منزل خود را داشتيد مي توانيد اين محصول را با گارانتي بوش سرويس و ضمانت بهترين قيمت از فروشگاه آنلاين 20 بخر نمايندگي لوازم خانگي بوش در ايران تهيه نماييد، اما اگر قصد خريد حضوري از يك فروشگاه فيزيكي را داشتيد مي توانيد آدرس و تلفن نزديك ترين نمايندگي به محل سكونت خود را دريافت نماييد تا خريدي مطمئن داشته باشيد.

 

يخچال فريزر بالا پايين بوش

يكي از مدل هاي بسيار متداول يخچال فريزرهاي بالا پايين شركت بوش است كه به علت فضاي كمتري كه اين نوع يخچال فريزرها اشغال مي كند طرفداران بسيار زيادي دارد كه بدنه آن مي تواند سفيد و يا استيل باشد كه اين مورد كاملا بستگي به ديزاين و دكوراسيون آشپزخانه شما دارد اما لازم به ذكر است اگر دوست داريد كه ست آشپزخانه خود را استيل تهيه كنيد خبر خوب اين است كه شركت بوش از استيل ضد لك در محصولات خود استفاده مي كند كه اثر انگشت بر روي آنها باقي نمي ماند و جاي نگراني براي تميز كردن آن نيست.

يخچال فريزر بالا پايين بوش مي تواند به دو شكل باشد فريزر بالا و يا فريزر پايين كه هركدام مزاياي خود را دارند و بيشتر از روي عادت و سليقه اي است اما دقت داشته باشيد مدل هايي كه فريزر آنها در بالا قرار دارد فريزر آنها به صورت طبقه اي است اما مدل هايي كه فريزر آنها در پايين قرار دارد داراي كشو هستند و اين باعث مي شود تا قرار دادن و يا برداشتن مواد غذايي در آن بسيار آسان تر باشد چراكه با بيرون كشيدن كشو به سمت بيرون دسترسي شما به آن بسيار راحت تر انجام مي شود اما مزيت ديگري كه يخچال فريزر بالا پايين بوش با فريزر پايين دارند اين است كه به دليل اينكه يخچال در طول روز استفاده بيشتري نسبت به فريزر دارد زماني كه شما به يخچال خود مراجعه مي كنيد يخچال كاملا روبروي شماست و دسترسي به آن براي شما بسيار راحت تر است و احتياج به خم شدن براي برداشتن مواد غذايي از آن را نداريد به همين جهت نيز مدلهايي كه فريزر پايين هستند در يخچال فريزر هاي بالا پايين بوش كمي پرفروش تر هستند.

اما در ادامه يكي ديگر از امكاناتي كه برخي از مدلهاي يخچال فريزر بالا پايين بوش دارند وجود آب سردكن بر روي يخچال است كه اين امكان را به شما مي دهد تا اب خنك هميشه در دسترس شما باشد؛ اما دقت داشته باشيد آب ريز در تمام يخچال فريز هاي بالا پايين به صورت قم قمه هست به همين خاطر بهتر است هر بار قبل از پر كردن مخزن آن را به خوبي بشوريد و سپس آن را پركنيد وجود آبريز بر روي يخچال باعث مي شود درب يخچال بسيار كمتر باز شود كه اين باعث كاهش مصرف انرژي در يخچال مي شود، اما اگر خانواده پرجمعيتي داريد مي توانيد يك يخچال سايد باي سايد بوش را براي منزل خود تهيه كنيد و يا مي توانيد به سراغ يخچال فريزر دوقلو بوش برويد.

يخچال فريزر دوقلو بوش

يخچال فريزر دوقلو بوش نيز يكي ديگر از مدل هاي بسيار پرطرفدار محسوب مي شود كه معمولا خانواده هاي پرجمعيت طرفدار اين مدل هستند چراكه مي تواند فضاي بسيار بزرگي را براي شما فراهم سازد، اما يخچال فريزر دوقلو بوش يك مزيت بزرگ نسبت به تمام ديگر مدل‌ها دارد آن هم اين است كه عمق يخچال فريزر دوقلو 60 سانتيمتر مي باشد كه مي تواند دقيقا هم سطح كابينت شما قرار گيرد و چيزي از آن بيرون نزند چراكه عمق تمام كابينت ها به صورت استاندارد 60 سانتيمتر است و اين باعث مي شود دكوراسيون آشپزخانه شما بسيار زيباتر به نظر برسد، طراحي هاي بسيار ساده و زيبا در يخچال فريزر دوقلو بوش باعث شده طرفداران بسيار زيادي داشته باشد و به يكي از مدل هاي بسيار پرطرفدار شركت بوش تبديل شود، شايد بسياري از افراد به دليل آبريز و يخ ساز اتوماتيك ترجيح دهند كه به دنبال يخچال سايد باي سايد بوش بروند به همين دليل شركت بوش براي اينكه بتواند پاسخگوي نياز مشتريان خود باشد يكي از مدل هاي يخچال فريزر دوقلو بوش را به همراه آبريز و يخ ساز اتوماتيك طراحي كرده است كه مي تواند همانند يخچال سايد باي سايد به شير آب متصل شود و اب سرد و يخ قالبي را هميشه براي شما آماده داشته باشد، اما دقت داشته باشيد كه يخچال فريزر دوقلو بوش به 120 سانت عرض احتياج خواهيد داشت؛ اما اگر به دنبال يك آشپزخانه مدرن هستيد ما به شما انواع يخچال فريزر توكار بوش را پيشنهاد مي كنيم كه به جرئت مي توان گفت كه بهترين در نوع خود مي باشد.

 

يخچال سايد باي سايد بوش

يكي از پرطرفدارترين انواع يخچال سايد باي سايد بوش است كه با وجود آبسرد كن و يخ ساز بر روي درب آن باعث مي شود اب خنك يخ قلب و خرد هميشه در دسترس شما باشد علاوه بر آن وجود درب بار روي درب اين امكان را به شما مي دهد تا با قرار دادن نوشيدني هاي پرمصرف كه ممكن است در طول روز به آن احتياج داشته باشيد ديگر لازم به باز كردن درب يخچال نداشته باشيد كه اين موضوع باعث كاهش مصرف انرژي در يخچال سايد باي سايد بوش مي شود، متأسفانه بسياري از خانم ها تصور مي كنند كه فضاي يخچال سايد بسيار كمتر از ديگر مدل ها است در صورتي كه در واقعيت اين طور نيست در ادامه كه ما در مورد واحد اندازه گيري يخچال صحبت مي كنيم بهتر مي توانيد فضاي داخلي آن را اندازه بگيريد و توجه داشته باشيد كه وجود طبقات در سايد باي سايد و درب آن اين امكان را به شما مي دهد كه بهتر بتواند مواد غذايي خود را تفكيك كنيد و به آن دسترسي داشته باشيد اين يكي از مزيت هاي بسيار خوب در يخچال سايد باي سايد بوش محسوب مي شود تنها مشكل آن به نسبت يخچال هاي دوقلو اين است كه عمق سايد باي سايد بسيار بيشتر است و در بيشتر مواقع بين 20 تا 30 سانتيمتر از كابينت شما بيرون مي زند چراكه عمق تمام كابينت ها به صورت استاندارد 60 سانت مي باشد، اما دقت داشته باشيد عمق سايد باي سايد نسبت به ديگر مدل هاي يخچال بيشتر است و چيزي حدود 15 تا 20 سانت از كابينت شما بيرون خواهد زد پس اگر با اين مسئله مشكل داريد به شما پيشنهاد مي كنيم به دنبال يخچال فريزر دوقلو بوش باشيد اما اگر دوست داريد آشپزخانه اي لوكس و ساده داشته باشيد يخچال فريزر توكار بوش بهترين گزينه براي شماست.

 

يخچال فريزر توكار بوش

در سال هاي اخير با مدرن شدن سبك زندگي ها و قرار گرفتن آشپزخانه به عنوان قسمتي از منزل كه در ديد است بسياري ترجيح مي دهد از يخچال فريزر توكار بوش و ديگر وسايل توكار استفاده كنند تا بتوانند آشپزخانه اي ساده و مدرن داشته باشند، دقت داشته باشيد كه نوع موتور و لولاهاي درب در يخچال فريزر توكار بسيار اهميت دارد چراكه با قرار گرفتن آن در داخل كابينت و نداشتن فضايي براي گردش هوا سيستم خنك كننده موتور از اهميت بسيار بالايي برخوردار است تا در طول زمان آسيبي به موتور وارد نشود به همين خاطر نيز شركت هاي محدودي داراي اين تكنولوژي هستند اما مورد ديگر وجود لولاهاي بسيار قدرتمند است كه به در طول زمان مشكلي براي آن به وجود نيايد دقت داشته باشيد كه چوب كابينت شما بر روي آن نصب مي شود كه مي تواند وزن بسيار زيادي داشته باشد و اين موضوع باعث آسيب رسيدن به درب يخچال شود، شركت بوش در اين زمينه داراي يخچال فريزر دوقلو توكار بوش، يخچال بالا پايين توكار بوش و يخچال زير كابينتي بوش مي باشد و يكي از بهترين برندها در اين زمينه محسوب مي شود قيمت يخچال فريزر توكار بوش به نسبت كيفيت و طول عمري كه دارد در مقايسه با ديگر برندها غير قابل مقايسه است به همين خاطر نيز شركت بوش توانسته قسمت بزرگي از اين بازار را در سرتاسر دنيا از آن خود كند.

واحد اندازه گيري يخچال

يكي از مهم ترين در زمان خريد يخچال فريزر دانستن فضايي واقعي آن است كه متاسفانه واحد اندازه گيري فوت در ايران به صورت اشتباه براي اندازه گيري يخچال شناخته مي شود در صورتي كه واحد اندازه گيري يخچال بر اساس ليتر است كه فضاي داخلي يخچال را به صورت واقعي به شما نشان مي دهد در تمام دفترچه هاي راهنما و برچسب انرژي يخچال نيز كه مصرف انرژي آن نشان داده شده است اندازه يخچال نيز بر اساس ليتر بر روي آن نشان داده شده است پس اگر قصد مقايسه مدل هاي مختلف را با يكديگر داريد به شما تاكيد مي كنيم اندازه آنها را با ليتر مقايسه كنيد تا فضاي واقعي را به دست آوريد، به همين جهت است وقتي يك يخچال را در فروشگاه هاي مختلف مي بينيد و از فروشنده مي پرسيد كه اين يخچال چند فوت است عددهاي مختلفي را مي شنويد چراكه فروشنده فقط به خاطر اينكه شما را راضي كند عددي را به عنوان فوت يخچال مي گويد كه اشتباه است و اين مورد مي تواند در انتخاب شما تاثير بگذارد حال اگر فكر مي كنيد كه يخچال فريزر دوقلو فضاي بيشتري از يخچال سايد باي سايد بوش دارند بهتر است حجم آنها را بر اساس ليتر با هم مقايسه كنيد تا بتوانيد بهترين تصميم را بر اساس نياز خود بگيريد، پس هميشه دقت داشته باشيد كه ميزان ظرفيت داخلي يخچال فريزر براساس واحد ليتر تعيين و اندازه خارجي آن براساس واحد فوت محاسبه مي شود.